Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 14:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Klart det luktar lite illa att en asyljurist befinner sig i AfS ledning. Det är något man troligtvis kommer behöver adressera förr eller senare. Annars kommer det ligga som en våt filt över partiet och dess legitimitet. Jag hade heller inte önskat Bert Karlsson eller Jan Emanuel Johansson i partiet.

Skulle AfS förslag om reformation av parlamentarismen genomföras skulle dock problemet vara inte lika allvarligt. Då blir det upp till respektive väljare att bedöma frågan när man kryssar sin ledamot. I dagens läge är det besvärligare.

Inget parti är perfekt, men AfS är helt klart det bästa av vad som finns att tillgå. Kanske det bästa som någonsin hänt svensk politik.
Citera
2018-09-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Jag tänker tvärtom. Undrar hur många väljare som tappar förtroende för SD när de skriver dessa idiotiska saker. Jag röstade SD i kommun och landsting av taktiska skäl men nu undrar jag om jag ska ändra det.
SD behandlar sina nuvarande och forna väljare, som stöttat dom trots all skit de fått, precis lika jävla illa som etablissemanget behandlat dom.

Håller med dig. Hade också tänkt rösta på SD i kommun och landsting i morgon men det blir antagligen M.

Älskar verkligen inte M på något sätt, men SDs fulspel gentemot AfS tog bort den sista lilla sympatin jag kände för dem.
Citera
2018-09-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Mattias Karlssons beteende är extremt provocerande då jag ändå känner mig tvungen att rösta SD i kommun/landsting, men funderar samtidigt allvarligt på att blankrösta, jag vill inte belöna denna arrogans. Om jag inte bestämt mig på valdagen blir det slantsingling.

Att Mattias Karlsson har brist på folkvett kan väl ändå inte klandra ett helt parti?

Jag röstade inte på SD alls i kommun/landsting eftersom att jag vet vilka obildade slöfockar SD har i kommun/landsting.
Citera
2018-09-08, 14:48
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
En låt för valnatten:

"Gustafs skål!
Den bäste Kung, som Norden äger:
Han ej tål,
At vigtskåln ojämt väger.

God och glad,
Han Ilskans röst föraktar
Samt afvaktar
Och betraktar
Dårskap i sin grad.

Sådan Kung
Är värd att styra Sveriges öden:
Rask och ung,
Ej rådlös uti nöden."

https://www.youtube.com/watch?v=KoRJjKVOGns
Citera
2018-09-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Helt korrekt, har träffat ytterst få utlänningar som går in i strider där de inte har en chans att vinna.
En av många anledningar att man flyr, sen försöker man kompensera det stukade egot genom att gå in i strider man kan vinna.
Sen är det pinsamt även för de flesta utlänningar att slåss för sojapojkar som han som dyker upp 7:07 minuter in i det här klippet (och hans vänner).
https://www.youtube.com/watch?v=nlpopwqIiq4

vem fan skulle vilja slåss på samma sida som honom?

Hördes dock en del sirener, fast det gör man i vanliga fall i Stockholm så det behöver inte betyda något speciellt. Gick och tittade lite efter om det fanns lite hårdingar men vänstern verkar ha dränerats på råskinn. Blev väl för pinsamt även för de till slut efter kavalkader av mongon som visats upp på internet. Även de har nog sin gräns och även de kan ibland vakna upp ur transen.

Jag reagerade också på den där liraren. "Ni är bara offer för patriarkatet", säger han.

Snacka om karikatyr på en surdegsbakande sojapojke från Södermalm. Nästan så att man tror att det är en inhyrd skådespelare.
Citera
2018-09-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Håller med dig. Hade också tänkt rösta på SD i kommun och landsting i morgon men det blir antagligen M.

Älskar verkligen inte M på något sätt, men SDs fulspel gentemot AfS tog bort den sista lilla sympatin jag kände för dem.

KD skulle jag rekommendera regionalt då de driver välfärdsfrågor på ett ganska okej sätt.
Citera
2018-09-08, 14:50
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Alternativ för Sveriges vallåt är nummer 5 på topplistan över trendande låtar på Spotify i Sverige!
#AfS2018
https://mobile.twitter.com/AfS_riks/status/1038382206127890433

Helt okända, eller hur var det?

Till och med på Spotify så lyckas man plocka topp-placeringar.
Citera
2018-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror det blir runt 0,8-1,0%.

Någon som är lite rädd inför morgondagens jordbävning?
Citera
2018-09-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

45 000 har lyssnat. Det är väl ganska bra då kiwi är ett skitband.
Citera
2018-09-08, 14:53
Medlem
robotguras avatar
Spotify - Viral 50 i Sverige

SSU på första plats

MUF på tredje

Kiwi and the Dogboys - Alternativ för Sverige på femte plats

Om ni vill hjälpa, sätt låten på repeat och stäng av ljudet för Spotify i volymkontrollen.
(Räknas ej om du stänger av ljudet på Spotify)
Citera
2018-09-08, 14:55
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lite.Luttrad
45 000 har lyssnat. Det är väl ganska bra då kiwi är ett skitband.

Ja, dom suger verkligen. Låten är ju sämst också men har bra meme-value.

Men poängen var att man lyckas nå ut även på Spotify inte att låten eller Kiwi är bra
Citera
2018-09-08, 14:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Garanterat bara botar som har lyssnat på den.
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Spotify - Viral 50 i Sverige

SSU på första plats

MUF på tredje

Kiwi and the Dogboys - Alternativ för Sverige på femte plats

Om ni vill hjälpa, sätt låten på repeat och stäng av ljudet för Spotify i volymkontrollen.
(Räknas ej om du stänger av ljudet på Spotify)
Kul att P3 nyheter rapporterade om det här igår, lite synd bara att de "glömde bort" att nämna Alternativ för Sverige. SR och SVT kan inte läggas ner fort nog. Stockholms blodbad 2.0 här kommer vi.
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-09-08 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in