Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 05:20
Medlem
Är det någon som vet hur dem definierar svenskhet? Hittar ingen på deras hemsida.
Citera
2018-03-06, 06:04
Medlem
SD:s presschef: Glad om vi slipper rasistiska åsikter

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-sd-toppen-utmanar-akesson-med-nytt-parti/
Citat:
Den tidigare SDU-ordföranden Gustav Kasselstrand, 30, och hans parhäst William Hahne, 25, lanserar i kväll det nya partiet Alternativ för Sverige.

Målet är att stjäla väljare – och politiker – från Sverigedemokraterna.

– Jag är glad om det leder till att vi slipper människor med rasistiska åsikter och haveristiska beteenden i vårt parti, säger Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge.

"Jag är glad om det leder till att vi slipper dem i vårt parti. Förhoppningsvis blir det lättare för oss att bli av med den sortens personer nu när de får någonstans att ta vägen, ett "Alternativ För Sparkade"".
Nu börjar SD göra exakt samma sak som dem har gnällt över att 7-klövern gör.

Jimmie Åkesson sade i riksdagen att rasism var
Citat:
"när man tror på raser och att vissa raser har rätt att härska över andra raser"
ser inte detta någonstans på deras hemsida eller konferens.

SD har blivit precis som dem andra partierna.

Först gör SD en definition på rasism långt ifrån vänsterns definition för Åkesson är less på att bli kallad för rasist men sen helt plötsligt så börjar han använda vänsterns definition igen när han vill skita på AfS för att vara rasister. Ohederligt!
Senast redigerad av Lucke55 2018-03-06 kl. 06:48.
Citera
2018-03-06, 06:19
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14kurwa
Hoppa sverigedemokratiska väljare nu ser i TV4:s intervju med Åkesson angående AfS, att Åkesson väljer att behandla AfS på exakt samma sätt om SD blivit behandlat genom åren av sjuklöver-politiker. Invektiv och hån. Väldigt besviken på Åkesson och ett tydligt tecken på att SD har blivit vad de till en början föraktade, samt att Alternativ för Sverige verkligen behövs i dagsläget och framåt.

Ett parti som stjäl röster ifrån SD är ju verkligen inte det som behövs just nu...
SD behöver bli så stora som möjligt för att sätta press på övriga.
Inte få sina röster stulna av ett nytt parti som ändå inte kommer att komma in i riksdagen...
Citera
2018-03-06, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Ett parti som stjäl röster ifrån SD är ju verkligen inte det som behövs just nu...
Inte få sina röster stulna av ett nytt parti som ändå inte kommer att komma in i riksdagen...
Jag kan inte rösta på ett parti är som alla andra. Mitt tålamod för SD tog slut när Jimmie Åkesson började kalla deras parti för rasistiskt. De var verkligen beviset på att 8 klövern existerar.
Citera
2018-03-06, 06:42
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Partistyrelsen för AfS:
MBA
Fallskärmsjägare + ekonomistuderande
Jurist
Civ.ing.
Egenföretagare 30 år / nämndeman
Kandidatexamen/ämneslärare
Läkare
Civ.ing.
Företagare
Magisterexamen Historia
IT-företagare
Civilekonom, produktchef

Troligen mer välutbildad än någon partistyrelse i Riksdagen. Trots höga utbildningar, så är det jordnära, praktiska utbildningar: ingenjör, läkare, jurist mm. Inga beteendevetare, humanekologer, kulturgeografer eller annat flum. Saknar dock några med mer kreativa yrken - t.ex. från reklambranschen eller entreprenörer - de hade kunnat bidra till partiets reklam, PR och imagebyggande. Fakta före känslor präglar denna partistyrelse. På pappret mycket kompetent; borde skrämma skiten ur övriga partier. Skall bli intressant att följa.
Mycket imponerad faktiskt!
Citera
2018-03-06, 07:01
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Om du lyssnar på AfS presskonferens som de höll igår gör de saken klar. De delar inte bilden av att SD kan lösa problemet ens om de får 30% i valet. Alltså tycker AfS att en röst på SD är bortkastad. SD försöket bli en del av etablissemanget medan AfS är en motståndare till det.
Citera
2018-03-06, 07:06
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag kan inte rösta på ett parti är som alla andra. Mitt tålamod för SD tog slut när Jimmie Åkesson började kalla deras parti för rasistiskt. De var verkligen beviset på att 8 klövern existerar.

Men vad tror du egentligen kommer att hända?
SD har varit i riksdagen länge nog och blivit stora nog att övriga inte kan ignorera dom. De kommer liksom att behöva existera tillsammans med dom vare sig de vill eller ej efter nästa val, och det gäller för SD att bli så stora som möjligt för att få så mycket inflytande som möjligt.
Vad tror du kommer att hända med detta nya partiet? De kommer inte att komma in, och även om de gör det tror du att de andra kommer att vilja röra vid dom? Det har liksom varit svårt nog för SD att ha kommit dit de är och jag tror ändå att de andra partierna kommer att tvingas till att samtala med dom vare sig de vill eller ej och hur mycket de än säger annat innan valresultatet.

