Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 12:24
Medlem
Idittfejss avatar
Varför har dom så många torgmöten i Norra Sverige? finns inte så värst mycket röster att finna där. Är väl bättre att locka röster från gamla SD:are i Skåne. Där SD har varit stora i många år.
Citera
2018-08-19, 12:27
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag vet att du tycker det, men AfS har inte framfört en öppet rasistisk syn på medborgarskapet. Alltså är det befogat att fråga vad de egentligen menar med de aktuella skrivningarna i partiprogrammet.
Jaha, jag som trodde du var intresserad av Flashback-medlemmarnas åsikter och att det är därför du upprepar samma imbecilla frågor om och om igen. Men om det är så att du vill veta vad Alternativ för Sverige tycker i de här frågorna borde du kontakta partiet, istället för att upprepa samma frågor om och om igen som det enfaldiga troll du är. Här är partiets mejl-adress för allmänna frågor: info@alternativforsverige.se
Citera
2018-08-19, 12:28
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Jag vet att du tycker det, men AfS har inte framfört en öppet rasistisk syn på medborgarskapet. Alltså är det befogat att fråga vad de egentligen menar med de aktuella skrivningarna i partiprogrammet.

det står ju klart och tydligt på hemsidan.

Dom skall icke ta ifrån någon något svenskt medborgarskap.
Senast redigerad av Hardstekt 2018-08-19 kl. 12:31.
Citera
2018-08-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Jaha, jag som trodde du var intresserad av Flashback-medlemmarnas åsikter och att det är därför du upprepar samma imbecilla frågor om och om igen. Men om det är så att du vill veta vad Alternativ för Sverige tycker i de här frågorna borde du kontakta partiet, istället för att upprepa samma frågor om och om igen som det enfaldiga troll du är. Här är partiets mejl-adress för allmänna frågor: info@alternativforsverige.se

Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt

Regulus syfte här i tråden är naturligtvis enbart att trolla.
En internetkrigare som kommer tillhöra den skara av folk som står arbetslösa, den dagen det är
dags att dränera träsket
Citera
2018-08-19, 12:39
Medlem
Citat:

Visst ska dom det.

Citat:
Invandrare som erhållit medborgarskap: 88.000
Här handlar det om invandrare som erhållit medborgarskap men som på olika grunder förverkat sin rätt att stanna kvar i landet. Det handlar om de som i åratal vägrat att arbeta, de som begått grova eller upprepade brott, samt de som vägrat lära sig svenska och som i övrigt uppenbart inte haft någon som helst ambition att göra rätt för sig.

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Citera
2018-08-19, 12:39
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Att media skulle bedriva någon slags hetskampanj mot AfS är en paranoid vanföreställning. Media har till stor del ignorerat AfS under valkampanjen, men när de skrivit om partiet har det varit sakliga artiklar om att nu har de besökt Jönköping, Örebro, Östersund etc:

https://www.jnytt.se/article/polispadrag-har-ar-anledningen/

https://www.svt.se/nyheter/val2018/forledande-logotyp-nar-alternativ-for-sverige-aker-runt-pa-turne

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=7022531

Det värsta man kallat AfS är högerextremister, vilket ju är ett ganska luddigt begrepp. Inte ens DN:s artikel om Hagwalls antisemitiska pajaserier använde ord som fascist, rasist eller nazist. De skrev att Hagwall spred ett antisemitiskt budskap, vilket ju obestridligen är sant:

https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Jag tror att denna försiktighet beror på att man inom media insett att den smutskastning av SD som pågick i många år fick motsatt effekt. Folk kunde med egna ögon se att dagens SD inte är nazister eller fascister, och resultatet blev då att de inte trodde på något som media skrev om partiet.

Du kan alltså lungt ta av dig offerkoftan.

Vad gäller de "detaljer" i partiprogrammet som jag tog upp, så handlar de ju inte om struntsaker utan om "återvandringen", som är partiets mest centrala punkt. Hela deras valkampanj bygger ju på "återvandringen". Då är det både relevant och intressant att diskutera vad de faktiskt skriver i sitt partiprogram om "återvandringen" och hur de tänkt att den ska gå till.

Offerkofta? AfS är inget offer. Svenska folket har däremot offrats på den politiska korrekthetens altare. Det är svenska folket jag talar om. De som hunsats och anklagats för att vara rasister om de inte går med på att bytas ut. Den politiska korrektheten kväver svenska folket.

Jag är upprörd över den svenskfientlighet som genomsyrar varje del av etablissemanget. DN reagerar omedelbart om någon klistrar en ljugnäsa men i nästa sekund agiterar man för fortsatt folkutbyte. DN är själva definitionen på svenskfientlighet. Slå på ordet svenskfientlighet i ordboken och du hittar Peter Wolodarski som första förklaring, han för vilken antisemitism är ett hot men svenskhat en dygd.
Citera
2018-08-19, 12:42
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Visst ska dom det.

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige

det är ingen bra ide.
Citera
2018-08-19, 12:42
Medlem
Citat:
Man är inte rasist bara för att man bryr sig om sitt land, när ska ni hbtq och genus certifierade liberaler förstå det
Citera
2018-08-19, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Offerkofta? AfS är inget offer. Svenska folket har däremot offrats på den politiska korrekthetens altare. Det är svenska folket jag talar om. De som hunsats och anklagats för att vara rasister om de inte går med på att bytas ut. Den politiska korrektheten kväver svenska folket.

Jag är upprörd över den svenskfientlighet som genomsyrar varje del av etablissemanget. DN reagerar omedelbart om någon klistrar en ljugnäsa men i nästa sekund agiterar man för fortsatt folkutbyte. DN är själva definitionen på svenskfientlighet. Slå på ordet svenskfientlighet i ordboken och du hittar Peter Wolodarski som första förklaring, han för vilken antisemitism är ett hot men svenskhat en dygd.

Men vilka är svenska folket i dagens klimat...det är frågan.
Citera
2018-08-19, 12:47
Medlem
Citat:
det är ingen bra ide.
Utvveckla gärna ert resonemang
Citera
2018-08-19, 12:50
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Utvveckla gärna ert resonemang

Det är ingen bra ide att godtyckligt dra in medborgarskap. Nästa gång kan det vara din tur.
Citera
2018-08-19, 12:54
Medlem
Citat:
Det är ingen bra ide att godtyckligt dra in medborgarskap. Nästa gång kan det vara din tur.
Nej, det kan de inte - för jag är svensk
Förstår ni inte retoriken bakom resonemanget som Alternativ för Sverige har så är ni förmodligen inte svensk och lever gott på bidrag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in