Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 11:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jag har redan röstat på AfS (skickat in utlandsröst) och följer deras torgmötesturne på youtube.

Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.

Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.

Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.

Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.

Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).

Jeff Ahl har som sagt fått sin stjärnstatus från riksdagsdebatterna. Du borde kolla på dem.

Men visst, Kasselstrand visar tydligt under valturnén att han är den bäste talaren. Det är glädjande att det dykt upp så många andra goda förmågor, som t.ex. Markus Jonsson. Men det är Kasselstrand som klarar att tala fritt och variera sig. De andra följer samma manus varje gång. Kasselstrands långa träning i Kokta Grodan har uppenbarligen gett resultat. Näst Kasselstrand är Jeff Ahl bäst på detta (han har också mycket mängdträning ju).

Citat:
Älskar deras high energy-motto, men Kasselstrand kanske kan tagga tillbaka ett steg när han står och jämför AfSs intåg i Riksdagen med Trump och Brexit!

Jag kan inte låta bli att tycka att det här är stort. Sverige som alltid varit sämst och dummast i Europa, skulle plötsligt bli bäst och klokast. Det vore oerhört stort! För att inte tala om hur mycket gott det skulle göra med Sverige-bilden runt om i världen.

F.ö. ska man utnyttja varje tillfälle för att rallying the masses
Citera
2018-08-19, 11:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Du får förlåta mig men jag är svensk och upprörs mer av den utbredda svenskfientligheten i Sverige än något annat. AfS verkar vara det parti som står på svenska folkets sida och även om jag inte instämmer i varje ord och mening i det mycket omfattande och välskrivna partiprogrammet är det just bara detaljer.

Den stora bilden är att rädda Sverige, dränera träsket, föra in sunt förnuft i RD och få upp återvandring på dagordningen. Det överskuggande, det centrala och viktiga för oss svenskar är att någon i RD verkligen utmanar etablissemanget. AfS förefaller ytterst lämpliga för uppgiften.

Ett skäl att vi är nära fördärvet i Sverige är att vi länge låtit oss, huvudsakligen p.g.a. hetsen i ljugmedia, hunsas av ord som rasist, nazist, fascist, antisemit, främlingsfientlig, högerextrem, o.s.v. Allt går ut på att vi anklagas för något av detta i ljugmedia, sedan ska vi ägna oss att bevisa och rentvå oss samtidigt som den lögnmedia som anklagar oss är de som ivrigast driver på folkutbytet.

Vi kan nu välja att fortsätta låta oss styras av dessa anklagelser och påhittade epitet, som vi inte själva får definiera, eller så säger vi att det räcker nu. Nu sätter vi svenskar och Sverige först. Jag väljer det senare och därför AfS.

Att media skulle bedriva någon slags hetskampanj mot AfS är en paranoid vanföreställning. Media har till stor del ignorerat AfS under valkampanjen, men när de skrivit om partiet har det varit sakliga artiklar om att nu har de besökt Jönköping, Örebro, Östersund etc:

https://www.jnytt.se/article/polispadrag-har-ar-anledningen/

https://www.svt.se/nyheter/val2018/forledande-logotyp-nar-alternativ-for-sverige-aker-runt-pa-turne

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7022531

Det värsta man kallat AfS är högerextremister, vilket ju är ett ganska luddigt begrepp. Inte ens DN:s artikel om Hagwalls antisemitiska pajaserier använde ord som fascist, rasist eller nazist. De skrev att Hagwall spred ett antisemitiskt budskap, vilket ju obestridligen är sant:

https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Jag tror att denna försiktighet beror på att man inom media insett att den smutskastning av SD som pågick i många år fick motsatt effekt. Folk kunde med egna ögon se att dagens SD inte är nazister eller fascister, och resultatet blev då att de inte trodde på något som media skrev om partiet.

Du kan alltså lungt ta av dig offerkoftan.

Vad gäller de "detaljer" i partiprogrammet som jag tog upp, så handlar de ju inte om struntsaker utan om "återvandringen", som är partiets mest centrala punkt. Hela deras valkampanj bygger ju på "återvandringen". Då är det både relevant och intressant att diskutera vad de faktiskt skriver i sitt partiprogram om "återvandringen" och hur de tänkt att den ska gå till.
Citera
2018-08-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Vi bör ha en stadigt minskande befolkning som Europa (utan invandring) och Japan. Sverige bör på lång sikt inte ha mer än fem miljoner innevånare för att kunna bli uthålligt självförsörjande. År 1900 hade Sverige 5 miljoner innevånare varav 256 stycken var folkbokförda utomeuropéer. År 1930 fanns det 15 st registrerade muslimer i Sverige (sista året SCB registrerade religion). Idag finns det cirka 6,9 miljoner personer i Sverige som är födda av två svenskfödda föräldrar, resten kommer utifrån.

