Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 17:33
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Buzzfeed skriver om AfS:

https://www.buzzfeed.com/lesterfeder/alternative-for-sweden-new-party

Katerina Janouch uttalar sig:

Det finns ingen yta, inget parti, ingen organisation, ingenting, som vita skapar som du inte efter trettio sekunder har en jude som försöker inflitrera och oskadliggöra.

Hur AfS hanterar Janouch kommer att säga mer om partiet än alla intervjuer och partiprogram tillsammans. Hur de hanterar Janouch kommer nämligen att avslöja om de fattar DET på riktigt.

Intressant inlägg.

Håller med om att det ska bli väldigt intressant att se hur AfS väljer att hantera dessa personer som, precis som du säger, kommer göra allt för att infiltrera och lobba för att AfS politik ska röra sig åt "rätt" håll. Något man nått en del framgångar med inom Sverigedemokraterna. Jag tror och hoppas AfS-toppen är smartare än så.
Citera
2018-03-06, 17:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jag tror och hoppas AfS-toppen är smartare än så.
Jag tror egentligen att de är det. Det de gjort tidigare tyder på att de är det. Men jag oroas över att hon var där. Jag skulle som sagt vilja veta mer om det. Ni som vet: Berätta!
Citera
2018-03-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, jag har förstått det. Därför är nog AFS inget för mig. De känns helt enkelt lite för extrema. Jag är inte på något sätt rasistiskt lagd, utan mitt mål är att Sverige ska bort från den extrema invandringspolitik vi har idag och att det korrumperade och Sverigefientliga etablissemanget måste knäckas. På den sista punkten har AFS helt rätt.
Problemet är att det är försent att stoppa den extrema invandringspolitiken för den borde ha stoppats på 80 talet. Nu är det redan försent och nu måste många av de som kommit samt deras barn och barnbarn lämna landet.
Citera
2018-03-06, 17:43
Medlem
Citat:

Det finns ingen subkultur, inget parti, ingen organisation, ingenting, som vita skapar som du inte efter trettio sekunder har en jude som försöker infiltrera och oskadliggöra. Här har vi kanske Janouchs syfte (förutom att lura av Avpixlatdårar pengar, då) med hela hennes märkliga och uppenbart falska "radikaliseringsprocess" det senaste året.

Hur AfS hanterar Janouch kommer att säga mer om partiet än alla intervjuer och partiprogram tillsammans. Hur de hanterar Janouch kommer nämligen att avslöja om de fattar DET på riktigt.

Jag är lite nyfiken på varför Janouch var där. Vem inom partiet känner hon, hur väl integrerad är hon i AfS-strukturen? Har hon varit en hang-around under en längre tid?

Hon har en nättidning som heter Katerina Magasin. Därför var hon där. Precis som exempelvis Ingrid Carlqvist för Svegot eller Sanna Hill för Nya Tider som också var där.

Släpp judebabblandet nu och var glad att det händer nåt.
Citera
2018-03-06, 17:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hon har en nättidning som heter Katerina Magasin. Därför var hon där. Precis som exempelvis Ingrid Carlqvist för Svegot eller Sanna Hill för Nya Tider som också var där.

Om hon var där av samma anledning som de andra två så är det just det jag tycker är oroväckande.

Och berätta aldrig mer för mig vad jag ska intressera mig för eller skriva om.
Citera
2018-03-06, 17:53
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Det är just fenomenet att hålla käften och vara glad att det händer något som har tillåtit topparna i Sverigedemokraterna att "normalisera" partiet och därmed satt deras funktion i svenskpolitik ur spel.

Hela partiet har ju en håll käften eller så utesluts du-kultur som har gjort att folk blint lyder partitoppen i alla frågor och resultatet av det kan vi se nu. Oförmåga att hantera de problem Sverige har och står inför, oförmåga att lansera de lösningar för att bli av med de problem Sverige har och som för varje dag förvärras. Man har "normaliserat" sig in i ett hörn i jakten på acceptans av etablissemanget men priset partiet har betalat är så högt att det är just det som kommer bli SDs fall, förr eller senare.
Citera
2018-03-06, 18:01
Medlem
Citat:
Nej det vill jag inte. Men jag tror inte det är möjligt att utvisa folk som varit här i åratal och rotat sig. Många av dessa har ju jobb, ibland kvalificerade jobb och bidrar stort till samhället. Däremot måste man bli tuffare och kräva betydligt mer av dem som är här. Dra in på bidrag, jobba eller svält, godta inte kriminalitet. De som motarbetar Sverige ska ut. Love it or leave it, helt enkelt.

