Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-08, 17:46
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Haha. så bara för att jag inte utgår från att AfS får 4-6%.
Så är jag nedsättande? Din fjant. Du tror på illusioner och spöken. Håll dig öppensinnad och avvakta ett resultat på måndag istället för att vara tvärsäker på att just du och ditt dumma arsle sitter på sanningen om framtiden. :P

Idiotjävel :P
Jag älskar verkligen att man kan trigga igång så starka känslor bara genom att rösta på ett parti. Sen är jag övertygad om att de flesta (som inte är partiska) skulle hålla med om att det här är nedsättande:
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Folk här inne tror på allvar AfS kommer få 4-6%? Haha. För dom är populära på Flashback, YouTube och deras skitlåt på Spotify? Och vadå, att typ 40 Pers kommer till deras torgmöten?

Vi får se på måndag men TVEEEEEEEK lol.
Citera
18-09-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Tyvärr blir det ju inte en rysare på själva valnatten, eftersom man för första gången bestämt sig för att inte särredovisa Övriga, förmodligen utom FI då. Dessa röster på Övriga ska föras till Länsstyrelsen och redovisas där - vilket de har två veckor på sig att göra.

De unnar oss inte en spännande valvaka ens.

Tror för övrigt att många sjukvlövare med ett litet pirr i magen kommer att smygrösta på SD - och att många sverigedemokrater med ett litet pirr i magen kommer att rösta på AfS!

Hur det än går i valet, så är det här bara BÖRJAN på något stort.

Yaskaleh, suveränt att du tänker trappa upp ditt engagemang. Helt rätt tänk!

Allt det vet jag men det kommer ändå att bli en rysare att hålla koll på Övriga-stapeln. Allt över 5% kommer att få nerverna att pirra.

Tyvärr har det inte blivit mer engagemang än lite röstfiske i närheten och uppmuntran i Trelleborg. Tösen Ask gillar jag och hon får mitt personkryss. Erbjudit mig att hjälpa till på valdagen i de närliggande kommunerna men inte fått något svar än.
Citera
18-09-08, 17:49
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Har du någon källa till att det är så det kommer gå till och att det är en ändring för i år? Synd i så fall, såg fram emot en rysare imorgon. Ska man behöva vänta 2 veckor innan den höga energin kan släppas lös?

Jag kan inte hitta någonting om det. Det låter högst osannolikt. Tramsebyxan har nog börjat smutta på lördagsgroggen misstänker jag.
Citera
18-09-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Idag är det dagen innan ödesvalet 2018. Idag finns det inga påstådda parti-"skandaler" som är viktiga. Särskilt inte för AfS-supportrar, oavsett autismnivå. Hur svårt ska det vara?

Principer, moral och integritet = autism.

I dagens samhälle är det faktiskt så, på riktigt.
Citera
18-09-08, 18:00
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Jag tänker tvärtom. Undrar hur många väljare som tappar förtroende för SD när de skriver dessa idiotiska saker. Jag röstade SD i kommun och landsting av taktiska skäl men nu undrar jag om jag ska ändra det.
SD behandlar sina nuvarande och forna väljare, som stöttat dom trots all skit de fått, precis lika jävla illa som etablissemanget behandlat dom.

Precis, Jomshofs påhopp är knappast negativt för AfS.

Fria Tider körde en artikel om Jomshofs smaklösa påhopp:
Citat:
...
Och igår gick invandrare till attack mot partiets talare under ett torgmöte i Nyköping. Invandrarna förde oväsen, spottade på Kasselstrand och kastade småsten, äpplen och andra föremål mot talarna. De skrek "hora" åt AFS riksdagskandidat Jessica Ohlson och betedde sig hotfullt mot partiets företrädare. "Vi backar inte en millimeter", sade Jeff Ahl till invandrargänget under mötet.

Nu går även SD-toppen Richard Jomshof till angrepp mot AFS.

När Jomshof igår fick en fråga på Twitter om han syftade på Stockholms stads och invandrargängens attacker mot AFS, när han i ett tidigare inlägg beskrev Sverige som en "demokratur", svarade han:

"Sorry, Israelhatare, Förintelseförnekare och antisemiter har aldrig varit min grej."

