Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-06, 21:34
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Jag är skeptisk till att hon ägnar sig åt att jobba för asylsökande. Hennes mål är väl att jobba för klientens vilja/önskemål? Hon får gärna förklara det. Att hon sa "som jurist får man förhålla sig till den lagstiftningen som finns, det är inga problem för mig att skilja på en politisk roll och en yrkesmässig" är beklagligt. Hon är inte tvingad att ta dessa ärenden och kan avstå. Dock kanske hon valde att ta dessa ärenden för att påskynda flera asylärenden. Många har inte skyddsbehov och då kan deras ärenden handläggas fortare, vilket leder till att dom utvisas fortare.

Varför är du så intresserad av Jessicas privatliv? Angår det dig vilka hon påstås varit tillsammans med?

Är du autist? Du verkar inte fatta nånting. Du har en helvetes massa åsikter. Nu har jag själv läst att hon arbetar som asyljurist. Svälj det och håll käften.
Citera
2018-03-06, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Är du autist? Du verkar inte fatta nånting. Du har en helvetes massa åsikter. Nu har jag själv läst att hon arbetar som asyljurist. Svälj det och håll käften.

Har du läst någon av dessa ärenden och analyserat vilken subjektiv bedömning Jessica gjorde?
Citera
2018-03-06, 21:39
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Har du läst någon av dessa ärenden och analyserat vilken subjektiv bedömning Jessica gjorde?

Du är verkligen asperger. Jag har läst det i en tidningsartikel. Svälj det och försvinn!
Citera
2018-03-06, 21:39
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag bryr mig personligen inte om Israel frågan så mycket. Jag gillar Kent. Synd att han röstade för uteslutningen bara pga av den frågan. De är annars rätt så lika ända skillnaden förutom Israel frågan är väll att KE är mer islamkritisk medans GK är mer invandringskritisk.

Att du gillar någon som fått pris för sina ”exceptionella insatser för Israel och sionismen” säger väl mer om dig än något annat.
Antingen opåläst eller så är Sverige kanske inte så viktigt för dig ändå.

För Kent är det Israel first som gäller. Om du tror att han skulle prioritera ditt, mitt och Sveriges välmående över Israel och vilken agenda dom för tillfället kör så är du lurad.

Det är tack vare personer som Kent och andra med liknande relationer till Israel som SD har blivit som de blivit.

T.ex Jomshof som poserade med Israels flagga på valvakan 2014, Björn Söder på bild med Ted Ekeroth iförd i en Israelisk armétröja och bärandes på Israels flagga.

Det är dags att inse att för dessa personer är Israel #1 och inte Sverige som de påstår sig representera.
Citera
2018-03-06, 21:43
Medlem
Kwatos avatar
Gustav Kasselstrand säger som partiledare att AFS prioriterar svenskar framför utlänningar. Detta är precis vad alla stolta svenska nationalister har längtat efter och nu när det händer så är det nästan för bra för att vara sant. Över huvud taget tycker jag att den sista delen av Svensk Webbtelevisions intervju bjuder på många härliga delar:

https://youtu.be/qDcN8rP70V8?t=9m50s
Citera
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeDahlkulle
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Två webbtv-inslag och en artikel om partiet:

https://m.youtube.com/watch?v=Y4-L9JkJoj8

Åkesson (sd) kunde ha sagt någonting i stil med,

"Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i vilken politik detta parti ämnar att söka stöd för..." etc etc etc

Men nej.

Åkesson (sd) bekräftar istället fenomenet som ofta talas om där partier i riksdagen med tiden förvandlas till någon slags förvaltare av rådande ordning snarare än någonting annat. Att man börjar föra sig med kulturmarxisternas språkbruk, hellre kommenterar person än sak, totalt saknar framtidssyn, osv. Det som Kasselstrand förmodligen åsyftar med beskrivningen om att de gamla partierna är "bekväma och mätta" samt att de gamla partierna inte kan lösa några problem eftersom att dessa de facto är Sveriges problem.

På SD:s riksårsmöte 2005 medverkade den dåvarande sverigedemokraten Jan Milld till att Åkesson, då SDU-ordförande, blev partiordförande. Där manade Milld den nyvalde partiordföranden till uppsyn så att partiet inte blir ett med tapeten, så att säga. Det är därför tragiskt att olika SD-företrädare nu själva står och kallar folk för fula epitet såsom rättshaverister etc, förmodligen kommer sparka tillsammans med övriga partier och msm, att partiet idag alltså är en del av Sveriges problem.

