Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-28, 13:38
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
WTF!! New Speak från Åkesson??!

Varför inte tala svenska och säga "ledamoten" eller "personen"??
Kan Expressen redigerat in det??
Edit :såg nu att det var inspelat och inte i skrift..
Nu väntar jag bara på att Jimmie "jag vet inte" Åkesson börjar säga en istället för man som alla feministiska normkritiker gör.
Citera
2018-08-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Good point!

Man kan klä det i politiska också: "Återvandringspaket" och "inget är viktigare för de hör länderna än humankapital med utbildning och demokratisk erfarenhet".
Och använd samma argument som de invandringstroende här hemma: "de här länderna behöver utbildad arbetskraft"

Det finns hur många goda humanitära anledningar som helt. Vi har t.ex. utbildat en massa somalier i modern genusteori och jämställdhet. Tänk vad tiotusentals genuscertifierade somalier kan göra för jämstäldheten när de återvänder hem som förändringsagenter.

Se det som att varje argument mot kan vändas till ett argument för återvändande.
Citera
2018-08-28, 13:50
Kommer gå och rösta idag, det blir:
Riksdag AFS
Landsting SD
Kommun SD

Återkommer med hur det såg ut med valsedlar

Vill påminna om detta tips:

Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Uppmaning till alla AfS-vänner!

Jag skulle vilja tipsa allihopa här att gå in på Sverigedemokraternas Facebook-sida och kolla upp vilka vänner ni har som gillar den sidan. Alla dom är potentiella AfS-väljare!

Gå sedan till https://alternativforsverige.se/val/ och beställ hem valsedlar åt allihopa. För att hitta dina vänners exakta hemadresser - använd t.ex. Eniro och Hitta. Om du inte hittar dom där så finns ALLA som är folkbokförda i Sverige på ratsit.se och upplysning.se . På bägge siter kan du även göra avancerade sökningar (upplysning.se tycks kräva inloggning, men det är gratis att registrera ett konto) som gör det lättare att hitta din väns adress om personen har ett vanligt namn eller om du är lite osäker på vart personen bor etc.. Valsedlarna skickas anonymt, i diskreta kuvert. På sista (tredje) sidan behöver du bara klicka på "skicka", då får personen 4st valsedlar hemskickade.

Några av dina fb-vänner kanske inte ens hört talas AfS ännu... Och om dom redan har det så kanske dom kollar upp det ännu mera och förhoppningsvis kan detta vara den sista lilla "push" som krävs för att få dom rösta rätt.

Tänk på att Steget från att ha en valsedel hemma att kunna ta med sig till vallokalen jämfört med att ta en blank valsedel och skriva "Alternativ för Sverige" är VÄLDIGT LÅNGT!!!

Själv hade jag 25 vänner som gillade SD's fb-sida. Om bara 3st av dom skulle välja att rösta AfS pga detta så vore det en stor framgång. Om vi alla gör vi alla det här så kan det vara ett bra tillskott för partiet! Tipsa alla dina bekanta AfS-vänner om att göra detta också.

Sök givetvis också upp andra "sverigevänners" adresser i din bekantskapskrets (som inte gillar SD på facebook) som ni vet kan vara potentiella AfS-väljare! Se till att göra detta så fort som möjligt nu så att dom hinner med sig att skicka ut valsedlar innan valdagen. Det är inte många dagar kvar nu...
Citera
2018-08-28, 13:56
Medlem
Sanctuss avatar
Någon mer som haft problem att få valsedlar från partiet? Har beställt två gånger nu och fortfarande inte fått några. Hoppas att dom använder neutrala brev annars kan det mycket väl bli så att Postnord valfuskar och ser till att brev "försvinner".
Citera
2018-08-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ponera att Sverige körde med en betydande frivillig återvandringspolitik hur mycket pengar skulle man behöva betala till varje individ för att få de allra flesta att flytta?

Var går gränsen?

För den målgrupp man väljer och vill skall repatrieras dvs.

