Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 00:47
Medlem
Råder alla här att INTE vänta er att det blir ett Riksdagsinträde. Vi får inte bli gruvligt besvikna om resultatet inte blir det som vi hade väntat oss. Istället måste vi ta tillvara på den höga energin och lugnt kämpa vidare. Besvikelse föder hopplöshet, det är fel väg att gå i dessa tider,

Men blir det trots allt riksdagen så blir det champagne veckans alla dagar 😀
Citera
2018-09-09, 00:51
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Råder alla här att INTE vänta er att det blir ett Riksdagsinträde. Vi får inte bli gruvligt besvikna om resultatet inte blir det som vi hade väntat oss. Istället måste vi ta tillvara på den höga energin och lugnt kämpa vidare. Besvikelse föder hopplöshet, det är fel väg att gå i dessa tider,

Snyggt försök. Du kan dra åt helvete med dina råd, Jimmiepede.
Citera
2018-09-09, 00:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Svara på mitt tidigare svar till dig. Det här är ett forum för diskussion. Nu har du spammat samma sak om och om igen.

Presentera gärna vilka kryphål jessica ohlson använt sig av i hennes rättsfall för asylmål då så jag kan bedöma lämpligheten i det och ge dig ett svar.

Våra nuvarande lagar kring INVANDRINGEN är ett jävla kryphål

Jag frågar om en skäggbarnkramare från AfS. Svaret: men kolla på SD då!

Vad ska man göra för att uteslutas från AfS?
Det är alltså OK att hjälpa skäggbarn att få asyl. Business as usual så länge man gapar på twiiter att man vill få dem bort

Är det ok att driva flygboenden? Business as usual?
Bygga moskéer? Business as usual?

Var går gränsen för AfS:are ?
Senast redigerad av FlashyBear 2018-09-09 kl. 00:55.
Citera
2018-09-09, 00:57
Medlem
Scarlett.s avatar
Citat:

Tror ingen här ger upp för små motgångar. Folk här är engagerade. Viktiga då skulle vara att hålla energin uppe ute bland fotfolket. Men med AfS siffror nu blir det seger (=skräll för nybildat parti) även om de kommer under spärren. Jag tror de flesta skulle förstå det.

Man ska alltid ha en reservplan förstås. Men låt inte pessimismen slå igenom än. Tänk på SD-effekten. Tänk på hemske huliganen Donald Trump i USA. Hans odds på spelbörsen dagen innan var högre än de mot AfS nu.
Citera
2018-09-09, 00:59
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Ännu en vaporwavedänga dedikerad till AfS.

VALTURNEFINALWAVE
https://www.youtube.com/watch?v=vcIGWuBOZ6I

Conservatism is the new counter-culture.
Citera
2018-09-09, 01:00
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:

Äh, det är bara kalkryggar som knäcks över en motgång. Det är väl bara att ladda om för nästa halvlek och vinna matchen annars.

Dom andra ska hantera skenande kostnader kombinerat med lågkonjunktur. Vilka tror du vinner i längden
Citera
2018-09-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Givetvis gåller jag med om att det i princip är omöjligt för småpartier att bryta sig igenom till ett valvinnande i amerikanska presidentsvalet.

Vad jag ville illustrera var dock att dessa småpartiers utmaning är mycket mer likt vad AfS har försökt uträtta i svensk politik än vad Trump behövde göra, då AfS inte har fått någon mediabevakning gratis. Dock har de lärt sig sina knep av Trump snarare än från lama småpartier i USA.

Även i början av kampanjen, dvs lanseringen av partiet, så var det den briljanta exekveringen som gjorde media så medgörliga att rapportera om partiet till en början. Man provocerade medvetet SD på flera sätt så att SD skulle uttala sig mot AfS, och skapa ett drama för tidningarna att rapportera om. Både SD och nappade som goda fiskar till en början, men fattade förstås galoppen efter ett tag.

Sen var det dags för nästa fas - vädjan till hjälp från utlandet. Insamlingsfilmerna riktade mot USA och Frankrike gick nog inte riktigt som tänkt, och då menar jag inte att pengainsamlingen tröt. Min teori är att huvudsyftet med dessa insamlingsvideos var att få Trump eller Le Pen att uttala sitt stöd eller intresse för AfS, vilket hade orsakat en explosionsartad mediarapportering om AfS - synd bara att det inte gick vägen. Då hade deras tredje fas, valturnén, varit ett ännu större spektakel.

Min analys är också att man från AFS sida hade räknat med att lyckas provocera media och utnyttja media till sin egen fördel. Detta misslyckades mestadels eftersom media valde en medveten tystnadsstrategi. Det är egentligen bara nu, sista veckan innan valet, som man har fått ganska mycket respons av media. Man hade såvitt jag har kunnat se ingen plan B för marknadsföring.