De har bott under generationer i tusentals år i MENA och sedan bott här i 25 år så är det plötsligt omöjligt att de ska återvända? De är rotade i MENA inte i Sverige.

I min värld så ska alla kriminella, alla som varit bara misstänkta för grova brott eller upprepade tillfällen för mindre brott utvisas först. Därefter alla som ljugit/fuskat/köpt sig UT/medborgarskap. Därefter alla som mer eller mindre bara gått på bidrag. Därefter alla som inte är assimilerade, dvs talar inte språket, förstår respekterar inte svensk kultur/traditioner/värderingar osv. Därefter alla med låtsasjobb, offentligt finansierade jobb eller kvoterade jobb.

Kvar finns de som från början hade flyktingskäl, fyllt i ansökan som de ska, har bifogat ID, är hederliga, är assimilerade, har jobbat hela tiden och gjort rätt för sig. I den gruppen kan man möjligtvis diskutera vilka som ska få stanna, men inte mer än så.

Tex att ha barn födda i Sverige innebär inte att man är immun mot utvisning ens idag. Barnen och frun får väl flytta med i så fall om de inte vill splittra familjen. I Danmark har man redan sitt första prejudicerade fall där man utvisat en andra generationens invandrare, dvs en som var född i Danmark. En multikriminell 18-20-åring zigenare från Balkan. Han utvisades till ett land han inte kunde språket i. Det går om man vill.

Men det viktigaste av allt, det handlar inte om dem utan om oss.
Citera
2018-03-06, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
AFS kommer inte komma in i riksdagen. De kommer inte lyckas ta 4% av SDs röster. De verkar vara väldigt tydliga med att de vill ta röster från SD. Blir trångt i det hörnet.

Med största sannolikhet, nej. Men att de får nog med röster för att kunna driva partiet vidare och överleva till 2022 är nog. Vad de sedan gör 2022 kommer avgöra deras framtid.
Citera
2018-03-06, 18:09
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tex att ha barn födda i Sverige innebär inte att man är immun mot utvisning ens idag. Barnen och frun får väl flytta med i så fall om de inte vill splittra familjen. I Danmark har man redan sitt första prejudicerade fall där man utvisat en andra generationens invandrare, dvs en som var född i Danmark. En multikriminell 18-20-åring zigenare från Balkan. Han utvisades till ett land han inte kunde språket i. Det går om man vill.

Dagens sanning!

Ser att en del är nyfikna på partiet och dess politik men känner sig redan besgrade och har gett upp.

Det går inte att massutvisa, AfS kommer aldrig komma in i riksdagen, en röst på AfS är bortkastad osv.

Känns det inte igen? SD skulle aldrig komma in i riskdagen, vi kunde inte förstärka våra gränskontroller pga lagar och regler och schengen hit och dit, en röst på SD är bortkastad.
Bara några exempel på "omöjliga" saker som i slutändan visade sig vara fullt möjliga och även hände.

Det är klart vi kan massutvisa invandrare vi bedömer att vi inte vill ha i vårat land, vare sig EU/FN-regler eller sossepack tillåter det eller inte. Det är inte svårare än att vi skiter i vad dessa överstatliga projekt har att säga eller ännu bättre lämnar dom. Det fungerar utmärkt för länder att i dagsläget skita fullkomligt i vad EU säger åt att göra när det kommer till invandring. Varför skulle det inte gå för Sverige?

Allt går bara man vill. Om svenskafolket vill ha in AfS i riksdagen redan i år, kan vi få in AfS i riksdagen redan i år. Vill vi massutvisa meningslöst pack kan vi göra det. Vi är svenska folket och vi bestämmer vad som händer med Sverige, inte någon pampig kulturmarxist i kostym nere i Bryssel.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-03-06 kl. 18:15.
Citera
2018-03-06, 18:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så vem kommer att tilltalas av denna ryssvurm (vilket det kommer att uppfattas som eftersom FI! har samma politik i denna fråga)?

