Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 13:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ja just ja, AfS ställer inte upp i kommun och landsting, oavsett så har de fått min röst, ingen personvals röst däremot, hade röstat på Ahl om jag vetat bättre!
Hoppas att du skrev ut hela namnet, i.e. "Alternativ för Sverige". Bara förkortningen "AfS" räknas inte. Instruktioner finns på https://youtu.be/mijadurMfxg
Citera
2018-09-09, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
De tror att om man dyrkar Hitler tillräckligt hårt så drar de kalla högerextrema vindarna in åskoväder som ansamlas strax ovanför platsen för Hitlerbunkern och när tillräckligt mycket energi har samlats slår blixten ner just på fläcken där gamle Adolf dog och återuppväcker honom från de döda.

Då förstår jag att de är rädda för HÖG ENERGI!

Lite off topic men filmen Er ist wieder da från 2015 börjar ju precis sådär.
Klart sevärd film, tyskspråkig men det finns undertexter. Riktig humor.
Citera
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Hoppas att du skrev ut hela namnet, i.e. "Alternativ för Sverige". Bara förkortningen "AfS" räknas inte. Instruktioner finns på https://youtu.be/mijadurMfxg

Japp, skrev ut hela såklart.
Citera
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Bara för att klargöra vilken skojare den här användaren är och hur lite han förstår:

För några månader sedan diskuterade vi i tråden om mediakriget där jag påstod att sociala medier är oerhört viktigt för att förändra landet, vinner man sociala medier är man påväg att vinna kriget (speciellt hos den yngre generationen). Men ”Experten” här påstod att så var inte fallet, sociala mediers roll är inte alls så viktig.

Nu står vi här och varenda tidning och TV-kanal basunerar ut viktigen av att vinna kriget i sociala medier.

Vart tror ni AfS framgångar kommer från? SDs?

Hur som helst, detta är en användare man kan ignorera rakt av för han har absolut noll kontakt med verkligheten.

Han blir för det mesta ignorerad eller dissad vart han än dyker upp och borde så bli även här.

Han försöker framstå som kunnig och insatt men egentligen vet han ingenting om det politiska landskapet och ännu mindre om AfS.
Citera
2018-09-09, 14:05
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Snyggt!

Någon som vet om AfS kommer sända en egen valvaka?
Citera
2018-09-09, 14:05
Medlem
Jag har slängt iväg en röst på AfS, hoppas de faktiskt kommer in!

Me det sagt jag har fortfarande lite funderingar kring AfS ideologi. Jag har sett att Jeff Ahl har skrivit inlägg och svar här där han betonar att det finns etniska svenskar, men att man också kan vara del av den svenska gemenskapen. Däremot kan jag tycka att de snöar in sig för mycket på det nordiska.

Jag tittade på deraslivestream från i fredags där de bjöd in gäster fån övriga Europa. Jag gillade speciellt Alessandro Sansoni från Italien, där han nämnde vår europeiska ”common history and vision”, och hur vi måste stå emot ”the enemies of the european peoples”, samt Jeff Ahls egna tal om hur globalisterna måste bekämpas. Själv tror jag på att vi som européer vilar på samma västerländska världsfilosofi som vi fick ärva av de antika grekerna, romerska rätten och så småningom den kristna värdegrunden. Hur ser AfS på ett samarbete i Europa nationalstater och nationalister sinsemellan?

Jag har även en fråga av mer personlig karaktär: Jag som har polska föräldrar har också en stor förkärlek till nationen och nationalisterna som jagade ut kommunisterna ut landet. Detta betyder dock inte att vi inte är en fullvärdig del av den svenska gemenskapen. Förväntas jag, som är född och uppvuxen här, samt mina föräldrar, att överge mina polska rötter och traditioner? Eller finns det utrymme för att både vara fullvärdig svensk med allt vad det innebär, men som också har det polska blodet att luta sig mot? Eller anses vi vara en slags avarter som flydde kommunismen? Förmodligen en dum fråga egentligen, men jag känner en viss oro till trots.
Citera
2018-09-09, 14:06
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:

Det är godkänt att skriva ut partiförkortningen i detta val.

Tex AfS.

MEN: eftersom många valförrättare gör det mesta för att motarbeta, SD och AfS är det säkrast att skriva följande:
"Alternativ för Sverige" på en blank valsedel.

Dock tror jag att det i de flesta vallokaler finns valsedlar med partibeteckning en och namnlistan BAKOM Socialdemokraternas valsedlar.

Alternativ för Sverige ställer bara upp i Riksdagsvalet.

Upptäcker ni något valfusk i vallokalen kan anmäla det till valmyndigheten eller till AfS.

Ta bilder, skriv upp vallokal och vad som hänt och meddela AfS.

Det har kommit till min kännedom att det har varit ett utbrett valfusk i vallokalerna, där man plockat bort AfS valsedlar eller gömt dem eller lagt dem på andra bord.

