Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 00:38
Medlem
anteri17s avatar
Trams. Det finns inga stora pengar inom asylmålen. Det är skitjuridik rent ut sagt. Låt henne vara.

Om något så har hon snarare bidragit till att inte tjäna afghanpojkarna enligt god advokatsed, något man kan knappast kan bli ledsen över.
Citera
2018-09-08, 00:39
Medlem
WordWarriors avatar
Jag såg debatten i Kungsan och är djupt imponerad. På sikt kommer AfS att ta över helt och hållet. Alla ni modiga partimedlemmar som talade ska ha ett stort jävla tack. Det mod och den integritet ni uppvisade är helt otroligt!

Röstar man inte på AfS efter det här så är man en idiot. Vilket parti annars skulle kunna rädda landet?

Ni har min röst som i en liten ask!
Citera
2018-09-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen

Ja du. Det har man försökt att se till länge. Men så kräsna som svenska ungdomar är idag, så lär det inte bli en lätt uppgift. Därför tycker jag att vi ska behålla de invandrarna som nu har kommit hit och ge dessa de jobben i stället.

Låt bara de anhöriga få komma, sedan tycker jag att vi borde reglera invandringen ett tag, åtminstone hela denna mandatperioden!
Det måste bli tvärstopp på invandringen NU, sen påbörja återvandring av bidragsparasiterna.
Senast redigerad av HVU 2018-09-08 kl. 00:46.
Citera
2018-09-08, 00:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Det måste bli tvärstopp på invandringen NU, sen påbörja återvandring av bidragsprasiterna.

Exaaakt!

Tiden av förtryck av skötsamma svenska medborgare och skattebetalare måste komma till ett slut. Annars har vi inte vårt land kvar. AfS är hoppet!
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Nyköping har fruktansvärda utlänningar. De spottade och kastade grus på Kasselstrand och en stor sten på partiets bilruta när de körde därifrån. Det är bisarrt att kanske en del av detta drägg får hjälp av Jessica Ohlson i ärenden de har med migrationsverket. Vilket genomhyckleri!

Jag hoppas på en förklaring från någon inom partiet, annars förlorar de flera röster. Speciellt när partier driver en enfrågepolitik som berör många, kanske för att snabbt och relativt lätt få makt, måste man granska personernas karaktär. Ohlson tjänar pengar på invandringen till Sverige. Vad gör hon i Alternativ för Sverige? Tänker hon fortsätta att företräda invandrare i asylärenden om/ när hon blir invald till riksdagen?

Om svar anhålles....

Skärp dig. En läkare måste vårda en afrikan lika bra som en svensk. Samma med jurister. En klient som mördat och våldtagit har rätt till försvar likväl som vård av läkare. Det ingår i yrkesetiken.
Citera
Medlem
Sechss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Svårt för vänsterblivna att förstå att om man är anställd måste man utföra de arbetsuppgifter man blir tilldelad oavsett om man gillar det eller inte.

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Jag är mer inne på denna linje faktiskt. Hon har en hel del arbetslivserfarenhet från ett relevant område som partiet vill reformera. Det kanske är så enkelt att hon gör sitt jobb utifrån dagens regler, men tycker egentligen att allt är en cirkus. Man måste försörja sig längs vägen till förändring.

Vill minnas en AfS-kandidat som var läkare, tänk om den personen i sitt yrkesliv skulle förvägra att utföra viss vård för t ex illegala immigranter bara för att hans åsikter inte klaffar med dagens system. Det blir mer absurt än hedervärt och nyttigt.

Värre är det väl med folk som slinker in i partier med egna och motsatta agendor, som sedan implementerar skadlig politik. Högst jämförligt till somliga inom SD.
Citera
2018-09-08, 00:43
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Jo då, det stämmer alldeles riktigt! Men det är inte konflikt om slaveri eller mängder av bestulna råvaror!

Det handlar om religion!

Mycket stora skillnader! Du får jämföra rätt!

Det handlar alltså inte om rasism!

