Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-23, 18:10
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Var inte så självsäker och arrogant. Utvecklingen går rasande fort nu.

Med pengar i form av en hel statskassa i ryggen, och hot om indraget bistånd, går det utmärkt att skicka hem alla improduktiva och kriminella.

AfS spår jag en lysande framtid, och pendeln fortsätter med rekordfart att slå över åt höger.
Den som är självsäker säger att vi ska kasta ut 1 miljon människor inom några år. Jag skickar gärna hem alla kriminella och improduktiva, precis som jag skrev förut. Men jag står inte bakom att skicka hem alla som kommit efter 2000. Och det är inte många som gör.
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Jag förstår ditt resonemang över att man kanske inte tycker det är humant eller rätt att göra det, det är en legitim åsikt. Men jag förstår inte ditt resonemang när du säger att det inte går
Klart det går. Vi kan vinna VM också men det lär inte bli av.
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Gick alldeles utmärkt i Spanien, Israel, Indien, Jugoslavien, och nu Burma. Det är väl de främsta tillfällen i historien när muslimerna har flyttat hem.
Hitler gasade judar också men inte ens där fick han bort alla. Jag säger inte att det är fel att driva ut skäggbarn och vissa folkgrupper, men det är inget som kommer ske än. 1% räcker inte till det som ni verkar tror här. Sånt här gör att vi från SD inte går över till AFS. Börja med lite rimliga krav istället för tramsiga resonemang som att; "alla kriminella ska sitta i fängelse" och "svenskar ska vara rika" eller annat verklighetsfrånvänt.
Citera
2018-06-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Den som är självsäker säger att vi ska kasta ut 1 miljon människor inom några år. Jag skickar gärna hem alla kriminella och improduktiva, precis som jag skrev förut. Men jag står inte bakom att skicka hem alla som kommit efter 2000. Och det är inte många som gör.

Hitler gasade judar också men inte ens där fick han bort alla. Jag säger inte att det är fel att driva ut skäggbarn och vissa folkgrupper, men det är inget som kommer ske än. 1% räcker inte till det som ni verkar tror här. Sånt här gör att vi från SD inte går över till AFS. Börja med lite rimliga krav istället för tramsiga resonemang som att; "alla kriminella ska sitta i fängelse" och "svenskar ska vara rika" eller annat verklighetsfrånvänt.

Om du tror att SD vill utvisa alla kriminella och improduktiva så har du helt missuppfattat vad det partiet vill. Det skulle inte skada att du läser på lite bättre om ditt egna parti om du nu ska in här och tramsa runt.
Citera
2018-06-23, 18:22
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Om du tror att SD vill utvisa alla kriminella och improduktiva så har du helt missuppfattat vad det partiet vill. Det skulle inte skada att du läser på lite bättre om ditt egna parti om du nu ska in här och tramsa runt.
Va? Kan du visa var jag skrev att jag tror det tack? Nej det kan du ju inte eftersom jag aldrig skrev det, din skojare där. Jag håller inte med om allt SD säger. Gör dig inte dum.
Citera
2018-06-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Några år sedan när GK var med SDU.

Finns det någonstans att läsa om det? Verkar intressant.
Citera
2018-06-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Saken är den att det inte är humant mot svenska folket att ha dem kvar i landet. Det har AfS förstått.

Håller med dig.
Citera
2018-06-23, 18:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
1% räcker inte till det som ni verkar tror här. Sånt här gör att vi från SD inte går över till AFS. Börja med lite rimliga krav istället för tramsiga resonemang som att; "alla kriminella ska sitta i fängelse" och "svenskar ska vara rika" eller annat verklighetsfrånvänt.
Du låter som Hillary Clinton! JimMUF Åkesson skulle ha röstat på Hillary Clinton, Crooked Hillary, hon som förlorade. JimMUF Åkesson satsar allt på Tuffe Uffe Kris. Så vem är det som är verklighetsfrånvänd? SD kommer att förbli totalt isolerat från allt inflytande i Riksdagis 4 år till. SD gör en sensationellt historisk valseger, helt unik i all svensk historia (om det inte nån gång hände nånting vid Mora Stenar jag inte känner till). Men komplett utan politisk effekt. Fyra år till med exakt samma regering som idag, om Stackars Stefan så vill. Han kommer fortfarande att ha en överväldigande majoritet av Riksdagis på sin sida.

Tuffe Uffe Kris och hans företrädare har ju båda vägrat regera med SD hela denna mandatperiod. Varför tror du att det skulle förändras fast majoritetsgränsen inte skiftar mellan regimblocket och SD-blocket? Om något kommer ju Moderaterna att försvagas mycket kraftigt alliansen krossas i valet. M går från 40% regeringsunderlag idag, till 16%. Tuffe Uffe Kris kommer att fortsätta agera VPK som stöd åt sossarnas minoritetsregering hela nästa mandatperiod också. Varför skulle han ändra på det efter valet när han är så mycket svagare, istället för före valet när han hade majoritet för att regera?

M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle föreslå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej! Too late.
Senast redigerad av Fri 2018-06-23 kl. 18:28.
Citera
2018-06-23, 18:29
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Jodå det går visst. Varför skulle det inte gå? Jag har räknat på det och tittat på olika kategorier och det är enkelt att komma upp till en halv miljon. Nu tror jag AfS talar om hundratusentals men det är förmodligen för att inte lova för mycket på kort sikt.