För övrigt blir detta även ett test för alt-media där det tydligt kommer att framgå vilka av dessa som faktiskt har journalistiska ambitioner och viljan att informera medborgarna i Sverige, versus vilka som är gravt agendaskadade och ej uppriktiga msm-utmanare. Eller hur tillståndet nu kunde beskrivas.

Nåväl.

Intressanta punkter från toppen av huvudet,
+ platt inkomstskatt
+ lägga ned Migrationsverket
+ inrätta Återvandringsverket
+ lägga över arbetstillstånd till Skatteverket
+ anpassa kapaciteten att hantera illegala invandrare med det antal som dräller omkring utan att utvisning verkställs
+ beriktiga mängd- och straffrabatterna
+ strategi för arkitektonisk återuppbyggnad
- avsaknaden av europavänlig profil (EU och Europa är inte samma sak)
- ...det var något annat sossigt jag läste på hemsidan men minns inte vad det var...
- ingen fashwave

Generellt god grund med hög sannolikhet för ypperliga dynamiska effekter. Inte perfekt, som ingenting är - då får man pausa åltrajtandet och själv engagera sig med allt vad det kan innebära som att fara till obskyra städer och strida för sina motioner på partikongresser osv.

Tack för ordet.

/kamrat

Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
SD:s presschef: Glad om vi slipper rasistiska åsikter

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-sd-toppen-utmanar-akesson-med-nytt-parti/
Citat:
Den tidigare SDU-ordföranden Gustav Kasselstrand, 30, och hans parhäst William Hahne, 25, lanserar i kväll det nya partiet Alternativ för Sverige.

Målet är att stjäla väljare – och politiker – från Sverigedemokraterna.

– Jag är glad om det leder till att vi slipper människor med rasistiska åsikter och haveristiska beteenden i vårt parti, säger Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge.

"Jag är glad om det leder till att vi slipper dem i vårt parti. Förhoppningsvis blir det lättare för oss att bli av med den sortens personer nu när de får någonstans att ta vägen, ett "Alternativ För Sparkade"".
Nu börjar SD göra exakt samma sak som dem har gnällt över att 7-klövern gör.

Jimmie Åkesson sade i riksdagen att rasism var
Citat:
"när man tror på raser och att vissa raser har rätt att härska över andra raser"
ser inte detta någonstans på deras hemsida eller konferens.

SD har blivit precis som dem andra partierna.

Först gör SD en definition på rasism långt ifrån vänsterns definition för Åkesson är less på att bli kallad för rasist men sen helt plötsligt så börjar han använda vänsterns definition igen när han vill skita på AfS för att vara rasister. Ohederligt!

Så SD kör med rasistkortet. Det tyder på att de saknar argument.
Jag tror att majoriteten av SD:s väljarkår tog fram skämskudden ...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Har du märkt att Sydafrika beslagtar boers landytor och företag utan att du har läst om det i media eller att FN gör något åt det?

Tror du verkligen att repatriering av ickemedborgare blir särskilt svårt i den jämförelsen?
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas bara för att de har "fel" bakgrund? Det är ju för fan hål i huvudet!

Det som ska avgöra är om man har drivkraften att anpassa sig till landet och kan bidra. Om inte, dvs. om man motarbetar Sverige, inte anpassar sig till våra grundläggande värderingar, lever på bidrag, begår brott, då ska man ut. Det håller jag med om. Men någon jävla generell rasbaserad utvisning ställer jag inte upp på!
Citera
2018-03-06, 21:46
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas? Det är ju för fan hål i huvudet!

Det som ska avgöra är om man har drivkraften att anpassa sig till landet och kan bidra. Om inte, dvs. om man motarbetar Sverige, inte anpassar sig till våra grundläggande värderingar, lever på bidrag, begår brott, då ska man ut. Det håller jag med om. Men någon jävla generell rasbaserad utvisning ställer jag inte upp på!

Du hittar på saker som inte stämmer och använder det som argument mot partiet.

Uppenbarligen har du noll koll och likt ett får följer vad MSM rapar ur sig. Eller så är du efterbliven. Kanske båda.

Tycker du borde läsa igenom partiprogrammet och lyssna samt läsa ett par intervjuer med Kasselstrand innan du postar här igen.

Förslagsvis kan du börja med att kolla upp vilka det är AfS vill utvisa. Du verkar ha missat det då du brölar om rasbaserad utvisning och gud vet vad.

Eller du kanske tror det är NMR vi diskuterar?
Citera
2018-03-06, 21:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag är en cuck och du är en idiot. Deal?