Sverige åt svenskarna.
AfS2018

Jag har svårt att se att svenskar skulle acceptera en utveckling som innebär att vår ekonomi ständigt krymper.
Citera
2018-08-19, 11:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Jag missade att följa upp detta när det hände, eftersom jag reste bort ett tag.

Bakgrund: Sgt. Bland kom med en detaljerad rapport om hur han inte fick speca "övriga".

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Såvitt jag kan se nu finns det alltså nu två hypoteser:
1. Att Metro ändrat sin beställningsspec sedan i våras, eller
2. Att det har att göra med en skillnad mellan riktiga opinionsundersökningar och allmänna marknadsundersökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det bör vara en av de två punkterna som du räknar upp och jag gissar då på ettan. Idag så fick jag frågor om var jag tankar bilen oftast och vilken leverantör av el jag använder. Att det skulle finnas "falska" partifrågor har jag aldrig hört talas om innan. Yougovs parti-OU brukar hålla på i tre dagar och sen redovisas ca 4 dagar efter det så om detta var en skarp så kommer den till helgen, på fredag kanske.

Men det kom alltså ingen sådan, vilket talar för punkt 2 ovan.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-08-19 kl. 11:42.
Citera
2018-08-19, 11:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att media skulle bedriva någon slags hetskampanj mot AfS är en paranoid vanföreställning.

Den enda paranoida vanföreställningen är din, om att StillaHavet skulle ha skrivit något sådant. Det gjorde han inte alls! Du är helt väck.

Citat:
Du kan alltså lungt ta av dig offerkoftan.

Inte ens ordet offerkofta klarar du av att använda på ett meningsfullt vis. Dina ord är, som alltid, tömda på innehåll.

Citat:
Vad gäller de "detaljer" i partiprogrammet som jag tog upp, så handlar de ju inte om struntsaker utan om "återvandringen", som är partiets mest centrala punkt. Hela deras valkampanj bygger ju på "återvandringen". Då är det både relevant och intressant att diskutera vad de faktiskt skriver i sitt partiprogram om "återvandringen" och hur de tänkt att den ska gå till.

Ditt huvudargument mot AfS är att de menar allvar med sin återvandring. Du verkar inte ha fattat att detta är vad folk vill ha och vad Sverige behöver. Din lista med skäl att inte rösta på AfS är riktigt korkad (givet att du ville vända dig till potentiella AfS-väljare).
Citera
2018-08-19, 11:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Den enda paranoida vanföreställningen är din, om att StillaHavet skulle ha skrivit något sådant. Det gjorde han inte alls! Du är helt väck.

StillaHavet skrev:

Ett skäl att vi är nära fördärvet i Sverige är att vi länge låtit oss, huvudsakligen p.g.a. hetsen i ljugmedia, hunsas av ord som rasist, nazist, fascist, antisemit, främlingsfientlig, högerextrem, o.s.v. Allt går ut på att vi anklagas för något av detta i ljugmedia, sedan ska vi ägna oss att bevisa och rentvå oss samtidigt som den lögnmedia som anklagar oss är de som ivrigast driver på folkutbytet.

Citat:
Ditt huvudargument mot AfS är att de menar allvar med sin återvandring. Du verkar inte ha fattat att detta är vad folk vill ha och vad Sverige behöver. Din lista med skäl att inte rösta på AfS är riktigt korkad (givet att du ville vända dig till potentiella AfS-väljare).

Min kritik mot "återvandringen" handlar om att den på vissa punkter som beskrivs i AfS partiprogram går utöver det som en anständig väljare kan rösta på, även om väljaren ifråga är starkt invandringskritisk.

