Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 12:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Att vara så hyper-känslig är inte ett friskhetstecken.
Nej, i det här samhället är det sjukt att notera saker, att ställa krav, att inte godta raljanta felaktigheter. Det är sjukt att det är sjukt.
Citera
2018-08-21, 12:48
Bannlyst
Jag tycker att jeff är inne på rätt spår. Det behövs mer sån retorik. Den kommer liksom öppna upp för mer radikal retorik i framtiden.
Citera
2018-08-21, 12:48
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Man kan lika gärna säga att etablissemanget är korrupt, lögnaktigt etc. Det är ingen jävel som tappar mer intresse av det än att säga att de är korkade. Jag tappade intresse totalt efter att han sa att de var korkade och har inte sett ett torgmöte sedan dess.
Kanske jag missuppfattade ditt inlägg en aning. Det jag menade var att det inte funkar att hålla en föreläsning om vem och vilka som styr etablissemanget, varför de agerar som de gör osv. Ge en grundlig förklaring att det inte är dumhet som är drivkraften. Där är Markus Jonsson och nosar med sin redogörelse för 68-vänstern (en redogörelse som jag tycker är extremt simplistisk och inte är hela sanningen heller, men det hade inte heller lämpat sig som tal under en valturné) som jag tycker är stor snooze-varning på när han på sävlig norrländska börjar prata om den långa marschen genom institutionerna. Hur många orkar egentligen lyssna på det?

I alla fall, Kasselstrand påtalar väl ofta att etablissemanget är korrupt?

Citat:
Jimmie Åkesson har sagt att Sverige bör ta emot kvot*flyktingar. Vad tycker du om det?

– Det är bedrövligt. Det är ett exempel på SD:s förfall. För några år sedan var det Paula Bieler som gick ut och sade att de ville dubbla kvotflyktingantalet, någonting som de också indirekt fick igenom i riksdagen eftersom regeringen bestämde sig för att just dubbla kvotflyktingantalet. Det är ett tecken på ett parti som inte vet vad de vill längre. Man går ut och ”godhetssignalerar” om flyktingar för att försöka bli accepterade av ett korrupt politiskt etablissemang.
https://www.nyatider.nu/kasselstrand-vi-vill-ha-noll-invandring-och-en-omfattande-atervandring/

Citat:
– Youtube har förklarat krig mot Alternativ för Sverige och yttrandefriheten, säger nu Gustav Kasselstrand. Det här är ett stort hot mot yttrandefriheten. Men de sociala medieföretagen är bara hantlangare åt ett korrupt etablissemang av politiker och journalister.
http://www.friatider.se/kasselstrand-youtube-och-bonnier-har-f-rklarat-krig-mot-yttrandefriheten
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-21 kl. 12:50.
Citera
2018-08-21, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Jag fyllde i mina uppgifter på deras hemsida, nu väntar jag bara på att valsedlarna ska komma, men jag har inte fyllt i valsedlarna än. Jag vet inte om jag vill gå dit ens för jag bor i en liten håla utanför Helsingborg där alla känner varandra , så funderar på att skicka med brev istället.

Om du får valsedeln hemskickad, så bör du åtminstone utan några som helst problem kunna rösta helt anonymt även om du bor i en liten håla. Däremot om du vill rösta i kommun- eller/och landstingsvalet så blir det väl lite svårare om du nu saknar valsedlar att ta med till lokalen. Du kan ju alltid beställa valsedlar från SD om det nu är dem du ämnar att rösta på i kommun- och landstingsvalet. Huvudsaken är dock att du röstar på AfS till riksdagen. Allt annat är sekundärt.
Citera
2018-08-21, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Kanske jag missuppfattade ditt inlägg en aning. Det jag menade var att det inte funkar att hålla en föreläsning om vem och vilka som styr etablissemanget, varför de agerar som de gör osv. Ge en grundlig förklaring att det inte är dumhet som är drivkraften. Där är Markus Jonsson och nosar med sin redogörelse för 68-vänstern (en redogörelse som jag tycker är extremt simplistisk och inte är hela sanningen heller, men det hade inte heller lämpat sig som tal under en valturné) som jag tycker är stor snooze-varning på när han på sävlig norrländska börjar prata om den långa marschen genom institutionerna. Hur många orkar egentligen lyssna på det?

