Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-17, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aeghir
Har läst igenom deras hemsida och partiprogram. Står ingenstans i klartext att de kommer arbeta för att stoppa främmande judisk makt från kontrollen över massmedia. Mest samma svammel med svepande formuleringar som SD. Har Hahne och Kasselstrand glömt hur judinnan Bieler kuppade för att ta makten över SDU? Något Åkesson stödde!

De är givetvis medvetna om hur verkligheten förhåller sig, men jag förstår att de inte vill skriva ut det i pricipprogrammet. Skulle inte jag heller ha gjort i klartext i det här skedet. Taktiskt osmart.
Citera
2018-03-17, 16:32
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus303
Jag kommer lägga min röst på alternativ för Sverige 2018, Sverigedemokraterna har haft sin chans men inte lyckats med något. Man har passivt sett hur Sverige faller mer och mer ner i avgrunden, men visst det kanske är skönt att vara en halvmesig opposition medan man får bra betalt. Människor på detta forumet har fan gjort mer för att stoppa den destruktiva utvecklingen än vad folkvalda SD lyckats med. Ni är pinsamma med er tafatthet och hade jag varit er arbetsgivare hade jag sparkat hela ledningen.

Hur in i helvete kan man inte ha lyckats med att få över 40 % av rösterna? vad mer behövs? Vi bor i ett land som blivit ett enda stort skämt och ändå kan man inte få mer röster.

Det är garanterat fler med mig som är djupt besvikna på Sverigedemokraterna och kommer sluta rösta på detta parti. Man har ju för fan haft alla möjligheter att totalt köra över 7 klövern med tanke på hur extremt sjukt detta landet är . Men istället kastar man ut vettiga människor ur partiet och ser till att människor som verkligen kan göra en förändring aldrig ens kan bli invalda. Ni har för fan blivit en del av makten och problemet.

Med tanke på stigmat att rösta på SD har du svaret.

Om det funnits ett populistparti som inte varit behäftad med SDs bakgrund hade allt sett annorlunda ut.

Det är viktigt att AfS direkt blir ett flerfrågeparti.
Senast redigerad av Fashwave 2018-03-17 kl. 16:35.
Citera
2018-03-17, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Ha ha vi får se hur hjälpsamma det är? Nää vi har inte plats för fler valsedlar! Nää kommunen har inte gett oss fler fack i lådan!
Efter att de pressats går de med på att man får lägga dem på bordet där borta vid ingången. Demokratin i Sverige är med förbehåll. Ingen gillar ökad konkurrens.

De var faktiskt helt OK när SvPs valsedlar delades ut i lokalerna. Och de låg kvar veckor senare. Alltså inte borttagna.
Citera
2018-03-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Ursäkta för frågan, men får man göra det som privatperson? För detta kommer jag defenitivt att göra. Hur gör man isf? Tar man bara sedlarna och lägger dem på bordet bland dem andra eller måste man ge det till nån som administrerar vallokalen?
Jag var runt och kollade valsedlar för nåt val sen, var bara att gå in kolla/fylla på. Var nån där som översåg men de frågade inget om vem man var eller så. Så ska nog inte vara något problem. Bara man får tag i valsedlar innan, kan ju vara så att man får åka och hämta hos nån. Småpartier kan ha lite problem med att organisera upp så att valsedlarna distribueras på nåt smart sätt.
Citera
2018-03-17, 19:10
Medlem
volvo 240s avatar
Det här är dåligt för Sverige. det är ju lika tokigt som vänstern som förökar sig genom delning.. Detta är ju som ND 2.0. Ska de inte ta in huvudfotingen Marc Abramson och Vavra Suk och gänget när de ändå är igång. Och partiförkortningen.. i en GW Persson-bok så står AFS för AfF Sugning. Kan inte läsa om detta partiet utan att tänka på det haha. Visst det är inte lika illa som Feministas och FI men ändå.
Citera
2018-03-17, 19:12
Medlem
MrSkargards avatar
Kommer ni ihåg när några av Sverigedemokraternas knähundar påstod att Alternativ för Sverige stulit SD:s återvandringspolitik? Dessa knähundar är nu tysta som möss när Jimmie Åkesson och hans kamrater tydligen stulit en del av AfS kriminalpolitik, mjäkifierat den och därefter presenterat den som något unikt.

