Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 14:11
Medlem
Röstat AFS idag. Fanns valsedlar från AFS tillgängligt på mitt ställe, men knappast någon vågar väl ta när 10 pers hökar över en. Anonymt my ass.
Citera
2018-09-09, 14:12
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wkek
Jag har slängt iväg en röst på AfS, hoppas de faktiskt kommer in!

Me det sagt jag har fortfarande lite funderingar kring AfS ideologi. Jag har sett att Jeff Ahl har skrivit inlägg och svar här där han betonar att det finns etniska svenskar, men att man också kan vara del av den svenska gemenskapen. Däremot kan jag tycka att de snöar in sig för mycket på det nordiska.

Jag tittade på deraslivestream från i fredags där de bjöd in gäster fån övriga Europa. Jag gillade speciellt Alessandro Sansoni från Italien, där han nämnde vår europeiska ”common history and vision”, och hur vi måste stå emot ”the enemies of the european peoples”, samt Jeff Ahls egna tal om hur globalisterna måste bekämpas. Själv tror jag på att vi som européer vilar på samma västerländska världsfilosofi som vi fick ärva av de antika grekerna, romerska rätten och så småningom den kristna värdegrunden. Hur ser AfS på ett samarbete i Europa nationalstater och nationalister sinsemellan?

Jag har även en fråga av mer personlig karaktär: Jag som har polska föräldrar har också en stor förkärlek till nationen och nationalisterna som jagade ut kommunisterna ut landet. Detta betyder dock inte att vi inte är en fullvärdig del av den svenska gemenskapen. Förväntas jag, som är född och uppvuxen här, samt mina föräldrar, att överge mina polska rötter och traditioner? Eller finns det utrymme för att både vara fullvärdig svensk med allt vad det innebär, men som också har det polska blodet att luta sig mot? Eller anses vi vara en slags avarter som flydde kommunismen? Förmodligen en dum fråga egentligen, men jag känner en viss oro till trots.
https://youtu.be/C_pVSz13-IQ?t=148

"I Sverige finns det svenska, det nordiska och det europeiska sammanvävt i en kultur som genom århundraden växt fram organiskt."
Senast redigerad av Tjyvas 2018-09-09 kl. 14:17.
Citera
2018-09-09, 14:13
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Det är godkänt att skriva ut partiförkortningen i detta val.

Tex AfS.

MEN: eftersom många valförrättare gör det mesta för att motarbeta, SD och AfS är det säkrast att skriva följande:
"Alternativ för Sverige" på en blank valsedel.

Dock tror jag att det i de flesta vallokaler finns valsedlar med partibeteckning en och namnlistan BAKOM Socialdemokraternas valsedlar.

Alternativ för Sverige ställer bara upp i Riksdagsvalet.

Upptäcker ni något valfusk i vallokalen kan anmäla det till valmyndigheten eller till AfS.

Ta bilder, skriv upp vallokal och vad som hänt och meddela AfS.

Det har kommit till min kännedom att det har varit ett utbrett valfusk i vallokalerna, där man plockat bort AfS valsedlar eller gömt dem eller lagt dem på andra bord.

Det kommer att anmälas.

Då kan jag meddela att AfS valsedlar inte var gömda i min vallokal, lokalen ligger i ett relativt invandrartätt område så är lite förvånad, dock fick SD runt 28% av rösterna här förra valet. Hade jag inte jobbat om några timmar hade jag kunnat ställa upp och bevaka era valsedlar.
Citera
2018-09-09, 14:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Ja det kommer de.
Grymt. Hög energi! Blir det på YouTube i vanlig ordning?
Citera
2018-09-09, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Allmän värnplikt var för att FÖRSVARA Sverige mot såna som du och andra fiender.
Hållkäften din jävla rasist! Jag är förmodligen äldre än du och har säkert också bidragit med mer i detta land än vad Du har! Ni är mycket mindre än oss andra, och kommer vara under en mycket längre tid!

Så du besitter inte någon position till att snacka som du gör!

Citat:
Sen din åsna, en invandrare ska vara en mönstermedborgare, det är ett privilegium för att invandrare att tillåtas bosätta sig här och få ett medborgarskap, med pro-kriminella som du så devalveras medborgarskapet, det ska vara ett fantastiskt pris att få vara medborgare i Sverige.
Så bra är inte Sverige att det ska vara till ett fantastiskt pris. Vi har endast det rena vattnet och den enorma gröna naturen som gör detta landet så fräscht och unikt. Mycket av det andra har vi fått från andra! Kom ihåg det din nazist-mupp!

Över 1 miljon etniskt genetiska svenskar bor ju tydligen i USA med all säkerhet, fast det är ju säkert mer egentligen!