En röst på detta partiet är dock verkligen bara en bortslängd röst.
Citera
2018-03-06, 07:08
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om du lyssnar på AfS presskonferens som de höll igår gör de saken klar. De delar inte bilden av att SD kan lösa problemet ens om de får 30% i valet. Alltså tycker AfS att en röst på SD är bortkastad. SD försöket bli en del av etablissemanget medan AfS är en motståndare till det.

De måste ju bli en del utav etablissemanget.
De kommer inte att få egen majoritet. De måste spela spelet för att få inflytande ju. Man måste kompromissa, det är så det fungerar.
Citera
2018-03-06, 07:13
Medlem
Citat:
Men vad tror du egentligen kommer att hända?
SD har varit i riksdagen länge nog och blivit stora nog att övriga inte kan ignorera dom. De kommer liksom att behöva existera tillsammans med dom vare sig de vill eller ej efter nästa val, och det gäller för SD att bli så stora som möjligt för att få så mycket inflytande som möjligt.
Vad tror du kommer att hända med detta nya partiet? De kommer inte att komma in, och även om de gör det tror du att de andra kommer att vilja röra vid dom? Det har liksom varit svårt nog för SD att ha kommit dit de är och jag tror ändå att de andra partierna kommer att tvingas till att samtala med dom vare sig de vill eller ej och hur mycket de än säger annat innan valresultatet.

En röst på detta partiet är dock verkligen bara en bortslängd röst.
Bortsläng röst sa de om SD förut titta hur stora de är nu. Jag röstar inte på partier för deras storlek utan politik och ledning. SDs ledning är PK och SD har inte den politik som jag gillar det har däremot AFS
Citera
2018-03-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
SD:s presschef: Glad om vi slipper rasistiska åsikter

https://www.expressen.se/nyheter/tidigare-sd-toppen-utmanar-akesson-med-nytt-parti/

Nu börjar SD göra exakt samma sak som dem har gnällt över att 7-klövern gör.

Jimmie Åkesson sade i riksdagen att rasism var ser inte detta någonstans på deras hemsida eller konferens.

SD har blivit precis som dem andra partierna.

Först gör SD en definition på rasism långt ifrån vänsterns definition för Åkesson är less på att bli kallad för rasist men sen helt plötsligt så börjar han använda vänsterns definition igen när han vill skita på AfS för att vara rasister. Ohederligt!
Ja, ganska patetiskt.

Nu står SD där tillsammans med media och sjuklövern och viftar febrilt med rasistkortet mot alla sverigevänner, deras egna väljare.

Inte det smartaste draget av SD men det var väl ganska väntat.
Citera
2018-03-06, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, ganska patetiskt.

Nu står SD där tillsammans med media och sjuklövern och viftar febrilt med rasistkortet mot alla sverigevänner, deras egna väljare.

Inte det smartaste draget av SD men det var väl ganska väntat.

AfS bör se detta som en komplimang och inte gå i något defensivt svaromål. De är ju rasister, det är därför de har ett existensberättigande. Man sätter etniska svenskar främst. På lite sikt hade de gärna fått prata om vithet också, i positiva, affirmerande termer. Nu är det på hundvisslenivå, och det är väl inget fel i sig.
Citera
2018-03-06, 08:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Spela inte dum, det var inget misstag. Du ägnar dig åt trams. Det du just gjorde i ditt första inlägg är analogt med att föreslå att AfS borde föreslå inrättandet av en marskolonisationsmyndighet.

Dra åt helvete, shitlib. Vi får se vem som skrattar sist.

Den riktiga högerns tid är här nu, vilket du kan se i AfS politik, och jag kan lova dig att AfS kommer åtminstone få högre valresultat än vad du önskar och tror att de kommer få.

Ett är säkert, din typ har skapat problem som kommer finnas här tills merparten av de utomeuropéer som ni släppt in har repatrierats och tills dess kommer den riktiga högern, den anti-liberala högern, bara öka och öka eftersom det inte finns någon liberal politik som kan lösa de här problemen, och därför kommer fler och fler väljare söka sig högerut, år efter år, val efter val. Politiska förslag som du ser som ren fascism och som är otänkbara idag kommer ses som radikala om några år och omärkligt förvandlas till mainstream-alternativ om ytterligare några år för att sedan bli reell, faktisk politik. Den kulturradikala J-vänsterns tid är ute.
Marskolonisation? Jag tror du har rätt. Det förslag du ville diskutera är ävenså utopiskt.
Och det är väl bra att jag spelar dum och tur för mig. Spelar inte du dum så ÄR du väl det, vad vet jag.
Kännetecknande för din berättarstil är att du t ex verkar veta att jag tillhör en viss politisk inriktning utan speciellt mycket information. Det jag befarar är att avsaknad av data inte hindrar dig från att ha bestämda åsikter. "Den riktiga högern!" Vad är det för trams? Vet hut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in