Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 20:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Lite typiskt att Expressen inte frågade Yougov...
Om man bara ett mätinstitut avviker kanske man ska ifrågasätta det institutet, SD hade den avvikaren men med viss upbackning från dom andra

Jag vill bara inte att du ska bli besviken på söndag som jag
Citera
2018-09-06, 20:37
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Enorm Bradley-effekt råder i det här fallet. Efter dagens sabotage i Nyköping tillkom tiotusentals röster. Garanterat!

Visst är det så.

Sedan tror jag att vi även måste räkna med alla oss som aldrig någonsin skulle delta i dessa undersökningar, beställda av det etablissemang vi avskyr av rena princip skäl.

Är helt öppen med mina åsikter till vardags men skulle aldrig falla mig in i att delta i något som är beställt av ljugmedia.

Så det finns minst en annan anledning än bradleyeffekten och den anledningen tror jag är störst hos AfS-supporters av alla partier procentuellt sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Om man bara ett mätinstitut avviker kanske man ska ifrågasätta det institutet, SD hade den avvikaren men med viss upbackning från dom andra

Inget institut ska man tro på. Inte ens YouGov som råkar ge mitt parti bäst siffror. Alla institut är ormar, spelar ingen roll vilka siffror som anges. Dom ska avvisas som skräp alla gånger i veckan.
Citera
2018-09-06, 20:38
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Och Demoskops undersökningar brukar vara oerhört tillförlitliga
Vi bockar och bugar för ännu ett inlägg av somalisk karaktär

Jämfört med likes på Facebook är det väldigt tillförlitligt.
Citera
2018-09-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Nu har jag iofs inte Facebook, men enligt flera tidigare skribenter så motsvarar antalet "likes" för AfS i realiteten 6-7% jämförelsevis
Citera
2018-09-06, 20:44
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Nu har jag iofs inte Facebook, men enligt flera tidigare skribenter så motsvarar antalet "likes" för AfS i realiteten 6-7% jämförelsevis

Anonyma skribenter på Flashback är såklart väldigt tillförlitliga.
Citera
2018-09-06, 20:45
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Svårt att skratta när Sveriges EU-kommissionär vill förbjuda politiska partier.

Fascistisk är hon knappast, snarare marxistisk/kommunistisk.

Nej ibland vet man ju inte om man ska skratta eller gråta åt deras störda uttalanden.

Men visst fan är hon lite fascistisk, hon står för en auktoritär politik eftersom hon vill förbjuda oliktänkande och vill att individen ska vara underkastad den stora (socialdemokratiska) staten, samtidigt som hon är mån om den nationella identiteten, som i det här fallet är en kulturmarxistisk identitet som hon vill att varje svensk ska ha.
Citera
2018-09-06, 20:46
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
probably not.

Citat:
Sju omhändertagna och bara tur ingen drabbades allvarligt, men var det någon talare som använde fel ord vid något tillfälle? Det är ju det riktigt viktiga.
Nä det var väl när Jeff sa att islam inte har att göra i Sverige som skulle vara det värsta som sagts, inte ens säker på om det var just så han sa kan ha varit mildare.
I övrigt var det att de är emot svenskt folkmord, våldtäkt och kriminalitet vilket inte vänstern eller kaosarna uppskattade alls.
Citera
2018-09-06, 20:46
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Hur fan kan du påstå att alla dessa vanliga svenskar, AfS-sympatisörer, som var på plats idag i Nyköping är "skitmänniskor"? Jag känner minst 10 av dessa och det är bland annat högutbildade, pensionärer, småbarnsföräldrar m.m.

Det påstår jag inte och det skrev jag inte. Jag skrev: "Problemet är att det mest bara är skitmänniskor på dessa torgmöten då dom sker under normal arbetstid"

Skrev inte alla. Men tror dom flesta håller med om att det var ett kraftig majoritet av skitmänniskor på mötet?

Jag var på Åkessons torgmöte i Västerås. Det torgmötet hölls 17.30. Det sades vara 1500 personer. Men enligt polisen var det 3000 personer. Visst fanns det ett 10-15tal vänstermänniskor. Men dom hölls på avstånd och var tysta. Och är ju små barn. Fanns inte en enda vuxen.
Citera
2018-09-06, 20:48
Medlem
Jag undrar hur det kommer gå till på söndag när resultaten ska redovisas. AfS kommer ju inte redovisas separat, utan som en del av övriga. Men om AfS får t ex 5%, kommer de gå ut med det redan på kvällen? Eller kommer de förhala så länge som möjligt? Hur många procent tror ni kommer räcka för att komma in förresten? FI redovisas separat, så om Övriga får över 6% tror jag AfS har klarat spärren. Under 6% så blir det nog tajt, och under 4% så har de inte kommit in givetvis.
Citera
2018-09-06, 20:49
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo

Enligt Chang Frick på Nyheter Idag fick AfS ca 1,5 % i deras Sentioundersökning. Det är ganska långt ifrån 'några promille'...och enligt Fria Tider står AfS för den största delen av de 4,8 % Yougov mätt upp för övriga (efter att man intervjuat dem).
Citera
2018-09-06, 20:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Konsekvensen av AfS tes att alla invandrare som inte fullt ut anpassat sig ska ut blir just en etnisk rensning.

Jobbigt att verkligheten är rasistisk. Stäm naturen i domstol.
Citera
2018-09-06, 20:52
Medlem
Doktor Porks avatar
Demoskops nya förbättrade metoder som de säger ska gånga SD rättvist i artikeln ska ju ge SD 18-20 procent just nu, jag vet jag tror om de mätmetoderna. Felkällorna för AfS lär för övrigt vara felkällorna för SD på steroider eftersom man kommer mobilisera nya väljargrupper och man rekryterar från de allra mest missnöjda eller desillusionerade sverigedemokraterna. Mupparna på Demoskop har nog försökt ringa mig sista dagarna, men om de på riktigt tror jag tänker svara ett okänt nummer när jag cyklar hem från jobbet eller är i affären så vet jag inte vad.

Även webpanelerna är ju inte heller perfekta. För det första måste man rekrytera folk som tycker det är menigsfullt att lägga sin tid på att vara med i webpaneler, vilket inte självklart är samma personer som de som inte deltar, men sedan beror det ju också på hur man rekyterat dem. Om man rekyterar på DNs hemsida så kommer du också få en panel som inte direkt lär fånga upp AfS väljarstöd oavsett om du viktar på ålder, utbildning och andra parametrar. Att fånga upp AfS är ljusår svåare än att fånga upp trump, eftersom AfS bara behvöer fånga upp ett väldigt specifikt segment av väljarna, samtidigt som Trump var tvungen att fånga upp även mainstreamväljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in