Peter Santesson är chef för opinionsanalys på mätinstitutet Demoskop. Han berättar att Alternativ för Sveriges siffror i mätningarna är så små att de inte går att mäta.
– När vi mäter på webben finns Alternativ för Sverige med som ett eget svarsalternativ, så vi mäter dem med exakt samma förutsättningar som andra partier. Men vi kan fortfarande inte se något nämnvärt stöd för de alls, säger Peter Santesson.
Det är sannslöst ohederligt. Det förklarar inte ökningen av övrigt stapeln. Finns inget annat parti som kan generera detta. Det enda jag kommer på är MED men de är helt färglösa.
Det är sannslöst ohederligt. Det förklarar inte ökningen av övrigt stapeln. Finns inget annat parti som kan generera detta. Det enda jag kommer på är MED men de är helt färglösa.
Enorm Bradley-effekt råder i det här fallet. Efter dagens sabotage i Nyköping tillkom tiotusentals röster. Garanterat!
Kul att se hur etablissemanget börjar kräla fram nu sista veckan! HMF. Wallström. Och eftersom de nu utgör ett reellt hot mot rådande ordning ser sig Expressen tvungna att försöka stämma i bäcken.
Bättre och bättre dag för dag...
Sju omhändertagna och bara tur ingen drabbades allvarligt, men var det någon talare som använde fel ord vid något tillfälle? Det är ju det riktigt viktiga.