I alla fall, Kasselstrand påtalar väl ofta att etablissemanget är korrupt?

https://www.nyatider.nu/kasselstrand-vi-vill-ha-noll-invandring-och-en-omfattande-atervandring/

Jo men etablissemanget är ett väldigt klent ord..de flesta syftar bara på ett parti när de säger etablissemanget.
Citera
2018-08-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ja, det var från Gävle. Lyssna härifrån:

https://youtu.be/1j63A4KK7G8?t=3423

Peter Wolodarski, Tomas Matsson, Robert Aschberg, Carl-Johan Bonnier osv. De är medvetna över agendan, eftersom det är dem som är de stora aktörerna i svensk media som stiftar agendan, och dessa personer är smarta, manipulativa psykopater som saknar all form av empati.

Jag tror dock knappast att Linnéa Claesson som skriver artiklar hos Aftonbladet är medveten över vilken agenda dessa demoner har, utan hon är bara en narcissistisk karriärist som är helt omedveten över att hon används och utnyttjas som en nyttig idiot utav dessa mäktiga "män" för att sprida sin samhällsfarliga feminism till unga kvinnor, för att på så sätt splittra könen och splittra familjen och splittra folket.
Jag tror knappast att den vanlige Journalisten på Expressen, trots hur vidriga åsikter de än har är medveten över agendan, utan har bara blivit hjärntvättade från vaggan till att tro att det hon gör är något bra. < Dessa människor är idioter.

Så Kasselstrand har både rätt och fel. Han är dock medveten över detta.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-21 kl. 12:57.
Citera
2018-08-21, 12:58
Medlem
Citat:
Jag fyllde i mina uppgifter på deras hemsida, nu väntar jag bara på att valsedlarna ska komma, men jag har inte fyllt i valsedlarna än. Jag vet inte om jag vill gå dit ens för jag bor i en liten håla utanför Helsingborg där alla känner varandra , så funderar på att skicka med brev istället.

Om du bor i en liten håla kan det hända det tar tid innan valsedlar finns i förtidsröstningslokalerna sannolikt biblioteket. AfS aktivisterna är inte jämt fördelade över landet. I Storstockholmsområdet tror jag det finns från dag 2 i vissa kommuner inom ett par timmar.

Ordinarie lokaler på valdagen är faktiskt en större utmaning för AfS eftersom det är så många fler platser och det är bara den dagen som gäller, det måste ut på en gång klockan 08.00

Lunka i väg och titta men du får räkna med att det är många som vill klara av sin röstning tidigt och hänger på låset. Fler och fler vill förhandsrösta. Jag tror att de snart tvingas göra en förändring på grund av det trycket är så stort. Ökat antal förhandsröstningslokaler och kanske utökade tider.

Systemet med att rösta en viss dag är i grunden förlegat, stinker sossigt 1930 tal.
Citera
2018-08-21, 12:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Peter Wolodarski, Tomas Matsson, Robert Aschberg, Carl-Johan Bonnier osv. De är medvetna över agendan, eftersom det är dem som är de stora aktörerna i svensk media som stiftar agendan, och dessa personer är smarta, manipulativa psykopater som saknar all form av empati.

Jag tror dock knappast att Linnéa Claesson som skriver artiklar hos Aftonbladet är medveten över vilken agenda dessa demoner har, utan hon är bara en narcissistisk karriärist som är helt omedveten över att hon används och utnyttjas som en nyttig idiot utav dessa mäktiga "män" för att sprida sin samhällsfarliga feminism till unga kvinnor, för att på så sätt splittra könen och splittra familjen och splittra folket.
Jag tror knappast att den vanlige Journalisten på Expressen, trots hur vidriga åsikter de än har är medveten över agendan, utan har bara blivit hjärntvättade från vaggan till att tro att det hon gör är något bra. < Dessa människor är idioter.