Jag minns 2009 när man skrev något kritiskt om SD och ditt inlägg hade passat in även då. Samma anklagelser från dom troende mot ”landsförädarna” då som nu. Skillnaden är att SD har utvecklat sig sen dess och de mentalt handikappade som nu anser att SD är ett mesparti väljer i stället AfS och NMR. Om 10 år när AfS har blivit ett mesparti kommer ett nytt parti ta några hundra väljare från AfS och så kommer man se såna inlägg som ditt igen. Dårskapen går bara runt och runt utan att ni fattar det. Lycka till.

Om 10 år bildar de Höger-Nazisterna, som skall göra upp med etablissemangspartierna NMR och AfS. Alla skall DNA-testas och de som inte har identiskt DNA med Bockstensmannen skall gasas alternativt användas till att tillverka tvål och lampskärmar.
Citera
2018-03-06, 21:55
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du kan läsa om dessa detaljer om du klickar på länken "Läs mer här" under de olika rubrikerna i deras program. Lite struligt upplägg enligt min mening. Det vore bättre med en direktlänk till hela programmet eller åtminstone till de olika underområdena.

Nej, mullvadar från Expo är de nog inte.

Men de bjuder onekligen Expo och andra kritiker på en del gratispoänger. Som Kasselstrands fullständigt onödiga uttalande igår att "Vi ställer grupp mot grupp" (svenskar mot invandrare).

Det är just konsekvenstänket som jag saknar i en del av deras förslag. Och det kommer de som sagt att få äta upp när media börjar ställa frågor.
Visst låter det extremt, men jag har inte helt förkastat tanken att Kasselstrand et al kan ha blivit uppköpta av globalistkapital för att göra pannkaka av nationalistsidan i svensk politik. Deras framtida duster med MSM kommer väl att ge ledtrådar om det.
Citera
2018-03-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Gustav Kasselstrand säger som partiledare att AFS prioriterar svenskar framför utlänningar. Detta är precis vad alla stolta svenska nationalister har längtat efter och nu när det händer så är det nästan för bra för att vara sant. Över huvud taget tycker jag att den sista delen av Svensk Webbtelevisions intervju bjuder på många härliga delar:

https://youtu.be/qDcN8rP70V8?t=9m50s

Semantik, förvisso, men jag tycker inte att Kasselstrand borde tala svepande om "utlänningar". Ska han ändå göra det bör det tydligt framgå att det är icke-västliga utomeuropéer och icke-vita det handlar om. Det är också det han menar. Vit, europeisk invandring har aldrig varit ett problem. Ytterst få svenskar har någonsin problem med norrmän, holländare eller tyskar. AfS borde hitta ett gångbart sätt att prata om etnicitet. Det skulle lösa många avvägningsfrågor. En sådan diskussion kunde börja med att stolt förklara att det verkligen finns etniska svenskar, och att AfS tänker föra deras talan. SD har lämnat fältet fritt på så många plan.
Senast redigerad av Amriswil 2018-03-06 kl. 22:00.
Citera
2018-03-06, 21:57
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag tror det blir svårt. Och jag tror det är kontraproduktivt. Det finns ju massor med invandrare som är bra folk, som bidrar till samhället, det måste du erkänna. Personligen känner jag i Sverige iranier som är läkare, kineser som forskar i medicin, indier som är ekonomidirektör, korean som driver ett framgångsrikt företag, listan kan göras längre. Ska alla dessa utvisas bara för att de har "fel" bakgrund? Det är ju för fan hål i huvudet!
Då har jag gärna hål i huvudet. Om du tror att jag och andra nationalister anser att alla som inte är svenskar har "fel bakgrund", då har du missuppfattat nationalismen som politisk rörelse. Beskrivningen stämmer mycket bättre in på de som vill att folk från hela världen ska bli svenskar - något som inte bara är omöjligt, utan som också röjer deras djupa förakt för andra folk. Som nationalist visar jag respekt för människor och för deras nationer och deras kulturer istället för att göra anspråk på att förbättra dem.

Det finns för övrigt som du säger "bra folk, som bidrar till samhället", men det betyder inte att de ska ha rätt att vara i Sverige. Om inte Sverige i första hand ska vara ett land för svenskarna så innebär det att svenskarna inte har något eget land. En invandrare kan inte arbeta eller skatta sig fram till att bli svensk, det hoppas jag att du förstår. Att personen "bidrar till samhället" är ett mycket dåligt argument som bara kan riva ner halmgubben att nationalister drivs av ett irrationellt hat, men du borde veta bättre och veta att nationalister inte tänker så.

Myten att Sverige inte skulle klara sig utan invandring trodde jag var lite för kraftigt motbevisad för att tas upp igen, men mycket ska man höra innan öronen trillar av så egentligen bör jag inte vara förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in