https://alternativforsverige.se/lag-och-ordning/
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/21XWyG/utvisa-alla-utlanningar-som-begar-grova-brott
Citera
2018-03-17, 19:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det här är dåligt för Sverige. det är ju lika tokigt som vänstern som förökar sig genom delning.. Detta är ju som ND 2.0. Ska de inte ta in huvudfotingen Marc Abramson och Vavra Suk och gänget när de ändå är igång. Och partiförkortningen.. i en GW Persson-bok så står AFS för AfF Sugning. Kan inte läsa om detta partiet utan att tänka på det haha. Visst det är inte lika illa som Feministas och FI men ändå.

Sverige behöver fler snarare än mindre nationalistiska partier nu när Sverigedemokraterna är på väg att förvandlas till ett konventionellt sjuklöverparti.
Citera
2018-03-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Jag var runt och kollade valsedlar för nåt val sen, var bara att gå in kolla/fylla på. Var nån där som översåg men de frågade inget om vem man var eller så. Så ska nog inte vara något problem. Bara man får tag i valsedlar innan, kan ju vara så att man får åka och hämta hos nån. Småpartier kan ha lite problem med att organisera upp så att valsedlarna distribueras på nåt smart sätt.

Hur många vallokaler besökte du? Visst, du får lägga ut valsedlarna på en annan plats än där riksdagspartierna finns. Min egen erfarenhet från att ha placerat ut valsedlar är att det är hopplöst att engagera ansvarsfulla personer att sköta ett sådant uppdrag ens i en enda kommun. Du blir dessutom trakasserad av valförrättare och partifunktionärer, inte minst socialdemokrater, på ett sätt du inte förväntar dig i en demokrati.

Vid riksdagsvalet 2014 fanns 5837 vallokaler öppna på valdagen. Till detta tillkommer förtidsröstningen, 3095 vallokaler, svenska ambassader och konsulat i utlandet oräknade, att bevaka från 22 augusti fram till valdagen 9 september. Det behövs alltså minst 1000 voluntärer, geografiskt fördelade i riket, för att placera ut och bevaka vallokaler från den 22 augusti, även vardagar, för att garantera att väljaren ska finna en AFS-valsedel dit han/hon går. Det räcker inte med att gå en sväng runt Karlaplan, Fyris torg eller Vasaplatsen med en bunt valsedlar. Du ska ta dig till Ytterhogdals församlingshem, Angereds bibliotek och Utö skola.

Visserligen kan man förlita sig på att väljaren skriver partibeteckningen på en blank valsedel. Ytterst få väljare lämnar handskrivna partibeteckningar i kuvertet, och ännu färre blir räknade som giltiga röster. Det krångliga partinamnet är dömt att bli underkänt av nitiska rösträknare. "AFS" lär bli ogiltigt, "alternativ f. Sverige" likaså. Finns eller hittar inte väljaren valsedeln i röstlokalen är det förmodligen 99 % sannolikhet att väljaren tar ett annat partis valsedel. De engagerade som tar med sin egen valsedel i fickan hemifrån räcker nog till 1000 röster.

Förmodligen har AFS styrelse inte tänkt så mycket på denna praktiska men avgörande fråga för valresultatet. Riksdagsmandat kräver minst 300.000 röster. Det räcker inte med facebookvännerna.
Citera
2018-03-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Hur många vallokaler besökte du? Visst, du får lägga ut valsedlarna på en annan plats än där riksdagspartierna finns. Min egen erfarenhet från att ha placerat ut valsedlar är att det är hopplöst att engagera ansvarsfulla personer att sköta ett sådant uppdrag ens i en enda kommun. Du blir dessutom trakasserad av valförrättare och partifunktionärer, inte minst socialdemokrater, på ett sätt du inte förväntar dig i en demokrati.