Ytterligare många kan säkert vara sugna på att återvandra med återvändarbridrag. För varje år som går vi inte inför totalt asylstopp blir det bara fler som får återvandra. Enklast att redan rösta in AfS nu. Desto längre vi väntar, desto tuffare blir det. Återvandring är helt nödvändigt. Sedan kan vi börja riva miljonprogrammen och ersätta dem med vacker och trivsam bebyggelse.
Citera
2018-06-23, 18:29
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Du låter som Hillary Clinton! JimMUF Åkesson skulle ha röstat på Hillary Clinton, Crooked Hillary, hon som förlorade. JimMUF Åkesson satsar allt på Tuffe Uffe Kris. Så vem är det som är verklighetsfrånvänd? SD kommer att förbli totalt isolerat från allt inflytande i Riksdagis 4 år till. SD gör en sensationellt historisk valseger, helt unik i all svensk historia (om det inte nån gång hände nånting vid Mora Stenar jag inte känner till). Men komplett utan politisk effekt. Fyra år till med exakt samma regering som idag, om Stackars Stefan så vill. Han kommer fortfarande att ha en överväldigande majoritet av Riksdagis på sin sida.

Tuffe Uffe Kris och hans företrädare har ju båda vägrat regera med SD hela denna mandatperiod. Varför tror du att det skulle förändras fast majoritetsgränsen inte skiftar mellan regimblocket och SD-blocket? Om något kommer ju Moderaterna att försvagas mycket kraftigt alliansen krossas i valet. M går från 40% regeringsunderlag idag, till 16%. Tuffe Uffe Kris kommer att fortsätta agera VPK som stöd åt sossarnas minoritetsregering hela nästa mandatperiod också. Varför skulle han ändra på det efter valet när han är så mycket svagare, istället för före valet när han hade majoritet för att regera?

M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet längre. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle före slå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej!
Jag skiter väl i vad han skulle rösta på? Fattar inget om vad du skriver. Vad har det med det här att göra? SD får inget igenom på sina 28% men AFS får mycket igenom på 1%, tolkar jag det rätt så? Och du vet inte hur mycket SD kommer få igenom än, du spekulerar bara. Jag röstar på det parti jag tycker är bäst, inte det parti som tycker exakt som jag i alla frågor på det sätt som Milton-E tror att man måste rösta på.
Citera
2018-06-23, 18:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:

M+SD kommer ju inte att ha majoritet efter valet. Åkessons plan med samarbete med Moderaterna är inte parlamentariskt realistisk. Jag har alltid bara tolkat det som skitsnack för att plocka över M-väljare varteftersom de tröttnar på att rösta på ett parti som vägrar regera, som vägrar genomföra sin egen utlovade politik. För att det är på alla politiska sätt en pipe dream. Will never happen. Och nu när Riksdagis stängt för året, så KAN det aldrig hända. M är ett för obetydligt parti numera. Om M skulle föreslå samarbete med SD, så hopas jag att SD säger blankt nej! Too late.
Mediedrevet mot Batra var naturligtvis en mycket taktisk manöver. Men vi har inget annat än SD att rösta på, enligt min uppfattning. Det gäller bara att fortsätta stärka SD tills de andra tvingas ge SD inflytande.
Citera
2018-06-23, 18:33
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jodå det går visst. Varför skulle det inte gå? Jag har räknat på det och tittat på olika kategorier och det är enkelt att komma upp till en halv miljon. Nu tror jag AfS talar om hundratusentals men det är förmodligen för att inte lova för mycket på kort sikt.

Ytterligare många kan säkert vara sugna på att återvandra med återvändarbridrag. För varje år som går vi inte inför totalt asylstopp blir det bara fler som får återvandra. Enklast att redan rösta in AfS nu. Desto längre vi väntar, desto tuffare blir det. Återvandring är helt nödvändigt. Sedan kan vi börja riva miljonprogrammen och ersätta dem med vacker och trivsam bebyggelse.
När då? Om tre år? Eller tänker du på om 20 år? SD har snackat en del om återvandring redan. Det jag tycker är irriterande är att de vill "ompröva" alla asylbeslut från år 2000. Varför inte bara vara ärliga och säga att de vill kasta ut dem istället? Klart att de menar kasta ut, inte ompröva. Ingen som söker asyl här är riktig flykting så länge inget grannland är i krig.
Citera
2018-06-23, 18:33
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i vad han skulle rösta på? Fattar inget om vad du skriver. Vad har det med det här att göra? SD får inget igenom på sina 28% men AFS får mycket igenom på 1%, tolkar jag det rätt så? Och du vet inte hur mycket SD kommer få igenom än, du spekulerar bara. Jag röstar på det parti jag tycker är bäst, inte det parti som tycker exakt som jag i alla frågor på det sätt som Milton-E tror att man måste rösta på.

Ett SD på 21% och AfS på 4% får igenom mer än ett SD på 25%. Värnar du Sverige stödröstar du på AfS så att dem kommer in i riksdagen.
Citera
2018-06-23, 18:34
Medlem
Citat:
Va? Kan du visa var jag skrev att jag tror det tack? Nej det kan du ju inte eftersom jag aldrig skrev det, din skojare där. Jag håller inte med om allt SD säger. Gör dig inte dum.
Du skriver i termer som "vi från SD" och sen att du gärna skickar hem alla kriminella och improduktiva samtidigt som du raljerar över att AfS politik minsann är omöjlig att genomföra.

Det är i alla fall svårt att inte dra slutsatsen att det är den uppfattningen du tror att ditt SD står för och om det är dina personliga åsikter så är dom i så fall väldigt långt ifrån vad ditt SD står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in