Citat:
Jag har redan röstat på AfS (skickat in utlandsröst) och följer deras torgmötesturne på youtube.
Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.
Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner
men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.
Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.
Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.
Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).
Mycket bra överlag, MEN....jag förstår inte varför alla, precis alla verkar tycka att Jeff Ahl är så fantastisk. Han har verkligen uppnåt någon form av stjärnstatus.
Visst, man kan skratta gott när han trycker dit vänsterpacket med någon kaxig oneliner
men i övrigt tycker jag inte att han känns speciellt förtroendeingivande. Mest bara som en gaphals som har svårt att formulera sig.Tappar bort sig i sina tal, svamlar med orden, blandar ihop Trump och Juncker m.m
Gapar om sojapojkar som aldrig haft gymkort etc.
Som sagt, roligt (och säkert sant) men jag tycker att det ger intrycket av att han är mer av en instabil gaphals än en tänkare. Lite av den stereotyp folk har av AfS om de bara läser pissmedia.
Kasselstrand och Hahne får lika mycket sagt på ett bra mycket tydligare och mer förtroendeingivande sätt.
Har ingenting emot Jeff Ahl, men tycker att han är något av ett oberäknligt "wildcard". Tror knappast att någon som för sig med ord som "sojapojkar" går hem i stugorna (utöver de redan frälsta, vi skrattar gott).
Jeff Ahl har som sagt fått sin stjärnstatus från riksdagsdebatterna. Du borde kolla på dem.
Men visst, Kasselstrand visar tydligt under valturnén att han är den bäste talaren. Det är glädjande att det dykt upp så många andra goda förmågor, som t.ex. Markus Jonsson. Men det är Kasselstrand som klarar att tala fritt och variera sig. De andra följer samma manus varje gång. Kasselstrands långa träning i Kokta Grodan har uppenbarligen gett resultat. Näst Kasselstrand är Jeff Ahl bäst på detta (han har också mycket mängdträning ju).
Citat:
Älskar deras high energy-motto, men Kasselstrand kanske kan tagga tillbaka ett steg när han står och jämför AfSs intåg i Riksdagen med Trump och Brexit!
Jag kan inte låta bli att tycka att det här är stort. Sverige som alltid varit sämst och dummast i Europa, skulle plötsligt bli bäst och klokast. Det vore oerhört stort! För att inte tala om hur mycket gott det skulle göra med Sverige-bilden runt om i världen.
F.ö. ska man utnyttja varje tillfälle för att rallying the masses