Citat:
Ursprungligen postat av
Ulo2000
Ser varken några selfies eller NMRs påstådda försvar av AfS på videon. Känns spontant som att IRM kryddar på det hela för att smutskasta AfS igenom att sammankoppla dem med "nazisterna". Hur som helst så är det positivt att NMR nu väljer en mer positiv eller i alla fall en neutral linje gentemot AfS än vad de gjort tidigare.
Selfien ser man i slutet (IRM har också en stillbild på den i twittertråden). Försvaret lär ha skett innan filmen började rulla (det vi ser är efterspelet). Jag såg torgmötet via Youtube och såg hur det där blattegänget stod och gapade och pekade finger hela tiden. Jag anade att något skulle hända efter det var slut.
Och för er som blir oroliga: Det är jag personligen som gillar det här samarbetet. AfS har inte bett om det, inte uppmuntrat NMR att gå dit, har ingen koppling till NMR osv. Jag gillar att de äkta nationalistiska krafter som finns i Sverige drar åt samma håll, inget mer. Och är AfS i Borlänge som är NMR:s starkaste stad, så är det inte konstigt att NMR:are är där. Och är de där så är det väl inte fel om de lägger sig i om blattegäng börjar ställa till problem?