Man kan inte beröva svenska medborgare som jobbat och skött sig deras rättigheter bara därför att de är födda i ett annat land. Man kan inte heller behandla svenska medborgare olika beroende på deras ursprung, som AfS vill göra.
Citera
2018-08-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abagnale
Jag har svårt att se att svenskar skulle acceptera en utveckling som innebär att vår ekonomi ständigt krymper.
BNP per capita kommer öka dramatiskt.
Citera
2018-08-19, 12:03
Medlem
Jag fick en yougov-undersökning i fredags som mätte vad man tänker rösta på nu, vad man röstade på 2014 och varför man eventuellt bytt parti. Anmärkningsvärt var att undersökningen också innehöll ett antal frågor av typen "har värmeböljan i sommar påverkat dina partisympatier" "hur har klimatfrågan...?" och någon trams om huruvida nuvarande miljölagstiftning var för hård eller otillräcklig. Undrar om mp beställt just den undersökningen, men ett resultat borde väl komma snart.
Citera
2018-08-19, 12:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Har man ett annat födelseland kommer det självklart ta tid innan man kan anses bli svensk och tillhöra den svenska folkliga gemenskapen fullt ut, det är en process som tar tid och knappast sker under den första generationen. Såklart beror det på vilket ursprungsland man har, en norrman med snarlik kultur och DNA kommer självklart anses vara svensk snabbare än någon från Chile eller Gambia. Och som svensk förblir jag svensk vare sig jag väljer att bo och ta ut pensionen i Sverige, Portugal eller Thailand.

Rent praktiskt ser jag dock inte hur det skulle påverka saker som bidrag, sjukvård, polis eller annan välfärd. Välfärd är knutet till medborgarskapet (som såklart måste skärpas) och inte etnicitet.

Det är bra om du tycker det, men AfS vill som sagt beröva svenska medborgare som de inte anser uppfyller vissa kriterier tillgång till välfärden. Här handlar det inte om personer som begått brott, utan om folk som t.ex. inte talar eller skriver tillräckligt bra svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Angående den andra punkten; AfS har sin politik och sin agenda, om nazister eller fascister kommer på torgmöten och sen bestämmer sig för att rösta på AfS får de gärna göra det. Men om de är raskrig de vill ha kommer de bli besvikna. Ska jag vara ärlig tycker jag allt det här jävla avståndstagandet till höger och vänster är uttjatat. Moderaterna tar avstånd från Hanif Balis twittrande, KD tar avstånd från de, SD tar avstånd från dä..... Fokusera på vad man VILL och presentera det, inte vad man tar avstånd från likt ett barn med beröringsskräck. AfS borde inte ta avstånd från någonting utan diskutera och debattera med folk från höger och vänster och komma med sunda slutsatser. Så som ett samhälle borde fungera.

Frågan gällde inte om AfS avvisar väljare med en högerextrem bakgrund utan om de tar avstånd från öppet nazistiska partier som NMR och deras ideologi. Gör man inte det kan man knappast själv framstå som ett rumsrent alternativ att rösta på.
Citera
2018-08-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Deras system dysgenik. Om deras system får fortsätta kommer det snart inte finnas några arbetsföra människor kvar på Jorden. Vilka ska då vara globalisternas undersåtar?

Globalisterna är puckon som inte fattar vad de håller på med. AfS vill sätta stopp för de värsta av globalisternas dumheter, men AfS:s politik är inte tillräcklig. Om vi vill rädda Jorden från undergång måste vi avveckla den dysgeniska välfärden.
Välfärden kan avvecklas på två sätt. Ett genom att förändra rösträtten så att enbart "fria män och kvinnor" får rösta. Inte bidragstagare inkl småbarnsföräldrar, låglöneslavar, arbetslösa, pensionärer, personer födda utomlands, i fängelse osv. En familj en röst. Inte val på parti utan på fria kandidater.

Det andra mer troliga alternativet är att västvärlden/Sverige går i konkurs.
Citera
2018-08-19, 12:14
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Man kan inte beröva svenska medborgare som jobbat och skött sig deras rättigheter bara därför att de är födda i ett annat land. Man kan inte heller behandla svenska medborgare olika beroende på deras ursprung, som AfS vill göra.
Det är klart man kan. Varför skulle man inte kunna det? Har man fått medborgarskap kan man också mista det. Hur enkelt som helst. Medborgarskap är inte en naturlag. Bara en bit papper som kan återkallas, rivas isär när som helst. Bara svenskar har oinskränkt rätt att leva i Sverige.
Citera
2018-08-19, 12:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det är klart man kan. Varför skulle man inte kunna det? Har man fått medborgarskap kan man också mista det. Hur enkelt som helst. Medborgarskap är inte en naturlag. Bara en bit papper som kan återkallas, rivas isär när som helst. Bara svenskar har oinskränkt rätt att leva i Sverige.

Jag vet att du tycker det, men AfS har inte framfört en öppet rasistisk syn på medborgarskapet. Alltså är det befogat att fråga vad de egentligen menar med de aktuella skrivningarna i partiprogrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in