Det kommer att anmälas.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-09 kl. 14:11.
Citera
2018-09-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
För några månader sedan diskuterade vi i tråden om mediakriget där jag påstod att sociala medier är oerhört viktigt för att förändra landet, vinner man sociala medier är man påväg att vinna kriget (speciellt hos den yngre generationen). Men ”Experten” här påstod att så var inte fallet, sociala mediers roll är inte alls så viktig.

Han försöker framstå som kunnig och insatt men egentligen vet han ingenting om det politiska landskapet och ännu mindre om AfS.

Och hur många är engagerade för AfS på sociala medier? Tillräckligt för en plats i riksdagen? Tillräckligt för 1% i valet? Vår dispyt om sociala medier handlade om att vara effektiv med sociala medier -- något du inte ansåg vara viktigt alls.
Citera
2018-09-09, 14:07
Medlem
Citat:
Nej, Klasse. Det där skulle jag säga var ett rationellt och vuxet beslut.

Eftersom du själv verkar vara involverad i AfS så vet vi därmed att bisarra fantasier om USA/Israel (Stora/Lilla satan helt enligt mullornas propagandaproduktion) är en realitet hos minst en aktiv AfS:are. Du är knappast ensam heller vilket idioten med judenäsa-buset var ett exempel på.

Om AfS mot förmodan kommer till en nivå där partistöd erhålls så kommer medias ignorerande av AfS förbytas i en hetsig "granskning" och det kommer att läcka som ett såll. Vad kommer vi att finna? Uttalanden om hur hemsk Blomph är som inte gör som Hamas vill? Jag håller det för troligt. En väldigt aktiv person i den här tråden är babbebo1 -- en dogmatisk Anti-Drumpf karaktär känd på flashback för just detta. Vad detta kommer att betyda att diverse kontakter med andra europeiska partier får ett slut. En sådan som Salvini kommer inte att acceptera anti-Drumpf bjäbbande. Orban i synner kommer inte att göra det heller.

Min bedömning är att AfS saknar djup. Vad det ofta brukar betyda är att under (den i detta fall ganska polerade) ytan döljer sig till exempel svammel om Israel och annat värdelöst "esoteriskt" nonsens som har noll med Sverige att göra. Sådant kan kommer att komma fram om AfS börjar "granskas" av media efter valet.

Vad tror du själv?
Hur många har ni nått ut till nu?
Ni i ANTI-AFS rörelsen?
Citera
2018-09-09, 14:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Och hur många är engagerade för AfS på sociala medier? Tillräckligt för en plats i riksdagen? Tillräckligt för 1% i valet? Vår dispyt om sociala medier handlade om att vara effektiv med sociala medier -- något du inte ansåg vara viktigt alls.

Ok.

Hur många som är engagerade för AfS vet vi inte men vi vet att man är tvåa i aktivitet på sociala medier. Bara SD har högre.

Räcker det till 1%? 4%? Det vet vi om några timmar
Citera
2018-09-09, 14:10
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Snyggt!

Någon som vet om AfS kommer sända en egen valvaka?

Ja det kommer de.
Citera
2018-09-09, 14:10
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wkek
Jag har slängt iväg en röst på AfS, hoppas de faktiskt kommer in!

Me det sagt jag har fortfarande lite funderingar kring AfS ideologi. Jag har sett att Jeff Ahl har skrivit inlägg och svar här där han betonar att det finns etniska svenskar, men att man också kan vara del av den svenska gemenskapen. Däremot kan jag tycka att de snöar in sig för mycket på det nordiska.

Jag tittade på deraslivestream från i fredags där de bjöd in gäster fån övriga Europa. Jag gillade speciellt Alessandro Sansoni från Italien, där han nämnde vår europeiska ”common history and vision”, och hur vi måste stå emot ”the enemies of the european peoples”, samt Jeff Ahls egna tal om hur globalisterna måste bekämpas. Själv tror jag på att vi som européer vilar på samma västerländska världsfilosofi som vi fick ärva av de antika grekerna, romerska rätten och så småningom den kristna värdegrunden. Hur ser AfS på ett samarbete i Europa nationalstater och nationalister sinsemellan?

Jag har även en fråga av mer personlig karaktär: Jag som har polska föräldrar har också en stor förkärlek till nationen och nationalisterna som jagade ut kommunisterna ut landet. Detta betyder dock inte att vi inte är en fullvärdig del av den svenska gemenskapen. Förväntas jag, som är född och uppvuxen här, samt mina föräldrar, att överge mina polska rötter och traditioner? Eller finns det utrymme för att både vara fullvärdig svensk med allt vad det innebär, men som också har det polska blodet att luta sig mot? Eller anses vi vara en slags avarter som flydde kommunismen? Förmodligen en dum fråga egentligen, men jag känner en viss oro till trots.

Du kan känna dig lugn.

Européer är till 100-% välkomna in i vår folkgemenskap.
Speciellt från Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Holland, Ryssland och Ungern.

AfS vill endast ha ut de som inte har något intresse av att arbeta och bidra till Sverige utan endast är här för att suga sig feta på Moder Sveas Välfärdsbarm.

Då ska man åka hem. Ut. Nu.
Senast redigerad av Fashwave 2018-09-09 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in