Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det drog igång en organiserad fiende/troll-kampanj kring den här urgamla "nyheten" om Jessica Ohlson igår. Jag förstår inte varför AfS-vänner skulle gå i den fällan dagen innan valet. Helt ofattbart.
Samtidigt kan man ju också tycka att en sån trollinvasion måste bemötas sakligt. Jag tror helt ärligt många kan bli tveksamma när trollen (som de inte vet är troll) kommer med sina uppgifter, och sen folk här bara dumförklarar alla tvivlare (både troll och icke-troll) och sluter leden. Det känns mer som riksdagspartiernas översittarattityd faktiskt.
Tror det är bättre att ge lite erkännande till folks oro, fast förstås måste man vara tydlig med hur läget är. Man måste inte tycka om Ohlson och hennes jobb. Mer konstruktivt då att förklara varför AfS ändå är bra trots allt det här tjafset än att låtsas som ingenting. Lyft det bra istället.
Men jag är ingen expert så jag kan ha fel. Och förstås det är inte jag som bestämmer. Står bakom AfS i år hur som helst. Huvudsaken nu är att inte tappa fart på slutspurten. Alla varianter av käbbel och låg energi är sista vi behöver just nu.