Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Nej, NSDAP upplöstes 1945 och har inga kopplingar till AfS.

Dagens bästa, NSDAP är egentligen för bra för att upplösas, jag hoppas de återkommer på nytt i en ny tappning och kan leda oss mot stordåd mot de krafter som orsakade NSDAPs upplösning.
Citera
2018-08-23, 13:18
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag menar om de är antisemiter.
Det beror på hur du definierar ordet, vägrar själv att ta det i mun då det sällan används på ett ärligt vis.

Vissa anser ju att det räcker med att man inte okritiskt prisar Israel, likt Stefan Torsell. Om du har en sådan definition så är AfS inte för dig.

Däremot finns det inget i partiprogrammet eller i uttalanden från kandidater som pekar ut den judiska folkgruppen. Vissa läser ju mellan raderna och likställer globalister med judar, och därmed likställer AfS anti-globalism med judehat. Men gör man det så påstår man ju implicit att judarna är bakom globalismen - och då handlar det mer om ens personliga uppfattningar än om AfS.
Citera
2018-08-23, 13:21
Medlem
Citat:
Jag funderar på att rösta på AfS.
Stämmer det, att de är nazister?

Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Haha nej, jag utmanar dig att hitta något ''nazistiskt'' i deras partiprogram.

Ein Volk , ein Reich , ein Führer , det är väl detta som kallas nazism?

Kasselstrand har väl inga ambitioner på att bli Sveriges diktator?
Citera
2018-08-23, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Varför just Berglund?

Men de vill väl åtminstone återerövra Konstantinopel hoppas jag?

Startskottet är Konstantinopel sedan bär det bara av farten till Jerusalem. Jag tror i och för sig först att visionen är att komma in i riksdagen befästa sina positioner samt bli största riksdagsparti. Svensken har varit nere i Byzantien och härjat förut, vi kan göra det igen!
Citera
2018-08-23, 13:22
Medlem
Citat:
Vissa anser ju att det räcker med att man inte okritiskt prisar Israel, likt Stefan Torsell. Om du har en sådan definition så är AfS inte för dig.
Jag tycker att Israel för en bra politik.
Citera
2018-08-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Ein Volk , ein Reich , ein Führer , det är väl detta som kallas nazism?

Kasselstrand har väl inga ambitioner på att bli Sveriges diktator?
Gillar AfS Israels regim och politik?
Citera
2018-08-23, 13:23
Medlem
Citat:
Det beror på hur du definierar ordet, vägrar själv att ta det i mun då det sällan används på ett ärligt vis.

Däremot finns det inget i partiprogrammet eller i uttalanden från kandidater som pekar ut den judiska folkgruppen. Vissa läser ju mellan raderna och likställer globalister med judar, och därmed likställer AfS anti-globalism med judehat. Men gör man det så påstår man ju implicit att judarna är bakom globalismen - och då handlar det mer om ens personliga uppfattningar än om AfS.

Citat:

Är det egentligen antisemitiskt att ha min uppfattning?

Om judar och araber vill slå ihjäl varandra, så låt dem för fan göra det då!
Citera
2018-08-23, 13:24
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Men de vill väl åtminstone återerövra Konstantinopel hoppas jag?
Givetvis - återupplivandet av det östromerska riket går ju som bekant alltid hem oss den svenska väljarkåren.
Citera
2018-08-23, 13:25
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Kasselstrand och Hahne har tidigare varit för regimens existens.

Källa: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/yv8eq2/sd-maste-erkanna-en-palestinsk-stat
Citera
2018-08-23, 13:26
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att Israel för en bra politik.

Lite märkligt då att deras tidningspress i Europa då ondgör sig när vita människor vill säkra sin egen existens fri från alla skitfolkslag då är det plötsligt "Nazism", "Vitmakt". De är klåpare och bedragare av naturen. Israel kan göra en sak, ha rastester för att kontrollera medborgarnas judiskhet, bygga murar, bygga getton. Men så länge de är de själva som gör det är det ok. De har en etnostat dags för alla judar att åka hem och berika israel så kan vi européer styra oss själva fria från deras giftklor.
Citera
2018-08-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnessjuktdjur
Är det inte palestinier som är semiter? Då borde det ju isåna fall vara palestina man ska vara emot för att vara antisemit

Antisemitism är en historisk lära och politisk/ideologisk rörelse som fokuserar specifikt på judar.

Såhär beskrevs antisemitism i uppslagsverket Nordisk Familjebok.

Antisemitism
(jfr Antisemit), en
socialpolitisk rörelse,
som från senare hälften af 1870-talet framträdt i Tyskland och därifrån utbred sig förnämligast till Österrike och Ungern samt Frankrike, och hvilken är riktad företrädesvis mot judarnas penningemakt, men äfven mot deras deltagande i folkens offentliga lif. Ett sådant deltagande påstås vara till skada för folkens nationella utveckling, därför att judarna såväl till börd som till religion och karaktär skulle vara ett absolut främmande element, som icke vill eller kan uppgå i de omgifvande folken. Antisemitismen uppträder följaktligen såsom en dels religiös, dels nationell rörelse, som vill skydda kristendomen mot judendomens påverkan samt värja de ariska folken mot semiternas inträngande och lust för att undertrycka
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-23 kl. 13:32.
Citera
2018-08-23, 13:29
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Jag funderar på att rösta på AfS.
Stämmer det, att de är nazister?

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, de är bara halvnazister. Det är lugnt*.
*

[Mycké AfS-reklam på flashback ida' ser jag.]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in