Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Kasselstrand säger att de här småjournalisterna inte känner till hur det ser ut i samhället. Jag berättade precis ett aktuellt exempel om liknande småjournalister i USA. Det finns tusentals såna exempel. De här människorna vet ofta mer om vad som händer än gemene SD:are. De ljuger.
Lyssnade på Den kokta grodan häromdan och där sa dem att när Carl Bildt besökte Rinkeby så blev han chockad över att det fanns så många invandrare i Sverige.
Som alla vänsterlärare, de sprider sin kulturmarxism hela tiden under lektionerna (Åtminstone mina) för att de tror att det dem gör är "rätt" och kommer ge dem en klapp på axeln av andra lärare, och vill framföra sin agenda på eleverna.
Det är riktigt vidrigt och borde vara olagligt, men jag tror inte dessa lärare sprider sina åsikter till eleverna för att gynna den "globalistiska agendan" utan just för att dem har blivit hjärntvättade hela livet, och att det är en sådan social press på att vara PK just inom lärarbranschen.
Hoppas du förstår vad jag menar. Kan det inte vara rimligt att det är samma sak hos småjournalisterna?
Det jag menar är att : Att dem ljuger ibland är helt klart, men i vissa fall kan det definitivt vara att dem inte vet bättre. Men när dem väl ljuger gör dem det för att gynna den globalistiska agendan eller för att gynna sin egen agenda?
Det finns ju en anledning till varför Bonnier bara anställer Vänsterjournalister. Eftersom man vet att dem aldrig kommer vara neutrala utan alla reportage dem gör kommer vara vinklade till deras vänsteragenda. Det blir som ett självspelande piano.
Eh, vettefan. Du är mer påläst om detta än vad jag är.
Var kanske en liten, olycklig formulering. Men att haka upp sig på en sådan liten felsägning?
Jeff Ahl uppfattar jag som extremt "woke". Tror inte Kasselstrand är mindre bildad i detta ämne än Jeff.