AFS riksdagskandidat Per Sefastsson skrev det följande svaret till Jomshof på Twitter:

"Du bevisar att SD inte bara närmat sig etablissemanget — ni är en del av det! Att klistra epitet och brunsmeta är samma taktik som etablissemanget använde mot er."
http://www.friatider.se/sd-toppens-attack-mot-afs-israelhatare-och-antisemiter
Citera
18-09-08, 18:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Principer, moral och integritet = autism.

I dagens samhälle är det faktiskt så, på riktigt.
Det drog igång en organiserad fiende/troll-kampanj kring den här urgamla "nyheten" om Jessica Ohlson igår. Jag förstår inte varför AfS-vänner skulle gå i den fällan dagen innan valet. Helt ofattbart.
Citera
18-09-08, 18:03
Medlem
Citat:
Det drog igång en organiserad fiende/troll-kampanj kring den här urgamla "nyheten" om Jessica Ohlson igår. Jag förstår inte varför AfS-vänner skulle gå i den fällan dagen innan valet. Helt ofattbart.

Verkligen. Som på order så dyker massa nya namn upp och apar en massa. så jävla tydligt trådarna i bakgrunden.
Citera
18-09-08, 18:03
Medlem
Så här ser det ut just nu med Facebook likes i jämförelse mellan partierna.
De stagnerade och nedåtgående partierna har samlat sina likes i fornstora dagar medan AFS likes är pinfärska. Likes avspeglar en ganska god korrelation med hur väljarna sedan kommer rösta enligt en vetenskaplig rapport. Man kan jämföra deras storlek med varandra.
https://imgur.com/a/qFwL8Yn
Citera
18-09-08, 18:04
Medlem
Känner ni några som är osäkra eller ni som önskar veta mer hur våran framtid i Sverige ser ut bör ta 2timmar av erat liv och kom inte med någon lögn att det inte finns tid, lägg ner serietittandet och datorspelandet och titta på något som verkligen utbildar, det är din verklighet och liv framöver.

konferens "Det stora bedrägeriet - största bedrägeriet i Sveriges historia" .

Skrämmande intressant då alla talare tar detta i olika ämnen.
13talare(bl.a Lennart Matikainen) som talar 10-30min.

Mycket intressanta faktan som presenteras och bör ses av alla. Trodde jag visste en del innan men det här verkligen en ögonöppnare. Det som gör det så bra att se är att både sossar och moderater kan se vad deras röster leder till, och då är min stora fråga hur SD inte kan ta upp detta som suttit i Riksdagen i 4år, har haft oändligt med chanser att få ut detta men väljer att tiga.
Citera
18-09-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Fan vet.
Något ställe där skattepengarna går till sunt förnuft.
Vilket de inte gör i psykos-landet.
Dessa jävlar ska inte få ett öre till av mig.
Händer det inget extremt imorgon så är jag färdig här.
Alla normalt funtade människor kommer göra samma sak.
Sinking ship.

DU får höra av dig när du vet hur eller vart man kan flytta Är rätt många som känner likadant.

Av de som drar från Sverige är det väldigt många svenskar så statistiken att folk återvandrar ska man inte lita på för visst det gör invandringen mindre men folkbytet lika verkligt.
Citera
18-09-08, 18:12
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag kan inte hitta någonting om det. Det låter högst osannolikt. Tramsebyxan har nog börjat smutta på lördagsgroggen misstänker jag.

Kolla själv på val.se (Valmyndighetens sajt).
Där står det klart och tydligt.
Citera
18-09-08, 18:15
Medlem
Scarlett.s avatar
Citat:
Samtidigt kan man ju också tycka att en sån trollinvasion måste bemötas sakligt. Jag tror helt ärligt många kan bli tveksamma när trollen (som de inte vet är troll) kommer med sina uppgifter, och sen folk här bara dumförklarar alla tvivlare (både troll och icke-troll) och sluter leden. Det känns mer som riksdagspartiernas översittarattityd faktiskt.

Tror det är bättre att ge lite erkännande till folks oro, fast förstås måste man vara tydlig med hur läget är. Man måste inte tycka om Ohlson och hennes jobb. Mer konstruktivt då att förklara varför AfS ändå är bra trots allt det här tjafset än att låtsas som ingenting. Lyft det bra istället.

Men jag är ingen expert så jag kan ha fel. Och förstås det är inte jag som bestämmer. Står bakom AfS i år hur som helst. Huvudsaken nu är att inte tappa fart på slutspurten. Alla varianter av käbbel och låg energi är sista vi behöver just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in