Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag vet bara vad jag har hört.

Du kan ha hört åt helvete fel och då skadar du Jessicas anseende.
Citera
2018-03-06, 21:13
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Sverigedemokraterna är rädda för att tunga namn som Kenth Ekeroth och Björn Söder ska byta parti. Missnöjet gror o helt plötsligt finns ett alternativ, farligt, farligt.

Ja, SD nojar nog över att juden Kent Ekeroth som är extremt pro-Israel och dessutom stog bakom utrslutningarna av AfS-topparna till 100% ska gå över till AfS En av anledningarna till uteslutningarna var för övrigt Gustavs och Williams åsikter gällande Israel-Palestina.

Svårt att ta inlägg som påstår att AfS ens skulle vilja ha med Kent att göra och vice versa seriöst.
Citera
2018-03-06, 21:13
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Du kan ha hört åt helvete fel och då skadar du Jessicas anseende.

Jag tycker hennes anseende är deformerat på egen hand genom att bli tillsammans med Skalin. Tycker du inte det själv? Att först posera som invandringskritiker och sen jobba som asyljurist är väl inte riktigt kompetenshöjande?

Istället för att älta ett inlägg xx sidor bakåt i tråden kanske du ska låta det falla i glömska om du inte vill att det ska uppmärksammas.
Citera
2018-03-06, 21:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det största problemet med deras program är att de vill skapa olika slags medborgare med olika rättigheter. Två exempel:

1. Bara personer som varit svenska medborgare i 18 år (sic) ska få ta hit nära anhöriga. Och dessutom vill de att det ska ta tio år att bli svensk medborgare för utomnordiska invandrare.

Hur har de tänkt här? En tysk som invandrar till Sverige ska alltså inte få ta hit fru och barn förrän efter 28 år i Sverige? Och en norrman efter 22 år? Inser det inte hur omänskligt folk kommer att tycka att det är?

2. De vill att svenska medborgare som inte klarar en språktest ska berövas sin rätt till socialförsäkringarna.

Visst, man kan kräva språktester för nya medborgare. Folkpartiet gjorde en gång i tiden det. Men att i efterhand beröva dem som redan fått svenskt medborgarskap sina rättigheter på grund av dåliga kunskaper i svenska är orimligt. Det finns invandrade medborgare som i högsta grad bidrar till det svenska samhället men fortfarande talar dålig svenska, särskilt inom sektorer där arbetsspråket är engelska.

Att skapa första och andra klassens medborgare leder till nationell splittring, inte den nationella gemenskap som AfS säger sig vilja ha.
Jag håller med. Om det du säger stämmer är det ju helkonstigt.
Det finns ju så mycket som behöver göras. Att börja sköta oss själva igen. Att utrikesministern sköter Sveriges relationer, senast var det Syrien hon snackade om. Avsluta tokinvandringen. Öppna upp för mer än en åsikt i media. Mer neutralt förhållande till stormakterna etc. (Själv är jag också mot mer slöseri på försvaret.) Sluta kriga i utlandet. Extremfeminismen tjänar också globaliseringens syften.

Skulle man vilja sabba för nationalister skulle man extremfokusera på invandringen med snudd på gränsande till "nasse-åtgärder". Det är ju nästan det de gör. OK, Kasselstrand och Hahne är nog inte mullvadar från expo, men märkligt är det, imho.

Om invandrarna inte klarar språktesten, skall de tigga då? Hur många omprövningar har de rätt till, etc etc. AfS kan bli ett lätt byte för MSM.
Senast redigerad av wwr 2018-03-06 kl. 21:21.
Citera
2018-03-06, 21:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Sverigedemokraterna är rädda för att tunga namn som Kenth Ekeroth och Björn Söder ska byta parti. Missnöjet gror o helt plötsligt finns ett alternativ, farligt, farligt.

Björn Söder står högt upp på riksdagslistan för Sverigedemokraterna och är andra vice talman om du missat det.

Alltså knappast aktuell för något partibyte överhuvudtaget, så du kan sluta hoppas.
Citera
2018-03-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Därför nu finns det en hållplats att hoppa av innan man har kommit fram till NMR, vilket betyder att fler kommer istället kliva av vid AfS istället för att åka linjen ut till NMR.

Anser du att SDs politik är verkningslös och inte tillräcklig så var tidigare NMR det enda alternativet för att rädda Sverige nu finns det något annat i mitten av de två och AfS ligger nog närmare folks åsikter än NMR för tillfället vilket betyder att folk hamnar där istället för hos NMR.
NMR är för radikala, "oborstade" om du så vill. För mycket ras och jude snack, för vanligt sd folk. Mao detta är folk som aldrig någonsin hade gått från SD till NMR, steget är för långt och hade inte Afs lanserats hade man stannat med SD imho.
Citera
2018-03-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Ja, SD nojar nog över att juden Kent Ekeroth som är extremt pro-Israel och dessutom stog bakom utrslutningarna av AfS-topparna till 100% ska gå över till AfS En av anledningarna till uteslutningarna var för övrigt Gustavs och Williams åsikter gällande Israel-Palestina.

