Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är inga dåliga kandidater AfS har: https://alternativforsverige.se/files/riksdagslista.pdf

Civilingenjörer, jurister, läkare, nationalekonomer, fallskärmsjägare etc.

Det sorgliga är att de flesta har fått sparken av SD. SD föredrar Bieler framför Jessica Ohlson
Jag ser det inte så. De var ståndfasta och rakryggade. Då lämnade Sverigedemokraterna dem och gick till sjuklövern.
Citera
2018-08-23, 16:21
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Precis det samarbetet jag vill se skedde i Borlänge. NMR gata, AfS parlament!
https://twitter.com/interasistmen/status/1032627560952328192

Ser varken några selfies eller NMRs påstådda försvar av AfS på videon. Känns spontant som att IRM kryddar på det hela för att smutskasta AfS igenom att sammankoppla dem med "nazisterna". Hur som helst så är det positivt att NMR nu väljer en mer positiv eller i alla fall en neutral linje gentemot AfS än vad de gjort tidigare.
Citera
2018-08-23, 16:23
Medlem
Citat:
Precis det samarbetet jag vill se skedde i Borlänge. NMR gata, AfS parlament!
https://twitter.com/interasistmen/status/1032627560952328192

Jag ser inte på vilket vis NMR skulle skydda Gustav? Däremot ser jag ett gäng poliser som håller babbekidsen på avstånd.
Citera
2018-08-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag har ingen aning. Erik Berglund är ju störtskön, men är han bäst i rollen som riksdagsledamot? Tveksamt. Kanske Lennart Matikainen eller vad han heter? Resten har jag inte särskilt bra koll på.

Erik Berglund står på plats 50 på deras lista. Partiet måste få 13-14 procent för så många mandat så hans chanser att komma in är i princip obefintliga. Han bor sedan tre år tillbaka i Österrike så jag tror inte han kommer hem. Du skall inte underskatta Berglund. Han är teatral men det beror på att han utbildad gymnasielärare och arbetade rätt länge som lärare och utbildare. Sådana människor tenderar att kunna underhålla och tala.

Han var fram till 2011 engagerad i MUF och arbetade som politisk sekreterare i Moderaternas riksdagskansli så sent som 2011. Sedan fortsatte han att arbeta som lärare och sedan i utbildningsbranschen som undervisare. Det är ingen dum snubbe. Han kan skriva, läsa, föreläsa och skämta. Han är också mycket kunnig inom en rad områden. Om partiet kommer in i riksdagen skulle jag gissa på att partiet kommer anställa honom som politisk sekreterare i utbildningsfrågor.
Citera
2018-08-23, 16:25
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag ser inte på vilket vis NMR skulle skydda Gustav? Däremot ser jag ett gäng poliser som håller babbekidsen på avstånd.
Vänstern ser ju polisen som nazister så IRM kanske blev lite förvirrade.
Citera
2018-08-23, 16:26
Medlem
Vad är Afs ingång gällande narkotika politiken, ska dem forsätta med samma destruktiva politik som Bilderberg Partierna kört med i 30år? Eller vågar man skaffa kulor och gå in för att t.ex förstatliga Cannabis
Citera
2018-08-23, 16:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Ser varken några selfies eller NMRs påstådda försvar av AfS på videon. Känns spontant som att IRM kryddar på det hela för att smutskasta AfS igenom att sammankoppla dem med "nazisterna". Hur som helst så är det positivt att NMR nu väljer en mer positiv eller i alla fall en neutral linje gentemot AfS än vad de gjort tidigare.
Selfien ser man i slutet (IRM har också en stillbild på den i twittertråden). Försvaret lär ha skett innan filmen började rulla (det vi ser är efterspelet). Jag såg torgmötet via Youtube och såg hur det där blattegänget stod och gapade och pekade finger hela tiden. Jag anade att något skulle hända efter det var slut.

Och för er som blir oroliga: Det är jag personligen som gillar det här samarbetet. AfS har inte bett om det, inte uppmuntrat NMR att gå dit, har ingen koppling till NMR osv. Jag gillar att de äkta nationalistiska krafter som finns i Sverige drar åt samma håll, inget mer. Och är AfS i Borlänge som är NMR:s starkaste stad, så är det inte konstigt att NMR:are är där. Och är de där så är det väl inte fel om de lägger sig i om blattegäng börjar ställa till problem?
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-23 kl. 16:30.
Citera
2018-08-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Måste medge att AfS har bland den mest kompetenta riksdagslistan bland småpartier jag har sett.

Skulle vara intressant om någon kunde lända FI eller V riksdagslista för att jämföra.

Har ingen aning om varför de kallar det för "övriga riksdagskandidater", men detta är tydligen deras riksdagslista:

https://feministisktinitiativ.se/valstugan/ovriga-riksdagskandidater-2018/

Trodde faktiskt att det skulle vara värre, även om det finns en hel del studenter (t.o.m. en gymnasieelev), en asylrättjurist, lite låtsasjobb här och där. Blev förvånad att de faktiskt har en läkare, dock rätt långt ner på listan.
Citera
2018-08-23, 16:34
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Selfien ser man i slutet (IRM har också en stillbild på den i twittertråden). Försvaret lär ha skett innan filmen började rulla (det vi ser är efterspelet). Jag såg torgmötet via Youtube och såg hur det där blattegänget stod och gapade och pekade finger hela tiden. Jag anade att något skulle hända efter det var slut.

Ser ut som att grabben ifrån motståndsrörelsen snarare försöker fånga tumultet än att ta ett kamratlig fotografi med Kasselstrand/AfS som IRM försöker påvisa. Inte förvånande, guilt by assosciation-kortet är det enda de kan trolla fram ur rockärmen nu när rasistkortet blivit ineffektivt.
Citera
2018-08-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det faller på #23, de får inte min röst.

Vad har prästen Fredrik Norberg gjort dig?
Citera
2018-08-23, 16:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Ser ut som att grabben ifrån motståndsrörelsen snarare försöker fånga tumultet än att ta ett kamratlig fotografi med Kasselstrand/AfS som IRM försöker påvisa. Inte förvånande, guilt by assosciation-kortet är det enda de kan trolla fram ur rockärmen nu när rasistkortet blivit ineffektivt.
I slutet av filmen ser man tydligt hur en NMR:are står med armen runt Kasselstrand och en annan tar ett kort på dem. Den verkligheten försvinner lika lite som de verkligheter du ogillar att etablissemanget förnekar.
Citera
2018-08-23, 16:39
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Har ingen aning om varför de kallar det för "övriga riksdagskandidater", men detta är tydligen deras riksdagslista:

https://feministisktinitiativ.se/valstugan/ovriga-riksdagskandidater-2018/

Trodde faktiskt att det skulle vara värre, även om det finns en hel del studenter (t.o.m. en gymnasieelev), en asylrättjurist, lite låtsasjobb här och där. Blev förvånad att de faktiskt har en läkare, dock rätt långt ner på listan.

Haha gymnasieeleven Ska dessa bestämma över mitt liv och landets framtid? Noll livserfarenheter eller kunskaper, men en jävla massa Virtue Signaling som man har smällt på ett CV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in