Vid riksdagsvalet 2014 fanns 5837 vallokaler öppna på valdagen. Till detta tillkommer förtidsröstningen, 3095 vallokaler, svenska ambassader och konsulat i utlandet oräknade, att bevaka från 22 augusti fram till valdagen 9 september. Det behövs alltså minst 1000 voluntärer, geografiskt fördelade i riket, för att placera ut och bevaka vallokaler från den 22 augusti, även vardagar, för att garantera att väljaren ska finna en AFS-valsedel dit han/hon går. Det räcker inte med att gå en sväng runt Karlaplan, Fyris torg eller Vasaplatsen med en bunt valsedlar. Du ska ta dig till Ytterhogdals församlingshem, Angereds bibliotek och Utö skola.

Visserligen kan man förlita sig på att väljaren skriver partibeteckningen på en blank valsedel. Ytterst få väljare lämnar handskrivna partibeteckningar i kuvertet, och ännu färre blir räknade som giltiga röster. Det krångliga partinamnet är dömt att bli underkänt av nitiska rösträknare. "AFS" lär bli ogiltigt, "alternativ f. Sverige" likaså. Finns eller hittar inte väljaren valsedeln i röstlokalen är det förmodligen 99 % sannolikhet att väljaren tar ett annat partis valsedel. De engagerade som tar med sin egen valsedel i fickan hemifrån räcker nog till 1000 röster.

Förmodligen har AFS styrelse inte tänkt så mycket på denna praktiska men avgörande fråga för valresultatet. Riksdagsmandat kräver minst 300.000 röster. Det räcker inte med facebookvännerna.
Jag var bara runt i några stycken lokaler i min närhet.

AfS kan knappast prioritera att få ut valsedlar, i så fall hade de väl försökt bygga upp lokala organisationer. De verkar inte så intresserade av gräsrötter som gör något, men hejarklackar gillar de nog. Min gissning är att man som lokal sympatisör i bästa fall kan få en bunt valsedlar och lägga ut i några lokaler. Tror inte de bryr sig särskilt mycket om Ytterhogdal och Angered.
Citera
2018-03-17, 22:53
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Kan du utveckla vad du menar?

Sverigedemokraterna klassar sig som ett "arbetarparti" eller ett "folkets parti", men dessa adelsmän vill ju inte ha en stark stat och ett starkt folk utan vill bara ha låga skatter och dåliga villkor för arbetarna.
Citera
2018-03-17, 23:09
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer ni ihåg när några av Sverigedemokraternas knähundar påstod att Alternativ för Sverige stulit SD:s återvandringspolitik? Dessa knähundar är nu tysta som möss när Jimmie Åkesson och hans kamrater tydligen stulit en del av AfS kriminalpolitik, mjäkifierat den och därefter presenterat den som något unikt.

https://alternativforsverige.se/lag-och-ordning/
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/21XWyG/utvisa-alla-utlanningar-som-begar-grova-brott

Ja, sannerligen ironiskt.

Även på detta området är dock SD som sagt mjukare och vill enbart utvisa ”grova vålds och sexualbrottslingar”.

AFS vill utvisa alla utlänningar som begår något som helst brott inom Sverige.

Edit: Någon som förresten vet om SD återhämtat sig från sin panikattack i torsdags?
Senast redigerad av Tubleros 2018-03-17 kl. 23:13.
Citera
2018-03-17, 23:15
Medlem
sebno1s avatar
Alternativt är dom smarta och ekonomiskt starka nog så att dom kan göra massutskick till svenska hushåll med information om vad dom vill rent konkret och även skicka med 2 valsedlar till varje hushåll, kunskapen finns inom partiet och jag tror även att dom ekonomiskt skulle klara det annars så är det ju bara upp med en räknare för insamlingen med delmål vad 1 miljon kronor, 2 miljoner kronor och så vidare kommer att leda till rent praktiskt för partet inför valet.

Nej 2018 års val var för mig bestämt att sitta hemma men ja nu får jag allt se om alternativet kanske är ett alternativ.
Senast redigerad av sebno1 2018-03-17 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in