Svårt att ta inlägg som påstår att AfS ens skulle vilja ha med Kent att göra och vice versa seriöst.
Jag bryr mig personligen inte om Israel frågan så mycket. Jag gillar Kent. Synd att han röstade för uteslutningen bara pga av den frågan. De är annars rätt så lika ända skillnaden förutom Israel frågan är väll att KE är mer islamkritisk medans GK är mer invandringskritisk.
Citera
2018-03-06, 21:27
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Oj han har en examen från Handels. Han måste vara ett geni! Även på 30-talet fanns det många läkare, ingenjörer, jurister osv som var nazister.

...och kommunister.
Citera
2018-03-06, 21:27
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
NMR är för radikala, "oborstade" om du så vill. För mycket ras och jude snack, för vanligt sd folk. Mao detta är folk som aldrig någonsin hade gått från SD till NMR, steget är för långt och hade inte Afs lanserats hade man stannat med SD imho.

Varför skulle du stanna hos ett parti du anser inte kan göra någon skillnad?

Finns nog en hel del som hellre tolererar ras och judsnack än att se Sverige brinna och överflödat av diverse pack från shithole countries i MÖ och Afrika.

Om du nu anser att SD är för mellanmjölk och deras politik inte räcker för att rädda Sverige, kam du verkligen ens ärligt kalla dig sverigevän om du hellre ser Sverige brinna än att rösta på ett parti bara för att du inte håller med om judefrågan?
Enligt mig kanske man inte tycker Sverige är så viktigt ändå om det enda alternativet som kan göra skillnad bara för att de är extremare än vad du är i ras och judefrågor.

Det är såna tankar som skulle lett folk direkt in i famnen på NMR men dessa kommer nu istället göra ett stopp hos AfS istället för att gå raka vägen till NMR.
Citera
2018-03-06, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tycker hennes anseende är deformerat på egen hand genom att bli tillsammans med Skalin. Tycker du inte det själv? Att först posera som invandringskritiker och sen jobba som asyljurist är väl inte riktigt kompetenshöjande?

Istället för att älta ett inlägg xx sidor bakåt i tråden kanske du ska låta det falla i glömska om du inte vill att det ska uppmärksammas.

Jag är skeptisk till att hon ägnar sig åt att jobba för asylsökande. Hennes mål är väl att jobba för klientens vilja/önskemål? Hon får gärna förklara det. Att hon sa "som jurist får man förhålla sig till den lagstiftningen som finns, det är inga problem för mig att skilja på en politisk roll och en yrkesmässig" är beklagligt. Hon är inte tvingad att ta dessa ärenden och kan avstå. Dock kanske hon valde att ta dessa ärenden för att påskynda flera asylärenden. Många har inte skyddsbehov och då kan deras ärenden handläggas fortare, vilket leder till att dom utvisas fortare.

Varför är du så intresserad av Jessicas privatliv? Angår det dig vilka hon påstås varit tillsammans med?
Citera
2018-03-06, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Jag bryr mig personligen inte om Israel frågan så mycket. Jag gillar Kent. Synd att han röstade för uteslutningen bara pga av den frågan. De är annars rätt så lika ända skillnaden förutom Israel frågan är väll att KE är mer islamkritisk medans GK är mer invandringskritisk.

Vissa verkar se judar som värre än muslimer. Vilket är åt fanders då judar är såpass assimilerade och intelligenta personer. Muslimer i sin tur är sällan anpassade till Sverige/Västvärlden och lever efter egna principer och ger blanka fan i Svenska seder.

Är inte Maggi väldigt pro-israel också? Finns dessutom en del gammelmoderater inom AFS som jag tror definitivt ser det blåa Israel framför det röda arabiska Palestina.
Citera
2018-03-06, 21:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag håller med. Om det du säger stämmer är det ju helkonstigt.

Du kan läsa om dessa detaljer om du klickar på länken "Läs mer här" under de olika rubrikerna i deras program. Lite struligt upplägg enligt min mening. Det vore bättre med en direktlänk till hela programmet eller åtminstone till de olika underområdena.

Citat:
Det finns ju så mycket som behöver göras. Att börja sköta oss själva igen. Att utrikesministern sköter Sveriges relationer, senast var det Syrien hon snackade om. Avsluta tokinvandringen. Öppna upp för mer än en åsikt i media. Mer neutralt förhållande till stormakterna etc. (Själv är jag också mot mer slöseri på försvaret.) Sluta kriga i utlandet. Extremfeminismen tjänar också globaliseringens syften.

Skulle man vilja sabba för nationalister skulle man extremfokusera på invandringen med snudd på gränsande till "nasse-åtgärder". Det är ju nästan det de gör. OK, Kasselstrand och Hahne är nog inte mullvadar från expo, men märkligt är det, imho.

Nej, mullvadar från Expo är de nog inte.

Men de bjuder onekligen Expo och andra kritiker på en del gratispoänger. Som Kasselstrands fullständigt onödiga uttalande igår att "Vi ställer grupp mot grupp" (svenskar mot invandrare).

Citat:
Om invandrarna inte klarar språktesten, skall de tigga då? Hur många omprövningar har de rätt till, etc etc. AfS kan bli ett lätt byte för MSM.

Det är just konsekvenstänket som jag saknar i en del av deras förslag. Och det kommer de som sagt att få äta upp när media börjar ställa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in