Jo det gör det visst. Afrikaner är rasister. Har du ens varit i Afrika?
Citera
2018-09-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Du berör problemförmuleringen Expressen belyst, dvs. kan hon antas tillvarata sina asylsökande klienters bästa sin politiska uppfattning till trots. Och där ifrågasätter ingen här detta.

Vi vänder istället på problemförmuleringen. Hur kan hon och AfS anses vara trovärdiga i asylstopp och återvandringspolitiken när en partitopp samtidigt jobbar för att fler asylsökande ska få stanna i Sverige?
Jag förstår ert resonemang, men det innebär isåfall att hon inte kan arbeta som advokat överhuvudtaget.
Enligt er mening så kan hon inte heller försvara en invandrare i ett brottsmål pga sina värderingar ( i min värld, oerhört sunda värderingar)?
Senast redigerad av HVU 2018-09-08 kl. 00:47.
Citera
2018-09-08, 00:45
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
På farsans advokatbyrå i Nyköping?
Källa på det? Och även om det vore så att hon arbetade på sin fars advokatbyrå innebär inte det att hon har något inflytande på verksamheten.

Citat:
Som nyexaminerad jurist lovar jag att du kan arbeta med ca 700 andra områden än just asylrätt, vilket förövrigt är ganska smalt.
Om advokatbyrån hon arbetar på börjar ta asylmål har hon inte något annat val än att ta de fall hon blir tillförordnad.
Citera
2018-09-08, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Svårt för vänsterblivna att förstå att om man är anställd måste man utföra de arbetsuppgifter man blir tilldelad oavsett om man gillar det eller inte.

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Praxis inom humanjuridiska advokatbyråer är att man jobbar på provision och således har ganska stor frihet att avböja uppdrag. Inom humanjuridiken jobbar du dessutom i princip alltid själv med uppdragen och du väljer följaktligen vilka rättsområden du vill syssla med (naturligtvis med uppdragsmöjligheter i åtanke). Och som en föregående skribent skrev finns det ca 700 andra juristjobb en nyexad jurist kan söka sig till.

Det är uppenbart att Ohlsons motto är "plånboken först, svenskarna sen". Visserligen delar hon det mottot med majoriteten av alla etablerade politiker, men det gör inte saken mindre illa.
Citera
2018-09-08, 00:46
Medlem
Got2GoL8s avatar
Vi har det vi gör det till! Rösta på Söndag! "When the Brown hits the fan, shit over the town" Rösta på söndag, Rött eller Blått, sov sött eller gott! (klassiker!) God helg fb-vänner!
Citera
2018-09-08, 00:47
Bannlyst
Citat:
Fast det är väl inte Sverige som har norpat Afrikas råvaror.
Jag tror dessutom att Afrikanska invandrare kan dra den slutsatsen själva, utan drar sig nog mer till den hand som föder dem.
Hela Mena-regionen måste naturligtvis blir självreglerande - klassisk tillgång och efterfrågan där de bibehåller sin position i sina hemländer och inte förflyttar sig över hela Europa.

Jag gjorde en jämförelse i den kontrast han frågade i.

Han frågade, fråga kenyanerna. Tror inte dessa skulle se på läget på det sätt att den invandring som Sverige har idag kan vara i någon slags rasism-jämförelse med den som var i Kenya! Och det är 100 procent sant!

Sedan använde faktiskt svenskarna också svarta slavar i Sverige!

Sverige måste sluta sälja vapen! Och sluta ta ställning för USA:s kapitalist-politik! Den mängden som kommer från Mellanöstern och Nordafrika är väldigt liten. Och dessutom är det ju så att alla länder i Europa inte alls tagit det ansvar de borde! Det är mycket skamligt!

Citat:
Det måste bli tvärstopp på invandringen NU, sen påbörja återvandring av bidragsprasiterna.
Det finns svenska bidragsparasiter också.

Finns ett par välkända som har spelat teater i rullstol och sedan blivit avslöjade på bar gärning!

Sedan tror jag inte ett dugg på att denna återvandring någonsin kommer att kunna införas! Jag kan uppriktigt säga att ni som förespråkar den är långt därifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in