Beror också lite var de är ifrån, att återvända till Somalia eller Afghanistan är värre än att återvända till Kroatien.
Förutsättning: De tas ifrån svenskt uppehållstillstånd/medborgarskap och får inreseförbud till Sverige på livstid. Identifikation med fingeravtryck och andra biometriska metoder.

Piska: Ta bort alla bidrag och välfärden (skola, vård, omsorg) så länge de stannar i Sverige
Morot: Fri hemresa och flytt. De får behålla de svenska bidragen (pension, sjukersättning, försörjningsstöd, barnbidrag, bostadsbidrag o.dyl) i sitt hemland (eller landet de väljer att flytta till) under 18 månader. Inga engångssummor.

Ev. ytterligare press/lockbete: De får 18 månader på sig att bestämma sig för att anta erbjudandet.
Citera
2018-08-28, 14:05
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Någon mer som haft problem att få valsedlar från partiet? Har beställt två gånger nu och fortfarande inte fått några. Hoppas att dom använder neutrala brev annars kan det mycket väl bli så att Postnord valfuskar och ser till att brev "försvinner".

Tog 2 veckor för mig. AfS använder neutrala brev, du kan andas ut.
Citera
2018-08-28, 14:07
Medlem
Citat:

Jag har hört från andra om har beställt från AfS att de använder vita neutrala kuvert. Ingen av dessa personer har haft problem med att erhålla valsedlar från dem men har ibland fått vänta uppemot två veckor.
Citera
2018-08-28, 14:08
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Vi har beställt sedlar i två omgångar och fått(omärkta) kuverten snabbt och smidigt båda gångerna. Men jag undrar om det är något vajsing med formulären på deras hemsida. Hag anmälde mig som aktivist i maj redan, men ingen hörde av sig. Sen anmälde jag mig igen i augusti och blev uppringd redan samma vecka. Så prova att beställa sedlar igen, alternativt hör av dig till partie.
Citera
2018-08-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hahne:
https://twitter.com/William_Hahne/status/1034167990814756864

Globalisterna gör verkligen ALLT för att tysta ner AfS.

Det blir som när Sd var litet, man måste visa att man finns med flygblad. Informativa fakta, kanske en enkel gratistidning som kan ges ut fram till nästa val.
Citera
2018-08-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Vi har beställt sedlar i två omgångar och fått(omärkta) kuverten snabbt och smidigt båda gångerna. Men jag undrar om det är något vajsing med formulären på deras hemsida. Hag anmälde mig som aktivist i maj redan, men ingen hörde av sig. Sen anmälde jag mig igen i augusti och blev uppringd redan samma vecka. Så prova att beställa sedlar igen, alternativt hör av dig till partie.

Är ni redo att bli en äkta aktivist? Vi ligger inte på latsidan utan bidar flera timmar varje dag fram till valet. Sedan kommer en fortsättning fram till valet 2022, men då ska vi hinna sova lite också.
Citera
2018-08-28, 14:20
Medlem
Fot.Notens avatar
Härligt. Har röstat idag.

Riksdag AFS
Kommun SD
Landsting SD

Fanns en stor hög AFS valsedlar i Tonsalen, Folkets Hus i Umeå.

Rösta AFS för Sverige !

/ Ingrid
Citera
2018-08-28, 14:21
Medlem
AfS borde redovisa vallokalssituationen var man till vishet gränsande sannolikhet kan finna valsedlar och var det är besvärligare. Vad man själv kan göra är att gå till dit närmsta förtidsröstningsställe och kolla. Man ser AfS loggan väldig tydligt i havet av valsedlar.

De flesta kommuner har uppgifter om förtidsröstning på kommunens hemsida vart man ska gå etc.
eller så googlar man bara "förtidsröstning Jokkmokk" så poppar följande länk upp:

https://data.val.se/val/val2018/rostmottagning/fortidsrostning/kommun/25/10/index.html

Finns det AfS valsedel där? Jag vet inte, men bor man där är det bara att knalla ner på biblioteket och kolla. Lätt som en plätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in