Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 12:55
Medlem
Enmansdemos avatar
Kasselstrand säger i intevju med Fria tider att AFS vill återställa Sverige
till före massinvandringen

När startade massinvandringen? Juggoslavien var väl mer av en amnesi sedan återgick
det till det normala? är det dit AFS vill ?, fanns gamla Sverige kvar ända fram till 2006?
eller existerar mellanrum?, rådde massinvandring under fettet Göran Persson?

Jag tänker inte leta svaren i intervjun, eftersom dom dels inte lär finnas sedan är systemkritiska
intervjuer bara en upprepande gäspning väl värdig att överhoppa
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-08-19 kl. 13:03.
Citera
2018-08-19, 12:58
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Nej, det kan de inte - för jag är svensk
Förstår ni inte retoriken bakom resonemanget som Alternativ för Sverige har så är ni förmodligen inte svensk och lever gott på bidrag

Jag är etnisk svensk och betalar hundratusentals kronor i skatt varje år. Det är ändå ingen bra ide att dra in medborgarskap på lösa grunder. Personligen skulle jag gärna skicka hem folk godtyckligt. Problemet är bara de att mina politiska motståndare helt plötsligt också kan få för sig att göra det.
Citera
2018-08-19, 13:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han är extremt rolig att lyssna på, Kasselstrand. Tycker han och Jonsson utgör en bra duo - den ene lite ettrig och den andre reflekterande lugn...
Citera
2018-08-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Min kritik mot "återvandringen" handlar om att den på vissa punkter som beskrivs i AfS partiprogram går utöver det som en anständig väljare kan rösta på, även om väljaren ifråga är starkt invandringskritisk.

Man kan inte beröva svenska medborgare som jobbat och skött sig deras rättigheter bara därför att de är födda i ett annat land. Man kan inte heller behandla svenska medborgare olika beroende på deras ursprung, som AfS vill göra.

Du talar fortsatt tyst om att SD helhjärtat står upp för en stat som nyligen förstärkte skillnaden mellan medborgare, beroende på etnicitet. Medborgare som ofta har mer historisk förankring i landet än delar av majoritetsbefolkningen. Trots denna koppling till verklig apartheid idag, förespråkar du SD framför AfS - och kräver inte att SD ska "ta avstånd".

Du är själv en utmärkt illustration på att identitetspolitik trumfar ideologi. Dina principer är helt underordnade dina förutfattade sympatier.
Citera
2018-08-19, 13:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
StillaHavet skrev:

Ett skäl att vi är nära fördärvet i Sverige är att vi länge låtit oss, huvudsakligen p.g.a. hetsen i ljugmedia, hunsas av ord som rasist, nazist, fascist, antisemit, främlingsfientlig, högerextrem, o.s.v. Allt går ut på att vi anklagas för något av detta i ljugmedia, sedan ska vi ägna oss att bevisa och rentvå oss samtidigt som den lögnmedia som anklagar oss är de som ivrigast driver på folkutbytet.

Ja. och detta har pågått i minst 50 år (från sådana som dig). Din paranoida vanföreställning om att han här beskriver en hetskampanj mot AfS visar att du inte är läskunnig.

Citat:
Min kritik mot "återvandringen" handlar om att den på vissa punkter som beskrivs i AfS partiprogram går utöver det som en anständig väljare kan rösta på, även om väljaren ifråga är starkt invandringskritisk.

Ja där har vi den igen. Som representant för den ondsint oanständiga vänstern, så är detta det mest innehållslösa av alla meningslösa ord som du använder.
Citera
2018-08-19, 13:04
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det är ingen bra ide att godtyckligt dra in medborgarskap. Nästa gång kan det vara din tur.

Godtyckligt? Är du inte heller läskunnig?
Citera
2018-08-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag är etnisk svensk och betalar hundratusentals kronor i skatt varje år. Det är ändå ingen bra ide att dra in medborgarskap på lösa grunder. Personligen skulle jag gärna skicka hem folk godtyckligt. Problemet är bara de att mina politiska motståndare helt plötsligt också kan få för sig att göra det.
Det kommer inte dras in några medborgarskap på lösa grunder.
Resonemanget bygger på att man ska bidra till Sverige på ett eller annat sätt, vilket innebär i praktiken att människor som är brottslingar, våldtäktsmän och bidragstagare ska åka hem.
Vad menar ni i sista stycket om politiska motståndare?
Citera
2018-08-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
BNP per capita kommer öka dramatiskt.

Företag kommer fly Sverige om befolkningen krymper och arbetskraftsinvandring stryps.
Citera
2018-08-19, 13:07
Medlem
Hardstekts avatar
Det är väl godtyckligt att skicka hem folk för att dom enligt kasselstrand inte har integrerats.

Det är ok att göra så för någon icke medborgare. Men för medborgare. Då öppnar man en dörr som man inte vill öppna. Jag vill inte att sossarna skall börja beröva nmr, klimatförnekare eller afsares sina pass.
Citera
2018-08-19, 13:08
Medlem
Valresultat just nu enligt Facebook likes

AfS: 40,025 5,1%
C: 53,298 6,8%
SD: 207,677 26,5%
L: 28,752 3,7%
M: 103,053 13,1%
KD: 21,848 2,8%

S: 164,763 21,0%
V: 98,594 12,6%
Mp: 66,000 8,4%

Totalt likes: 784,010 100,0%
Citera
2018-08-19, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Valresultat just nu enligt Facebook likes

AfS: 40,025 5,1%
C: 53,298 6,8%
SD: 207,677 26,5%
L: 28,752 3,7%
M: 103,053 13,1%
KD: 21,848 2,8%

S: 164,763 21,0%
V: 98,594 12,6%
Mp: 66,000 8,4%

Totalt likes: 784,010 100,0%

Det hade ju varit extremt kul om de fick 4%. Jag hade aldrig slutat reta SD sossarna.
Citera
2018-08-19, 13:12
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Kasselstrand säger i intevju med Fria tider att AFS vill återställa Sverige
till före massinvandringen

När startade massinvandringen? Juggoslavien var väl mer av en amnesi sedan återgick
det till det normala? är det dit AFS vill ?, fanns gamla Sverige kvar ända fram till 2006?
eller existerar mellanrum?, rådde massinvandring under fettet Göran Persson?

Jag tänker inte leta svaren i intervjun, eftersom dom dels inte lär finnas sedan är systemkritiska
intervjuer bara en upprepande gäspning väl värdig att överhoppa

1984 satte (asylfusk)massinvandringen igång på allvar. Jan Milld har dokumenterat detta väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in