Så Kasselstrand har både rätt och fel. Han är dock medveten över detta.
Kasselstrand säger att de här småjournalisterna inte känner till hur det ser ut i samhället. Jag berättade precis ett aktuellt exempel om liknande småjournalister i USA. Det finns tusentals såna exempel. De här människorna vet ofta mer om vad som händer i samhället än gemene SD:are. De ljuger medvetet (Kassel: "De ljuger alltså inte medvetet"). De är onda (Kassel: "De är inkompetenta").
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 13:04.
Citera
2018-08-21, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Om du får valsedeln hemskickad, så bör du åtminstone utan några som helst problem kunna rösta helt anonymt även om du bor i en liten håla. Däremot om du vill rösta i kommun- eller/och landstingsvalet så blir det väl lite svårare om du nu saknar valsedlar att ta med till lokalen. Du kan ju alltid beställa valsedlar från SD om det nu är dem du ämnar att rösta på i kommun- och landstingsvalet. Huvudsaken är dock att du röstar på AfS till riksdagen. Allt annat är sekundärt.
Tror inte ens att jag kommer rösta på något anant än AFS till riksdagen så det är lugnt, jag vill bara undvika folk och slippa bli sedd det är det. Hade röstat på AFS till kommun och landstig om det gått och är inte sugen på att ge SD några röster.
Citera
2018-08-21, 13:08
Medlem
Eklund1989s avatar
Citat:
Kasselstrand säger att de här småjournalisterna inte känner till hur det ser ut i samhället. Jag berättade precis ett aktuellt exempel om liknande småjournalister i USA. Det finns tusentals såna exempel. De här människorna vet ofta mer om vad som händer i samhället än gemene SD:are. De ljuger medvetet (Kassel: "De ljuger alltså inte medvetet"). De är onda (Kassel: "De är inkompetenta").

Överreagerar du inte lite nu? På gränsen till autistiskt? Kasselstrand förolämpar ju makthavarna på alla möjliga vis stup i kvarten och har gjort så hela tiden. Om han då även säger en gång att de är inkompetenta (vilket de i många fall är) så betyder ju inte det att han inte vet att dom vet vad de håller på med. Nu tror jag ju iofs inte att alla politiker vet vad de håller på med. Många följer nog bara sitt "hjärta" och försöker vara "goda" samtidigt som de i rask takt förintar sitt eget folk medan andra politiker vet precis vad de gör (Reinfeldt - som de vill ställa inför riksrätt).
Citera
2018-08-21, 13:12
Medlem
Citat:
Tror inte ens att jag kommer rösta på något anant än AFS till riksdagen så det är lugnt, jag vill bara undvika folk och slippa bli sedd det är det. Hade röstat på AFS till kommun och landstig om det gått och är inte sugen på att ge SD några röster.

Vad händer om man skriver Alternativ för Sverige på en tom valsedel till kommunen. Räknas den som ogiltig eller finns den med i statistiken?
Någon som vet
Citera
2018-08-21, 13:12
Medlem
Citat:
Kasselstrand säger att de här småjournalisterna inte känner till hur det ser ut i samhället. Jag berättade precis ett aktuellt exempel om liknande småjournalister i USA. Det finns tusentals såna exempel. De här människorna vet ofta mer om vad som händer än gemene SD:are. De ljuger.

Lyssnade på Den kokta grodan häromdan och där sa dem att när Carl Bildt besökte Rinkeby så blev han chockad över att det fanns så många invandrare i Sverige.

Som alla vänsterlärare, de sprider sin kulturmarxism hela tiden under lektionerna (Åtminstone mina) för att de tror att det dem gör är "rätt" och kommer ge dem en klapp på axeln av andra lärare, och vill framföra sin agenda på eleverna.
Det är riktigt vidrigt och borde vara olagligt, men jag tror inte dessa lärare sprider sina åsikter till eleverna för att gynna den "globalistiska agendan" utan just för att dem har blivit hjärntvättade hela livet, och att det är en sådan social press på att vara PK just inom lärarbranschen.

Hoppas du förstår vad jag menar. Kan det inte vara rimligt att det är samma sak hos småjournalisterna?

Det jag menar är att : Att dem ljuger ibland är helt klart, men i vissa fall kan det definitivt vara att dem inte vet bättre. Men när dem väl ljuger gör dem det för att gynna den globalistiska agendan eller för att gynna sin egen agenda?

Det finns ju en anledning till varför Bonnier bara anställer Vänsterjournalister. Eftersom man vet att dem aldrig kommer vara neutrala utan alla reportage dem gör kommer vara vinklade till deras vänsteragenda. Det blir som ett självspelande piano.

Eh, vettefan. Du är mer påläst om detta än vad jag är.

Var kanske en liten, olycklig formulering. Men att haka upp sig på en sådan liten felsägning?

Jeff Ahl uppfattar jag som extremt "woke". Tror inte Kasselstrand är mindre bildad i detta ämne än Jeff.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-21 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in