Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 16:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Så är man liten ska man ha ett frikort-light? Det var ju knappast så att Dulny gav henne en lavett...i själva verket så var det ju plakatet han angrep, inte kvinnan?

Han vred plakatet ur hennes händer och stampade sedan aggressivt på det till publikens jubel. Ett lämpligare agerande hade varit att först be kvinnan flytta på sig eller bara ta plakatet och ställa det åt sidan.

Det är för övrigt märkligt att AfS låter orföranden för nyfascistiska Nordisk Alternativhöger agera ordningsman på sina möten.
Citera
2018-08-18, 16:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Svenskarna ska alltså inte kunna använda sin yttrandefrihet pga av att invandrare kan bli kränkta Låter oerhört hälsosamt

Det är skillnad på yttrandefrihet och hets. Att undvika hets är för övrigt en ömsesidig skyldighet.
Citera
2018-08-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Han vred plakatet ur hennes händer och stampade sedan aggressivt på det till publikens jubel. Ett lämpligare agerande hade varit att först be kvinnan flytta på sig eller bara ta plakatet och ställa det åt sidan.

Det är för övrigt märkligt att AfS låter orföranden för nyfascistiska Nordisk Alternativhöger agera ordningsman på sina möten.
Vi tycker otroligt synd om alla liberaler och feminister
Hur ofta har du sett en AfSare stå och skrika framför t.ex. Annie Lööf?
Citera
2018-08-18, 16:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Inga svenska medborgare kommer att deporteras innan det finns ett lag förslag som stöder den verksamheten.
Så dina hypoteser faller på egen rimlighet imo
Just luddigheten och insinuationerna gör att man tröttnar på AfS. "Lyssna på Kasselstrands podd och spola fram till..." Det orkar ju ingen göra. Det är fortfarande oklart vad de står för.

AfS kringgår medvetet det viktigaste vilket är att Sverige måste styra sig själv för sitt eget bästa.

De sprider dessutom hat mot invandrare som bästa MSM-journalister (fast mindre subtilt).
Citera
2018-08-18, 16:22
Medlem
Citat:
Nej, det skrev jag inte. Den svenskfientlighet som finns hos vissa invandrare beror nog främst på en känsla av utanförskap. Men det kan bli mycket värre om hetsen mot invandrare fortsätter.

Vad faller under begreppet "Hetsen mot invandrare"? Är det hets att vilja utvisa 500.000?
Borde vi svenskar inte få kritisera förd invandringspolitik eftersom invandrare kan bli kränka och vilja misshandla oss?
Varför anser du att invandrare är impulsiva primitiva våldsverkare??? Du är inne på grumligt vatten nu.
Citera
2018-08-18, 16:23
Medlem
Citat:
Det är skillnad på yttrandefrihet och hets. Att undvika hets är för övrigt en ömsesidig skyldighet.
Man hetsar inte för att bryr som om Sverige, utan man utnyttjar sina demokratiska rättigheter.
Jag ser bara invandrare hetsa i samhället, aldrig svenskar som ni tycks försöka få oss att tro
Citera
2018-08-18, 16:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Du har inte kollat på Vänsteranhängarna ifrån Sundsvall och Örebro? Ens fördomar blir inte till det bättre vill jag lova.

Att Dulny tog plakatet ifrån Vänstertjejen var väl för att hon skrek? kan ha fel i det fallet. Sen tycker jag att hennes situation blev väldigt pinsam efteråt, något hon också få leva med när hon ska stå framme vid scenen och demonstrera.

Jag hörde inte att hon skrek något, men det kan jag ha missat.

Vad gäller andra motdemonstranter så står jag för det jag skrev ovan: alla ska ha rätt att hålla politiska tal utan att störas av skränande huliganer.

Att se till att så blir fallet är dock en uppgift för polisen, inte Christoffer Dulny.
Citera
2018-08-18, 16:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Vi tycker otroligt synd om alla liberaler och feminister
Hur ofta har du sett en AfSare stå och skrika framför t.ex. Annie Lööf?
Det ingår inte i jobbet på trollfabriken. AfS är en Internetföreteelse.
Citera
2018-08-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Just luddigheten och insinuationerna gör att man tröttnar på AfS. "Lyssna på Kasselstrands podd och spola fram till..." Det orkar ju ingen göra. Det är fortfarande oklart vad de står för.

AfS kringgår medvetet det viktigaste vilket är att Sverige måste styra sig själv för sitt eget bästa.

De sprider dessutom hat mot invandrare som bästa MSM-journalister (fast mindre subtilt).
Det är ni som drar egna slutsatser utifrån era konspiratoriska ståndpunkter.
Det är inget som är oklart, som jag kan se det.
Citera
2018-08-18, 16:32
Medlem
Citat:
Du har tydligen missat att man har 2st torgmöten per dag fram till valet
Alternativ för Sverige är en folkrörelse vilket inkluderar internet
Citera
2018-08-18, 16:34
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Vilken trollfabrik?

AfS är just nu på en landsomfattande torgmötesturné - på vilket sätt är det en internetföreteelse? De har förvisso visat sig väldigt skickliga på att använda internets medieplattformar för att få ut sitt buskap - men de finns alltjämt ute i verkliga livet. Det finns ju för sjutton flera riksdagsledamöter som har gått över till AfS - det är inte en internetföreteelse.
Citera
2018-08-18, 16:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Vad faller under begreppet "Hetsen mot invandrare"? Är det hets att vilja utvisa 500.000? Borde vi svenskar inte få kritisera förd invandringspolitik eftersom invandrare kan bli kränka och vilja misshandla oss?

Hets är det när nazister från NMR står och skränar "Ut med packet" på AfS valmöte.

Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Varför anser du att invandrare är impulsiva primitiva våldsverkare???

Det har jag inte alls påstått. Jag skrev att utanförskap kan leda till etniskt hat. Unga etniska svenskar skulle säkert reagera på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in