Jag tror det kan gå ändå, men jag vågar inte ta något för givet.
Citera
2018-09-09, 01:09
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att det beror på att de är isolerade i någon form av AfS-bubbla. Bland politiskt engagerade och nationellt sinnade män i åldern 15-40 år är de sannolikt ganska starka, och det är sannolikt i den gruppen som majoriteten av trådens skribenter återfinns. Men det är en grupp som i Sverige inte är fler än typ åtta procent av befolkningen.

Visst finns det många inom andra grupper som röstar SD, både kvinnor och medelålders eller äldre personer - men dessa har AfS svårt att nå, och de befinner sig också utanför den bubbla som trådens skribenter befinner sig i.

Vad har du egentligen för stöd för din teori att AfS har svårt att nå ut till kvinnor, medelålders och äldre? På de bilder från partiets torgmöten som jag har sett är alla möjliga skikt av befolkningen representerade. Titta till exempel på det här filmklippet där Kasselstrand talar i Kristianstad:

https://www.youtube.com/watch?v=M60R8hSkI5s

I publiken står en medelålders kvinna och håller upp en skylt som det står "exakt" på. En äldre kvinna småskrattar när Kasselstrand gör sina poänger. Och i bakgrunden står det ett par äldre herrar och lyssnar.

Titta på bilderna från Kungsträdgården där det var gott om folk:

https://www.youtube.com/watch?v=MUFvEEh9IvM&t=6845s

Det är fullt av kvinnor i alla möjliga åldrar i publiken.
Citera
2018-09-09, 01:10
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Våra nuvarande lagar kring INVANDRINGEN är ett jävla kryphål

Jag frågar om en skäggbarnkramare från AfS. Svaret: men kolla på SD då!

Vad ska man göra för att uteslutas från AfS?
Det är alltså OK att hjälpa skäggbarn att få asyl. Business as usual så länge man gapar på twiiter att man vill få dem bort

Är det ok att driva flygboenden? Business as usual?
Bygga moskéer? Business as usual?

Var går gränsen för AfS:are ?

Nej jag bad dig om konkreta bevis på jessica ohlsons utnyttjande av kryphål för att avgöra asylärenden och du struntar i att ge ett konkret exempel utan slänger ur dig massa dravel.

Som politiker i AfS ska man jobba för att driva igenom politiska beslut om stoppad invandring och påbörja återvandring.
Det är min personliga åsikt. Det gör jessica ohlson.

Svara på mitt tidigare inlägg nu då.
Citera
2018-09-09, 01:16
Medlem
freeriderXIIs avatar
I massmedia är det nästan helt tyst om AFS (av taktiska nedtystningsskäl) så skulle de komma in i riksdagen så skulle nog många mainstreamväljare bli totalt chockade och tagna på sängen och undra varför inte media nämnt något om dem tidigare. Vilket kommer slå tillbaka på MSM.

Även om andelen av folket som tar del av alternativmedia och sociala medier (och därmed känner till AFS) givetvis är väldigt stor numera så finns det säkert åtminstone några miljoner svenskar som inte känner till AFS.

Eller vad tror ni hur många svenska medborgare känner inte till AFS?

Om ni får gissa? Själv skulle jag gissa 3.7 miljoner av landets 10 (10 182 291 inv).

Själv är jag emot tvångsmässig återvandring av medborgare men stödjer storskalig frivillig sådan uppmuntrat och understött av bl.a. det stora biståndet men jag tycker det är dåligt av de stora medierna att inte uppmärksamma AFS och lägga locket på. Även om det inte är förvånande.

AFS kan nog förövrigt ha en normaliserande effekt på SD hos väljarna och hålla dem mer disciplinerade i sin nationalism. Så partiet kan ha många positiva effekter på Sverige.

Skulle Sverige satsa 1 miljon på varje individ vi vill skall återvända skulle biståndet räcka till 41.200 återvandrande personer per år. Men återvandringsbudgeten skulle ju kunna bli ännu större.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-09-09 kl. 01:29.
Citera
2018-09-09, 01:24
Medlem
Diskuterarns avatar
Afs kommer inte komma in i riksdagen, det är en bortkastad röst i sjön.
Citera
2018-09-09, 01:25
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Själv är jag emot tvångsmässig återvandring av medborgare men stödjer storskalig frivillig sådan uppmuntrat och understött av bl.a. det stora biståndet men jag tycker det är dåligt av de stora medierna att inte uppmärksamma AFS och lägga locket på. Även om det inte är förvånande.
Jaså? Du är emot kompulsiv återvandring. Så intressant. Om det vore så väl att invandrarna drabbades av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in