Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 20:52
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag undrar hur det kommer gå till på söndag när resultaten ska redovisas. AfS kommer ju inte redovisas separat, utan som en del av övriga. Men om AfS får t ex 5%, kommer de gå ut med det redan på kvällen? Eller kommer de förhala så länge som möjligt? Hur många procent tror ni kommer räcka för att komma in förresten? FI redovisas separat, så om Övriga får över 6% tror jag AfS har klarat spärren. Under 6% så blir det nog tajt, och under 4% så har de inte kommit in givetvis.

Det krävs 4% av rösterna för att komma in i riksdagen. Om AfS får över 2% (vilket de inte kommer få) kommer de garanterat särredovisas med egen stapel under rösträkningen.
Citera
2018-09-06, 20:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Enligt Chang Frick på Nyheter Idag fick AfS ca 1,5 % i deras Sentioundersökning. Det är ganska långt ifrån 'några promille'...och enligt Fria Tider står AfS för den största delen av de 4,8 % Yougov mätt upp för övriga (efter att man intervjuat dem).
Något institut sa att dom nästa gång ska börja särredovisa AFS, fast det saknar ju poäng om detta inte görs % släpps före valet, jag slår vad om att den här veckan dock är locket på för nya undersökningsresultat?
Citera
2018-09-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Anonyma skribenter på Flashback är såklart väldigt tillförlitliga.
Jag är nog en realistisk person, så jag förväntar mig inte 6-7% som många andra, däremot så är jag övertygad om att man kommer upp i 3-4% och kanske tillomed in i riksdagen med lite tur.
Det hade varit en fenomenal seger för det svenska folket om så blir fallet
Citera
2018-09-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Som jag ser det är allt över 1 % en framgång. Över 2,5 % fantastiskt och över 4 % en jordbävning.

AfS stora kliv kommer 2022.

Så resonerar jag också. 4 år är en lång tid och nuvarande situation kommer ju inte att bli bättre om vi säger så på alla plan inklusive inkommande nedgång

Vid den här tidpunkten om 4 år så kommer det nog stå färre svenska småtjejer och svenska vuxna män som ser ut som svenska småtjejer jämte med vuxna invandrare som skriker hora och rasister samt visar gång på gång varför AfS behövs.

För medelklassen kommer verkligheten komma ikapp under kommande mandatperiod på alla plan och därmed lär AfS öka lavinartat, såvida inga skandaler eller liknande sker
Citera
2018-09-06, 20:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
OK - Men jag är nog inte lika stark anhängare av etnonationalism som du är.

Om du röstar på AfS så stödjer du etnonationalism, dvs en nationalism som tar utgångspunkt i svensk etnicitet (och runt hela Europa är det etnonationalistiska partier vi har, dock inte i t.ex. USA). Man behöver inte vara "autistisk" för att kalla sig etnonationalist.
Citera
2018-09-06, 20:58
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Det krävs 4% av rösterna för att komma in i riksdagen. Om AfS får över 2% (vilket de inte kommer få) kommer de garanterat särredovisas med egen stapel under rösträkningen.
Det tror jag inte, SD särredovisades inte 2006 då övriga hade 5,7 % på valnatten.
Citera
2018-09-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Så resonerar jag också. 4 år är en lång tid och nuvarande situation kommer ju inte att bli bättre om vi säger så på alla plan inklusive inkommande nedgång

Vid den här tidpunkten om 4 år så kommer det nog stå färre svenska småtjejer och svenska vuxna män som ser ut som svenska småtjejer jämte med vuxna invandrare som skriker hora och rasister samt visar gång på gång varför AfS behövs.

För medelklassen kommer verkligheten komma ikapp under kommande mandatperiod på alla plan och därmed lär AfS öka lavinartat, såvida inga skandaler eller liknande sker

Återvandring och flat tax är framtidens melodi!
Citera
2018-09-06, 20:59
Medlem
Beträffande opinionsundersökningar..
När ska vanligt folk förstå att dessa undersökningar är gjorda av etablissemanget för etablissemanget.
Alla som betalar för en tjänst vill naturligtvis ha rätt produkt levererad.
Allt för att valla sina får in i rätt hage
Citera
2018-09-06, 21:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Min poäng var att med dessa kriterier kommer folk att sorteras efter etnicitet, vilket är vad etnisk rensning går ut på.

Fråga dig själv: Hur många norrmän tror du att AfS inte tycker passar in i det svenska samhället? Hur många somalier?

Somalier ska ju verkligen inte vara här. De bor i Afrika. De får söka visum och vid beviljat sådant kan de spendera sin semester här, max 90 dagar. Som i Australien får de vid gränsen intyga att de har tillräckliga medel för att klara sig här dessa 90 dagar.
Citera
2018-09-06, 21:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Haha. Bra att du för fram det klassiska argumentet "Sverigedemokraterna gynnar IS" som har rullats några gånger i medströmsmedia, dvs. tanken om att man inte kan kalla en spade för en spade eftersom det kan få invandrare att reagera på ett visst sätt.

Egentligen är det väldigt lätt att svara dig. Om babbar börjar kaosa när de får höra att kriminella och välfärdsparasiterande invandrare ska åka hem, ja då kanske det inte är en typ av människor vi borde släppt in i det här landet. Om muslimer väljer att ansluta sig till IS för att det finns partier som kritiserar islam så kanske man inte borde släppt in muslimer i det här landet.

"Islam is a religion of peace, and if you say that it isn't, we will kill you", Sam Harris
Citera
2018-09-06, 21:02
Medlem
Citat:

Nu vet jag inte ifall du missförstod mig eller spelar dum. Att spärren är 4% vet jag givetvis. Att AfS särredovisas ifall de får över 2% stämmer inte alls mig veterligen.

"För att röstmottagarna ska hinna räkna fram ett preliminärt valresultat på valkvällen räknas och rapporteras endast rösterna för de partier som förväntas ta mandat."

Gissningsvis kommer de inte förvänta sig att AfS kommer ta mandat. Även fast vi såklart kommer göra det.
Citera
2018-09-06, 21:02
Medlem
Ulo2000s avatar
Jag lyckades smita tidigt ifrån jobbet för att titta på AfS i Nyköping. Många babbar på högstadieskolan, som ligger ett stenkast ifrån torget, hade slutat för dagen och plockade med sig stenar och grus ifrån skolgården. Något som påtalades för polisen, utan något resultat över huvud taget.
Uppskattningsvis var det mellan 2 till 300 människor som var där för att lyssna på AfS, varav minst 70% var meningsmotståndare i form av våldtäktsvänstern och orcher.
Batikhäxor spatserade runt i folksamlingen och filmade oss nationalister i ansiktet, hånlog ungefär som att de hade avslöjat ens hemlighet. Det var bara att skaka på huvudet och applådera än högre.

Var tvungen att skälla ut ett flertal snutar och uppmana dem att göra sitt jobb när babbeluringarna gick till attack, de stirrade tillbaka med döda ögon. Jag hade inte mycket kärlek för poliskåren innan dagens händelser, men nu är förtroendet helt kört i botten. Betasnutarna står helt klart inte på vår sida. De enda gångerna jag såg dem dra batonger och ta i med hårdhandskarna var när orcherna vände sin vrede mot polisen efter att AfS lämnat platsen, sicka jävla as.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in