Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 16:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men "vågar"? Vadå "vågar"? Om man som du och Kasselstrand använder ordet "vågar" så implicerar man ju att de egentligen vill granska. Det är ett helt bisarrt antagande. Det finns överhuvudtaget ingenting som talar för att de här journalisterna vill granska något som de inte har något emot. Att de "vågar" bevisar de ju genom att de inte har några problem med att hetsa, hata och hota ("granska") "nazister" som de samtidigt påstår är jättefarliga.

"Våga", "ryggradslös". Ni har så jävla dålig koll på vad för typer vi har att göra med.

Det är klart att journalisterna inte vågar närma sig områden som riskerar att avslöja hur vanskött detta land egentligen är. Dessa journalister har ju bidragit till och står bakom denna vanskötsel.
Citera
2018-08-21, 16:04
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Men "vågar"? Vadå "vågar"? Om man som du och Kasselstrand använder ordet "vågar" så implicerar man ju att de egentligen vill granska. Det är ett helt bisarrt antagande. Det finns överhuvudtaget ingenting som talar för att de här journalisterna vill granska något som de inte har något emot. Att de "vågar" bevisar de ju genom att de inte har några problem med att hetsa, hata och hota ("granska") "nazister" som de samtidigt påstår är jättefarliga.

"Våga", "ryggradslös". Ni har så jävla dålig koll på vad för typer vi har att göra med.

Jag förstår Baggebo, jag förstår.

om det är någon tröst
Citera
2018-08-21, 16:09
Medlem
MrSkargards avatar
Mediadrev mot politiker har ofta initierats av politiker för övrigt. Håkan Juholt tvingades bort från partiledarposten i Socialdemokraterna efter att den socialliberala falangen inom partiet satt igång ett massivt drev exempelvis.
Citera
2018-08-21, 16:12
Medlem
"Åt helvete med lögnmedia, åt helvete med lögnaktiga politiker!"
Kasselstrand var rejält uppdelad idag och med tanke på allt pack i publiken var det vettigt med en offensiv nationalistisk retorik, speciellt slutet när han håller upp Dags att åka hem-folden och påtalar att det finns många som befinner sig i den riskzonen i publiken.
Citera
2018-08-21, 16:18
Medlem
baggebo1s avatar
"Vanskötsel"... Ytterligare ett sånt där jävla mongoord.

Tänk om man bara kunde öppna upp era skallar och mata in ett par grejer. Bara trycka in dem vare sig ni vill eller inte. "DE VILL ATT DET SOM HÄNDER SKA HÄNDA. ALLT GÅR ENLIGT PLANEN. DE ÄR SMARTA, DRIVNA, KUNNIGA. DET ÄR DU SOM ÄR KORKAD OM DU TROR ATT DE ÄR KORKADE. DET ÄR DU SOM ÄR MISSLYCKAD OM DU TROR ATT DE MISSLYCKAS"

De har skött det här intill perfektion. Jag tror inte ens de själva trodde att det skulle gå så smidigt.

ZOG: "Vi ska utrota den vita rasen och pervertera hela deras kultur"

Verkligheten: Kulturen perverterad, rasen på väg att utrotas

"Oppositionen": "De är korkade och vet inte vad de gör."
Citera
2018-08-21, 16:18
Medlem
En tumregel är att journalister kan göra gedigna granskningar av makthavare så länge det inte är systemhotande. Idag är det en fifflande moderat som granskas t.ex. och man kan ju hoppas att han får gå och bli åtalad, men oavsett så är det inget som hotar agendan.

Roligt kan det bli när journalisterna sätter igång en granskning som visar sig bli systemhotande. Ett aktuellt exempel är #meetoo. Både i Sverige och USA var det enbart vänsterliberaler och globalister som åkte dit, och efter ett tag blev man tvungna att slå i full back. Helt plötsligt var det inte längre självklart att ”kvinnan alltid talade sanning”.

Detta bara som en parentes. Håller med baggebo här, förutom i kritiken mot Kasselstrand. Man kan inte väga varje ord på guldvåg i ett torgmötestal till vanligt folk.
Citera
2018-08-21, 16:21
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mediadrev mot politiker har ofta initierats av politiker för övrigt. Håkan Juholt tvingades bort från partiledarposten i Socialdemokraterna efter att den socialliberala falangen inom partiet satt igång ett massivt drev exempelvis.

Jag vill inte starta någon jättediskussion om detta eftersom det är off-topic men det som skedde var att media, och framförallt då Bonniers tidningar, sänkte Juholt därför att han hade planer på att lägga om Socialdemokraternas invandringspolitik i mer restriktiv riktning. Media har möjlighet att dra igång drev, falanger inom partier har det inte.
Senast redigerad av Stabskapten 2018-08-21 kl. 16:26.
Citera
2018-08-21, 16:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
"Vanskötsel"... Ytterligare ett sånt där jävla mongoord.