Alla som inte smittats av den russofoba masshysteri som vi exponeras för dagligen av våra media, och nu även av myndigheter (MSB).

Citat:
Jag tycker att det hela är löjligt. Det här med veto-rätten... ska det inte räcka att rösta på AfS så att ledamöterna företräder väljarna i fråga om utlandsinsatser? Det finns ingen poäng med folkomröstningar om detta.

Just detta med folkomröstningar var inte någon särskilt bra idé. Men ambitionen att vi inte ska delta i USA:s aggressionskrig runt om i världen är det inget fel på.

Citat:
Detta med återvandring och enbart återvandring har begränsat stöd. Faktum är att många vill hjälpa de stackars "flyktingarna" -- då måste man föreslå ett realistiskt sätt att göra det. Utlandsinsatser (ej nödvändigtvis militära) måste vara en del av det.

Instämmer. Detta är deras akilleshäl. De appellerar kanske till extremhögern med detta, men inte till allmänborgerliga väljare, vilket de behöver för att ta sig in i riksdagen.

Citat:
Partiprogammet är inte genomtänkt. De kommer inte att komma in i riksdagen.

Vissa punkter är väl genomtänkta (försvaret, skolan) andra mindre väl genomtänkta. Men de har trots allt gjort ett bättre jobb än Kalla Anka-partiet Medborgerlig Samling.

Håller med om att deras möjlighet att ta sig in i riksdagen med detta program är små. Men vi lever i underliga tider, så osvuret är bäst.
Senast redigerad av Regulus 2018-03-06 kl. 18:20.
Citera
2018-03-06, 18:12
Medlem
Citat:
Buzzfeed skriver om AfS:

https://www.buzzfeed.com/lesterfeder/alternative-for-sweden-new-party

Det finns ingen subkultur, inget parti, ingen organisation, ingenting, som vita skapar som du inte efter trettio sekunder har en jude som försöker infiltrera och oskadliggöra. Här har vi kanske Janouchs syfte (förutom att lura av Avpixlatdårar pengar, då) med hela hennes märkliga och uppenbart falska "radikaliseringsprocess" det senaste året.

Jag är lite nyfiken på varför Janouch var där. Vem inom partiet känner hon, hur väl integrerad är hon i AfS-strukturen? Har hon varit en hang-around under en längre tid?

Intressant spaning.

Just Janouch tar ju Lasse W upp i en bisats i sin intervju
https://www.youtube.com/watch?v=bP-irz5_roE

Jag håller med dig. Hur de väljer att hantera den frågan är en deal breaker. Blundar man för den har man inget löst. Kanske är (j) inte helt rätt utan snarare globalist/oligarker/sionist mer träffande och inte lika laddat.

Citat:

Ta du och titta på klippet i länken ovan så kan du återkomma om du har några frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Det är just fenomenet att hålla käften och vara glad att det händer något som har tillåtit topparna i Sverigedemokraterna att "normalisera" partiet och därmed satt deras funktion i svenskpolitik ur spel.

Hela partiet har ju en håll käften eller så utesluts du-kultur som har gjort att folk blint lyder partitoppen i alla frågor och resultatet av det kan vi se nu. Oförmåga att hantera de problem Sverige har och står inför, oförmåga att lansera de lösningar för att bli av med de problem Sverige har och som för varje dag förvärras. Man har "normaliserat" sig in i ett hörn i jakten på acceptans av etablissemanget men priset partiet har betalat är så högt att det är just det som kommer bli SDs fall, förr eller senare.

Korrekt.
Citera
2018-03-06, 18:15
Bannlyst
Citat:
Nej det vill jag inte. Men jag tror inte det är möjligt att utvisa folk som varit här i åratal och rotat sig. Många av dessa har ju jobb, ibland kvalificerade jobb och bidrar stort till samhället. Däremot måste man bli tuffare och kräva betydligt mer av dem som är här. Dra in på bidrag, jobba eller svält, godta inte kriminalitet. De som motarbetar Sverige ska ut. Love it or leave it, helt enkelt.

Har du märkt att Sydafrika beslagtar boers landytor och företag utan att du har läst om det i media eller att FN gör något åt det?

Tror du verkligen att repatriering av ickemedborgare blir särskilt svårt i den jämförelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in