Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 13:29
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag tycker att Israel för en bra politik.
Möjligtvis är Israel en förebild på många sätt när det gäller nationalistisk politik. Frågan är varför Israel/Palestina konflikten överhuvudtaget ska vara en fråga för svenska politiker - det är hur jag uppfattar AfS ståndpunkt i frågan. Och det håller jag med om, är inte värt någonting för oss att stödja vare sig det ena eller det andra.
Citera
2018-08-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Kasselstrand och Hahne har tidigare varit för regimens existens.

Källa: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/yv8eq2/sd-maste-erkanna-en-palestinsk-stat
Det där var ju jäkligt motsägande.
Man vill alltså erkänna palestina?
Citera
2018-08-23, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Antisemitism är en historisk lära och politisk/ideologisk rörelse som fokuserar specifikt på judar.

Såhär beskrevs antisemitism i uppslagsverket Nordisk Familjebok.

Antisemitism
(jfr Antisemit), en
socialpolitisk rörelse, som från senare hälften af 1870-talet framträdt i Tyskland och därifrån utbred sig förnämligast till Österrike och Ungern samt Frankrike, och hvilken är riktad företrädesvis mot judarnas penningemakt, men äfven mot deras deltagande i folkens offentliga lif. Ett sådant deltagande påstås vara till skada för folkens nationella utveckling, därför att judarna såväl till börd som till religion och karaktär skulle vara ett absolut främmande element, som icke vill eller kan uppgå i de omgifvande folken. Antisemitismen uppträder följaktligen såsom en dels religiös, dels nationell rörelse, som vill skydda kristendomen mot judendomens påverkan samt värja de ariska folken mot semiternas inträngande och lust för att undertrycka

Om det är definitionen så är jag antisemit ut i fingerspetsarna! Jag gillar inte att främmande onda makter skall styra vardagen för vanliga hederliga européer eller kunna hjärntvätta dem att rösta på partier eller andra lobbyorganisationer som vill förstöra nationalstaterna. Ser vi hur Europa ser ut idag är den antisemitism den enda naturliga för att rädda oss,våra folk,nationer från ond bråd död!

Judar befinner allt som oftast i toppen av den destruktiva näringskedjan, som Soros, Rothschild, Aschberg etc.
Citera
2018-08-23, 13:31
Medlem
Citat:
Gillar AfS Israels regim och politik?

Nej, absolut inte. AfS har dock ingen politik i frågan. AfS fokuserar på Sverige och svenskarna.
Citera
2018-08-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Om det är definitionen så är jag antisemit ut i fingerspetsarna! Jag gillar inte att främmande onda makter skall styra vardagen för vanliga hederliga européer eller kunna hjärntvätta dem att rösta på partier eller andra lobbyorganisationer som vill förstöra nationalstaterna. Ser vi hur Europa ser ut idag är den antisemitism den enda naturliga för att rädda oss,våra folk,nationer från ond bråd död!

Judar befinner allt som oftast i toppen av den destruktiva näringskedjan, som Soros, Rothschild, Aschberg etc.

Det är den ursprungliga definitionen av antisemitism. Det var en europeisk politisk självförsvarsrörelse.
Citera
2018-08-23, 13:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnessjuktdjur
Skumt som fan..
Du kan ta en blank och skriva Alternativ för Sverige, inget annat, utan stavfel. Då gills den och rösten går till partiet och Kassel.
Citera
2018-08-23, 13:38
Medlem
Citat:
Det där var ju jäkligt motsägande.
Man vill alltså erkänna palestina?

Hörde också talas om att SDU på den tiden snackade något om en palestinsk stat.

På senare tid har man dock tagit sitt förnuft tillfånga, och tänker ungefär som jag.
-"Om judar och araber vill slå ihjäl varandra, så låt dem göra det då"!
Citera
2018-08-23, 13:40
Medlem
Doktor Porks avatar
Den här filmen verkar inte ha postas än. Apropå diskussionen om Alternativ för Sverige och SD. Såg att Jeff Ahl hade sett den igår i Samnytts kommentarsfält. Utöver att de valt väldigt bonniga och dialektala SD-väljare så har det ju sina poänger.

https://www.youtube.com/watch?v=ZlbtaVOBGxo&t=312s

Mina valsedlar kom för övrigt just nu med posten i hop med t.ex. SD:s valsedlar så oroa er inte.
Citera
2018-08-23, 13:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du kan ta en blank och skriva Alternativ för Sverige, inget annat, utan stavfel. Då gills den och rösten går till partiet och Kassel.

Registrerade partier som ställer upp får sin röst erkänd om partinamnet råkar vara felstavat, så länge man kan se vilket parti som väljaren vill rösta på.
Citera
2018-08-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Registrerade partier som ställer upp får sin röst erkänd om partinamnet råkar vara felstavat, så länge man kan se vilket parti som väljaren vill rösta på.

Sant, men sitter nån aktivist på Valmyndigheten när rösterna räknas kan de ta tillfället i akt och räkna stavfel som svepskäl för att underkänna en röst trots att det är uppenbart vilket parti som åsyftas. Så stava rätt bara, hur svårt ska det va?
Citera
2018-08-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Detta gäller inte för oppositionspartier. SvP fick allehanda felstavningar räknade för sig.

Vad som står i regelboken behöver inte stämma överens med vad som gäller i verkligheten. Samhällskontrakt är en liberal myt.
Citera
2018-08-23, 14:09
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnessjuktdjur
Jag fick SD's men inte AFS's! Står mellan SD eller AFS för min del.
Det står alltså mellan öppen svenskhet, dubblerad kvotinvandring och återvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in