En gång i tiden behövde vi också fly! Och det kan hända igen! Då tar sådana egoistiska nazist-rasister det som en självklarhet att få skydd i någon annans land! Bara för att vi har haft det bra betyder inte det att det kan förändras!

Citat:
Du skulle få fantastiska invandrare, istället så väljer landsförrädare som du att premiera kriminella.
"Men döh döh de ä synd om däh, han åkte bara för fort jueh"
skulle han tänkt på innan han tryckte plattan i mattan. Vidare är det egentligen inte bara fortkörning det är en form av vårdslöshet i trafik, personen är också en fara i trafiken.
Det är med andra ord en samhällsfara som rättas till.
Jag har redan fantastiska invandrare som grannar och vänner. Min närmsta vänner är just invandrare din rasist!

Man kan rätta till sådant utan att utvisa människor! Så enkelt är det!

Citat:
nvandrarna tar inte skitjobben, de får skitjobben för att Skattebetalarna betalar 80% av lönen, sen när bidragspengen för de arbetena tar slut så sparkas de vidare till nästa skitjobb.
Det är en form av modern indentured servitude, väldigt nära slaveri.
Märks att du tillhör ledighetskommitén när du inte ens känner till förhållandena på den Statsfinansierade grå-svarta delen av arbetsmarknaden. De rovkapitalister (ofta invandrare) som utnyttjar människor på detta sätt.

De är närmast att likna vid statare, ett trasproletariat av utlänningar som enbart är här för att utnyttjas och sina egna drömmar om att de ska lyckas men Sverige är inget land du lyckas i utan kontakter, dessa har inga kontakter och förblir moderna statare. Bara titta på de över 250 utanförskaps områdena med misslyckade människor, kryllar av de, en belastning för alla, bättre om de är tillbaka i sitt naturliga habitat där de inte är en belastning för alla.

Här har du alltså väldigt mycket fel. Skattebetalarna betalar cirka 40-45 procent av lönen beroende på vilket arbete det gäller. Skulle det varit så mycket skulle många haft en riktigt bra lön! Just därför man egentligen ska rösta vänster!

När vi får in DD i riksdagen så är er era över.

Du verkar ju känna till den marknaden, vilket inte förvånar mig! Vi lever idag i ett så kallat modern slaveri, till mångt och mycket för att vi arbetar för mycket i dåliga förhållanden! Dagens andra generationens invandrare kommer dock inte få skitjobben som deras föräldrar kanske till mångt och mycket fick.

Idag utbildar sig dagens andra generations invandrare till mycket högutbildade yrken inom speciellt sjukvården och de olika inriktningarna som finns till specialläkare.

I bankerna står oftast unga tjejer från just Mellanöstern, många av dessa läser ekonomi och är väldigt duktiga. Detta kommer du att få se mer av i framtiden, men de är mycket unga idag, vänta 5-8 år till!

Du tar utanförskapsområden som ett exempel som att de vore deras fel. Det är politikernas fel som inte satsat på dessa och infört en dålig integration!

Det stämmer Sverige är inget land att lyckas i egentligen även om man är svensk eller invandrare i den mening att Sverige inte är något entreprenörskapsland. Vill man bli förmögen ska man flytta till USA!

Men många andra generationens invandrare är fortfarande extremt duktiga och framåt inom alla yrkena. Vet att du inte tål att höra detta. Men det är sanningen! Och den andra sanningen är att återvandringen aldrig kommer att kunna genomföras!

Det är er dröm som ni har, men som aldrig kommer gå i uppfyllelse utan snarare rakt ner i graven. Lika långt ner som Anton Lundin Petterssons kista

Det är där alla sådana som du hör hemma! Långt nere i den kalla jorden till att ruttna bort långsamt för gott!

Citat:
Det är sjukt vidrigt det som sker, därför är det så roligt med människor som du som stödjer denna form av utnyttjande av människor, som stödjer den parasitism som många utlänningar håller på med och deras kriminalitet, samtidigt som ni framställer er som goda och heliga, när ni är de värsta bland oss.
Det är just ni rasister och nazister som stöttar denna typ av slav-politik.

Vi är de goda då vi tar emot folk och inte slänger ut dom!

Citat:
Som jag sa du är en jävla idiot till landsförrädare, du är en även en som stödjer detta då du motarbetar de partier som ser till att detta försvinner från Sverige via återvandring. Det är faan inte rätt det som sker, detta utnyttjande. Din "godhetsprojicering" är äcklande, det påminner starkt om det falska miljövurmandet som miljöpartister håller på med som är för massinvandring men där man massinvandrar de värsta miljöbovarna på planeten, folken från Mellanöstern och Afrika.

