Citat:
Ursprungligen postat av
Karman
Nej det vill jag inte. Men jag tror inte det är möjligt att utvisa folk som varit här i åratal och rotat sig. Många av dessa har ju jobb, ibland kvalificerade jobb och bidrar stort till samhället. Däremot måste man bli tuffare och kräva betydligt mer av dem som är här. Dra in på bidrag, jobba eller svält, godta inte kriminalitet. De som motarbetar Sverige ska ut. Love it or leave it, helt enkelt.
De har bott under generationer i tusentals år i MENA och sedan bott här i 25 år så är det plötsligt omöjligt att de ska återvända? De är rotade i MENA inte i Sverige.
I min värld så ska alla kriminella, alla som varit bara misstänkta för grova brott eller upprepade tillfällen för mindre brott utvisas först. Därefter alla som ljugit/fuskat/köpt sig UT/medborgarskap. Därefter alla som mer eller mindre bara gått på bidrag. Därefter alla som inte är assimilerade, dvs talar inte språket, förstår respekterar inte svensk kultur/traditioner/värderingar osv. Därefter alla med låtsasjobb, offentligt finansierade jobb eller kvoterade jobb.
Kvar finns de som från början hade flyktingskäl, fyllt i ansökan som de ska, har bifogat ID, är hederliga, är assimilerade, har jobbat hela tiden och gjort rätt för sig. I den gruppen kan man möjligtvis diskutera vilka som ska få stanna, men inte mer än så.
Tex att ha barn födda i Sverige innebär inte att man är immun mot utvisning ens idag. Barnen och frun får väl flytta med i så fall om de inte vill splittra familjen. I Danmark har man redan sitt första prejudicerade fall där man utvisat en andra generationens invandrare, dvs en som var född i Danmark. En multikriminell 18-20-åring zigenare från Balkan. Han utvisades till ett land han inte kunde språket i. Det går
om man vill.
Men det viktigaste av allt, det handlar inte om dem utan om oss.