Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-25, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Är jag i överkant om jag räknar med minst 4-8% i valet? Jag gissade tidigare på 2-4%, men den höga energin och engagemanget vi sett på sistone tycks indikera ett riksdagsinträde.

Jag tror på 3,5-5 %.
Citera
2018-08-25, 04:43
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om de kommer in så hoppas jag verkligen inte att de får typ 4,0-4,2... då man kommer sitta på helspänn av sifferrörelser efter uppdateringarna.

Sedan kommer väl massa poströster som först räknas in i resultatet några dagar efter? Plus eventuella förtidsröster och annat som de inte hann med under valnatten? Om de kommer in så hoppas jag på minst 4,5... så man kan chilla samtidigt under natten, men även det känns lite läskigt.

+att storstadsdistrikten tar längre tid att räkna och där tror jag AfS kommer göra extra bra ifrån sig, så teorin om stigande siffror på valnatten låter rimligt.
Citera
2018-08-25, 06:39
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är samma visa varje gång med dessa "opartiska" dårar. VitruvianskeMannen brukar tjata om 0,6%. De är ju inte ens i närheten. Och ändå inbillar de sig att de gör sunda och sakliga bedömningar. De lutar sig mot vad de uppfattar som autoritära källor, trots att dessa alltid haft fullständigt - ja helt uppåt väggarna - fel. Det krävs ett starkt religiöst gift för att bli så fullständigt fördummad.

Vissa här skulle nog kunna bli lite knäckta om någon kom in med god retorik och lite tabeller o.d. och gjorde ett bra case för att AfS ligger runt 1,5 till 2%. Det skulle ju åtminstone kunna ge sken av att vara trovärdigt. Men de här pajasarna... ja, det är ju rent löjligt.

Ja och ännu roligare är att man just nu använder SIFOs siffror för att bevisa att AfS är ett promilleparti. Alltså samma SIFO man suttit och kallat skämtinstitut, opålitligt, judekontrollerat osv osv i flera år i SD-tråden

Ja, vi kanske behöver en egen Rejdar/Powergirl som fokuserar på AfS. Fast iofs så gör VitruvianskeMannen, Troian och FlashyBear ett helt ok jobb för att fylla deras skor.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-08-25 kl. 06:51.
Citera
2018-08-25, 06:50
Medlem
GarlCustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
K A S S E L W A V E
https://www.youtube.com/watch?v=LJ53WdDNgBM&t=

Tack så mycket för länken! x)
Citera
2018-08-25, 06:57
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Vad pekar på att afs har över 0,0001% egentligen?

Att en majoritet av Sveriges befolkning 1) tycker att invandringen är en mycket viktig fråga där Sjuklövern har misskött sig totalt och 2) anser att utvecklingen i Sverige går åt fel håll. Idag väljer dessa personer i huvudsak mellan SD, M och KD plus några vilsna sosseväljare. Men även gruppen positiva personer röstar till viss del på M, vilket innebär att M, SD och KD borde kunna samla en majoritet av rösterna. I denna majoritet finns även potentiella AfS-röstare, inte minst bland kärnväljarna i SD som borde uppgå till 5-10%. AfS har även varit extremt aktiva och ser till att synas mycket och kan nog värva en hel del förstagångsröstare.

2%+ är absolut ingen omöjlighet. Jag skulle bli förvånad om de kom in men jag skulle bli ännu mer förvånad om de fick 0,0001%. Förutsättningarna är helt enkelt för bra för det, eller läget i Sverige och svensk politik för dåligt.
Citera
2018-08-25, 09:18
Medlem
Efter en svacka på några dagar så växer nu partiet återigen på Facebook i antalet gillningar. I skrivande stund har man 40 614 gillningar. Oklart om de når över 50 000 innan valdagen, men uppenbarligen har man nått ut till folk genom torgmötesturnen. För inte så länge sedan låg man på 30 000.

Såg också idag att man kommit upp i 62% av insamlingen på hemsidan.
Citera
2018-08-25, 10:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
De använder judepitetet m.m. lika vårdslöst som du använder rasistepitetet m.m. I båda fallen självgående kugghjul som snurrar på utan någon kontakt med själva argumentationsmaskineriet. Så i ingendera fallen har ni den minsta aning om huruvida ni vinner debatter eller inte. Det enda man vinner är godhetspoäng hos sin identitetsgrupp.

Tvärtom så är jag mycket försiktig med epitet som rasist. Om du läser min kritik av AfS så finner du att jag kritiserar deras åsikter och handlingar hårt men inte kallar dem för rasister:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

När jag talar om rasisterna i tråden menar jag folk som själva betraktar sig som rasister och är stolta över det.
Citera
2018-08-25, 10:20
Medlem
Vryzass avatar
Tydligen ett exempel på någon som går direkt från sjuklöver till AfS utan att passera SD. Själv vet jag inte vem hon är, men verkar onekligen ha en del följare. T.o.m. Ivar Arpi är med på tråden.

https://twitter.com/spfoia/status/1032955708478771200

Om man inte tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val är väl en sak, men den person som inte tror att AfS är framtiden... Den personen är ju bara knäpp.

Men måste säga att gå från C till AfS är... Skumt. Men på profilen tas kulturkrig upp, så något måste ju denne ha fattat.
Citera
2018-08-25, 10:27
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Men måste säga att gå från C till AfS är... Skumt. Men på profilen tas kulturkrig upp, så något måste ju denne ha fattat.

Det är egentligen inte konstigt, bara ett exempel på vad man har sagt i åratal nu. När folket väl sent vaknar, så har pendeln hunnit ta en rejäl sats. Ett par år till och det kanske hade blivit något mer radikalt.
Citera
2018-08-25, 10:30
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Tydligen ett exempel på någon som går direkt från sjuklöver till AfS utan att passera SD. Själv vet jag inte vem hon är, men verkar onekligen ha en del följare. T.o.m. Ivar Arpi är med på tråden.

https://twitter.com/spfoia/status/1032955708478771200

Om man inte tror att AfS tar sig in i Riksdagen detta val är väl en sak, men den person som inte tror att AfS är framtiden... Den personen är ju bara knäpp.

Hon driver den där libertarianska sajten bubbla ihop med sin man. Det är dem Erik Berglund besöker på Malta.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-25 kl. 10:32.
Citera
2018-08-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du läser min kritik av AfS så finner du att jag kritiserar deras åsikter och handlingar hårt men inte kallar dem för rasister:
Nu har jag läst ditt inlägg i andra tråden.
Det du listar som negativt, tycker jag i stort sett är positivt.
Ska jag rösta på AfS då?
Citera
2018-08-25, 11:01
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Nu har jag läst ditt inlägg i andra tråden.
Det du listar som negativt, tycker jag i stort sett är positivt.
Ska jag rösta på AfS då?
Ja det ska du, jag känner mig mer övertygad för varje dag som går att de kommer in i riksdagen.

Zeitgeisten har förändrats så enormt sedan senaste valet, massa olika saker har hänt som gjort detta. Vem skulle trott för 4 år sen att Uppdrag granskning inför valet skulle göra ett vad jag förstått i stora drag ärligt reportage om vilka som begår våldtäkt i det här landet?
Vi har även haft en fullon islamist terroristattack, massa kriminalitet som även om msm inte varit ärlig om, ändå ständigt tagit upp.
Trump, Brexit, hela Europas politik har ändrats stort och det verkar som att Svearna har vaknat upp hårt och i massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in