Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det jag skrev här:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

AfS har utvecklats i en riktning som gör att anständiga väljare inte kan rösta på dem.
Vilken riktning och anständigt enligt vem?
Jag tycker tvärtom om att man har varit väldigt konsekvent i sin retorik
Citera
2018-08-18, 14:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Detta finner jag dock lite tramsigt:

Partiet har uppmärksammats i sommar för att de använt sig av logotyper för sina budskap som är snarlika svenska myndigheters som Migrationsverket och Socialstyrelsen vilket kan vara ett lagbrott.

Det finns betydligt värre ting att skriva om AfS.
Haha. Den va' bra! Snacka om att ha medvind i media.

(SD har i alla fall en stark kvalitetsstämpel - media verkar hata dem.)
Citera
2018-08-18, 14:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vilken riktning och anständigt enligt vem? Jag tycker tvärtom om att man har varit väldigt konsekvent i sin retorik

Hitler var också konskvent i sin retorik.

Mina främsta invändningar mot AfS är:

1. Att de vill behandla svenska medborgare olika beroende på var de är födda.

2. Att de inte tar avstånd från nazism, fascism och rasism utan tvärtom har kontakter med brunhögern.

3. Att de tolererar antisemiter i sin styrelse och på sin riksdagslista.

Se inlägget jag länkade till ovan (och i min signatur) för mer om detta.

Jag har även andra invändningar mot AfS politik, men de jag listade ovan går långt över gränsen för vad ett anständigt parti kan stå för.
Citera
2018-08-18, 14:35
Medlem
Citat:

2. Att de inte tar avstånd från nazism, fascism och rasism utan tvärtom har kontakter med brunhögern.

Jag har även andra invändningar mot AfS politik, men de jag listade ovan går långt över gränsen för vad ett anständigt parti kan stå för.
Långt över gränsen för vad en SDare kan acceptera?
Varför ska man ta avstånd för allt man inte gillar?
Är det inte demokratisk att acceptera att man inte behöver tycka lika?
Varför är du så extrem i dina tolkningar - man är antisemit pga ett klistermärke
Vad är det för fel att prioritera svenskarna i Sverige?
Är du rasist och hatar svenskar?
Citera
2018-08-18, 14:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Långt över gränsen för vad en SDare kan acceptera?

Om sagda SD:are är anständiga människor, ja.

Citat:
Varför ska man ta avstånd för allt man inte gillar?

Den som söker väljarnas förtroende bör vara tydlig med vad man både gillar och ogillar.

Citat:
Är det inte demokratisk att acceptera att man inte behöver tycka lika?

AfS får tycka vad de vill. Jag har bara sagt att en anständig väljare inte kan rösta på dem.

Citat:
Varför är du så extrem i dina tolkningar - man är antisemit pga ett klistermärke

Som jag skrev i mitt inlägg är det mest skandalösa inte de antisemitiska pajaserier som Hagwall ägnade sig åt, utan att AfS ledning inte (ännu) tagit avstånd från dem:

Citat:
Vad är det för fel att prioritera svenskarna i Sverige?

Alla svenska medborgare ska ha samma rättigheter. Bryter man mot den principen hamnar man på ett sluttande plan som slutar med apartheid.

Citat:
Är du rasist och hatar svenskar?

I helvete heller. Jag är sjäv etnisk svensk. Men jag är klok nog att inse att man inte kan bygga ett samhälle på söndring och hat.
Citera
2018-08-18, 14:48
Medlem
Citat:

1. AFS är ett parti för Svenskar, att du prioriterar icke-svenskar först är inte AFS problem.

2. Jag föredrar om de pratar för vad de står för, inte vad de inte står för. Dina moraliska ställningstagningar ger jag inte mycket för.

3. Din besatthet vid judar med mera känner jag är väldigt perverst.
Senast redigerad av Yaskaleh 2018-08-18 kl. 15:26.
Citera
2018-08-18, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den enda återvandring vi får se är när Kasselstrand tar båten tillbaka till Finland efter valet. Ett gäng burkor vinkar av med skyltarna "Tack för besöket".

Man kan inte helt strunta i opinionen och media och bara försöka låta tuff. Trump har haft en viss (unik) styrka att skriva egna regler. Men AfS ligger inte på den nivån, finansieringen etc. Att kasta ut svenska medborgare är dessutom politiskt självmord.
Inga svenska medborgare kommer att deporteras innan det finns ett lag förslag som stöder den verksamheten.
Så dina hypoteser faller på egen rimlighet imo
Citera
2018-08-18, 14:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Den som söker väljarnas förtroende bör vara tydlig med vad man både gillar och ogillar.

AfS får tycka vad de vill. Jag har bara sagt att en anständig väljare inte kan rösta på dem.

Som jag skrev i mitt inlägg är det mest skandalösa inte de antisemitiska pajaserier som Hagwall ägnade sig åt, utan att AfS ledning inte (ännu) tagit avstånd från dem:

Alla svenska medborgare ska ha samma rättigheter. Bryter man mot den principen hamnar man på ett sluttande plan som slutar med apartheid.

I helvete heller. Jag är sjäv etnisk svensk. Men jag är klok nog att inse att man inte kan bygga ett samhälle på söndring och hat.

Hela den här judegrejen har gjort dig helt hysterisk. Har du någonsin reagerat lika starkt på svenskfientlighet? Självklart inte.
Citera
2018-08-18, 14:58
Bannlyst
För mig blir det bara mörkare för varje dag som går. En dag närmare valet och man inser mer och mer hur totalt jävla vrickad demokratin är. Sverige är totalt jävla splittrat. Det kommer bli massa smågrupper och en djävulskt tyrannisk stat. Under tiden rasar svenskarna i barnfödsel. Snart är grytan kokad så att säga...rör om lite till.
Citera
2018-08-18, 14:59
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du vet ju att detta inte är ett klargörande så sluta tramsa.

Alternativ för Sverige vill inte kasta ut svenska medborgare så du kan sova lugnt inatt, kompis.
AfS vill väl ompröva alla medborgarskap och uppehållstillstånd som givits sedan år 2000?

Å andra sidan lär de ju inte vara medborgare när de kastas ut. Rent tekniskt sett, alltså...

Tillägg: Verkar som återvandringen enbart syftar på uppehållstillstånd. Ett steg i taget.
Citera
2018-08-18, 15:01
Medlem
Citat:

Citat:
Precis vad demokrati innebär

Citat:
Jag ser mig själv som väldigt anständig

Citat:
Jag tror att AfS drar samma slutsats som mig själv, nämligen ingen alls.
Ett klistermärke är ett klistermärke och inte en dold politisk agenda.

Citat:
För att få rättigheter så har man vissa skyldigheter.
Allas lika värde innebär inte att man kan komma till Sverige och leva på bidrag en hel livstid.

Citat:
Det är väl knappast svenssons som sprider hat i det svenska samhället?
Citera
2018-08-18, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
AfS vill väl ompröva alla medborgarskap och uppehållstillstånd som givits sedan år 2000?

Å andra sidan lär de ju inte vara medborgare när de kastas ut. Rent tekniskt sett, alltså...
Alltsa kan vi vara seriösa...om det är 2000 eller 2015 är ingen skillnad...Sverige är fortfarande förstört för alltid. Svenskarna förgör ju varandra..invandrarna står bara på sidan och ser på och tar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in