Därför ni är så jävla äckliga som människor. Vi ser igenom er, ni är så genomskinliga i er skenhelighet och ert hyckleri.
Och vi ser genom er också! Människor från andra håll måste komma hit och lära sig! Vi ger dem inte skäl till att kunna bete sig som de gör vare sig det gäller miljö eller våld i sina hemländer!

Världen kommer förändras och det kommer ske snabbare och snabbare för varje dag!

Om 10 år kommer det att vara mycket bättre om sådana som dig inte har dragit igång ett tredje världskrig eller raskrig!
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-09 kl. 14:18.
Citera
2018-09-09, 14:15
Medlem
baggebo1s avatar
Positiva rapporter är alltid bäst när de kommer från fiendehåll. Här en annan bekymrad twittrare:
Citat:
Antingen så kommer AfS att göra ett kanonval eller så har någon "glömt" att fylla på nya röstsedlar. Bara några få kvar. #Oroväckande
https://twitter.com/MildaMynning/status/1038761625774432256

SUNT FÖRNUFT in i riksdagen!
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Grymt. Hög energi! Blir det på YouTube i vanlig ordning?

Youtube, Twitter och Facebook lär det bli, är ju från samma kamera/kameror som sedan strömmas till alla 3 plattformar som de gjorde under torgmötena.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du kan känna dig lugn.

Européer är till 100-% välkomna in i vår folkgemenskap.
Speciellt från Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Holland, Ryssland och Ungern.

AfS vill endast ha ut de som inte har något intresse av att arbeta och bidra till Sverige utan endast är här för att suga sig feta på Moder Sveas Välfärdsbarm.

Då ska man åka hem. Ut. Nu.

Holländare kan hålla sig hemma i sitt degenererade skitland.
Citera
2018-09-09, 14:16
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Röstat AFS idag. Fanns valsedlar från AFS tillgängligt på mitt ställe, men knappast någon vågar väl ta när 10 pers hökar över en. Anonymt my ass.

Ett trick om du vill vara anonym är att ta valsedlar från flera partier inne där valsedlarna ligger utplacerade. Kanske inte helanonymt men ingen kan veta säkert vem du röstar på. Har AFS valarbetare på plats som delar ut valsedlar vid ingången så var artig och ta emot valsedlar av alla som sträcker fram sina valsedlar utan att göra någon markering mot något parti.
Senast redigerad av ljusalfen 2018-09-09 kl. 14:20.
Citera
2018-09-09, 14:17
Citat:
Det är godkänt att skriva ut partiförkortningen i detta val.

Tex AfS.

MEN: eftersom många valförrättare gör det mesta för att motarbeta, SD och AfS är det säkrast att skriva följande:
"Alternativ för Sverige" på en blank valsedel.

Dock tror jag att det i de flesta vallokaler finns valsedlar med partibeteckning en och namnlistan BAKOM Socialdemokraternas valsedlar.

Alternativ för Sverige ställer bara upp i Riksdagsvalet.

Upptäcker ni något valfusk i vallokalen kan anmäla det till valmyndigheten eller till AfS.

Ta bilder, skriv upp vallokal och vad som hänt och meddela AfS.

Det har kommit till min kännedom att det har varit ett utbrett valfusk i vallokalerna, där man plockat bort AfS valsedlar eller gömt dem eller lagt dem på andra bord.

Det kommer att anmälas.

vet inte vart du har fått det ifrån. men förkortningar gäller ej. ska vara hela namnet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Är det ingen som tror på en riktig 7k-slakt i valet? Typ SD 25% och AFS 10%. C, L, KD och MP ut!
Jo jag tror på det. Alliansen blir krossad, men Mp kommer få mycket stödröster, marxister förenar sig.
edit https://imgur.com/a/hXeUuVx
Senast redigerad av Evilius 2018-09-09 kl. 14:22.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Valu kommer garanterat underskatta AfS.

Ex:
Citat:
Enligt SVT Valu skulle Sverigedemokraterna få 10,5 procent av rösterna i riksdagsvalet 2014 och enligt TV4/Novus skulle SD få 8,3 procent. Valresultatet blev 12,9 procent.
Citat:
Enligt SVT Valu skulle Feministiskt initiativ få 4,0 procent och TV4/Novus hävdade att Fi skulle få 4,4 procent. Gudrun Schyman jublade på valvakan men konstaterade att valet såg ut som en rysare - och senare på kvällen hamnade hon en bit utanför riksdagen med ett valresultat på 3,1 procent.

Och det är tack vare bradleyeffekten, som man aldrig pratar om.
Senast redigerad av okok1 2018-09-09 kl. 14:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in