Tänk om man bara kunde öppna upp era skallar och mata in ett par grejer. Bara trycka in dem vare sig ni vill eller inte. "DE VILL ATT DET SOM HÄNDER SKA HÄNDA. ALLT GÅR ENLIGT PLANEN. DE ÄR SMARTA, DRIVNA, KUNNIGA. DET ÄR DU SOM ÄR KORKAD OM DU TROR ATT DE ÄR KORKADE. DET ÄR DU SOM ÄR MISSLYCKAD OM DU TROR ATT DE MISSLYCKAS"

De har skött det här intill perfektion. Jag tror inte ens de själva trodde att det skulle gå så smidigt.

ZOG: "Vi ska utrota den vita rasen och pervertera hela deras kultur"

Verkligheten: Kulturen perverterad, rasen på väg att utrotas

"Oppositionen": "De är korkade och vet inte vad de gör."

Okej, jag borde ha skrivit "medveten vanskötsel"

Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag vill starta någon jättediskussion om detta eftersom det är off-topic men det som skedde var att media, och framförallt då Bonniers tidningar, sänkte Juholt därför att han hade planer på att lägga om Socialdemokraternas invandringspolitik i mer restriktiv riktning. Media har möjlighet att dra igång drev, falanger inom partier har det inte.

Jag kan inte tänka mig att Håkan Juholt hade några sådana planer men den diskussionen hör, som du skrev, inte hemma här.
Citera
2018-08-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Kasselstrand fattar inte mycket om världen. Tyvärr det är bara så det ser ut.

Han tror ju han kan komma in i RD via 40.000 likes och Fria Tider/Alternativmedia. På bara 6 månader. Just sayin'....
Citera
2018-08-21, 17:12
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
"Åt helvete med lögnmedia, åt helvete med lögnaktiga politiker!"
Kasselstrand var rejält uppdelad idag och med tanke på allt pack i publiken var det vettigt med en offensiv nationalistisk retorik, speciellt slutet när han håller upp Dags att åka hem-folden och påtalar att det finns många som befinner sig i den riskzonen i publiken.

Ja, idag var han riktigt suverän i sin retorik! Precis så som våra folkvalda politiker borde tala, dvs klarspråk.
Citera
2018-08-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Okej, jag borde ha skrivit "medveten vanskötsel"

Jag kan inte tänka mig att Håkan Juholt hade några sådana planer men den diskussionen hör, som du skrev, inte hemma här.
Det kom inget konkret, men tendensen i det Juholt sa var tillräckligt för att skapa panik. Vid ett tillfälle kom Morgan Johansson med ett invandringskritiskt förslag som Juholt först omfamnade men efter ett snabbt drev inom partiet sedan tog avstånd ifrån.

Allt handlade om att Juholts ställning inom partiet var så svag att han egentligen var maktlös, ungefär som Trump var under sitt första år och kanske fortfarande är.

Om han däremot hade haft en stark ställning och fått sitta kvar så hade vi kunnat ha en S-SD-regering nästa mandatperiod. Det var som sagt tendensen i det han sa och detta snappades upp från alla håll vilket bidrog till hans fall.
Citera
2018-08-21, 17:23
Medlem
baggebo1s avatar
Sista inlägget på det här temat (ska försöka vända till mer positiv inställning sen), men som en förklaring till varför Kasselstrands uttalande stör mig så mycket:

Det som pågår idag, och som pågått under lång tid mot det svenska folket är ett grovt brott. Det är ett planerat övergrepp. Vi vet inte om vi någonsin kommer att vända det här eller om det är över för gott. Men om vi vänder på det här, då måste ansvariga HÅLLAS ansvariga. Men vad gör då Kasselstrand med sin retorik? "De ljuger inte medvetet", "de vet inte vad de gör" osv. Han förser dem med deras försvarstal, innan de ens själva kommit på tanken! Det är faktiskt helt jävla sjukt. Det står jag för.

Idag slets en gammal 95-årig gubbe ut från sitt hem han bott i under lång tid för att fraktas till skådeprocess i Tyskland:

https://abcnews.go.com/Politics/nazi-labor-camp-guard-arrested-ice-deported-germany/story?id=57288410

Så här fungerar våra fiender. Glöm aldrig det. Och våga fan inte ge de här sjuka sadisterna en millimeters framtida manövreringsyta genom att redan nu förklara dem ansvarslösa.

Vi kan vi också.

Never forgive. Never forget.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in