Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 01:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Finns valaffischer från AfS uppsatta någonstans i landet? Eller existerar de bara digitalt? Det har sett lite spartanskt ut vid valturnéerna hittills och några plakat med politiska budskap vore inte fel.

Sen hoppas jag att talarna börjar pusha för Återvandringsverket igen, ungefär som i Almedalen när det effektfullt låtsades som att verket redan fanns och ersatt Migrationsverket.

Tråden har spårat ur det senaste dygnet. Baertling och DrPork håller dock stilen. Keep it up, ni två!
Citera
2018-08-14, 01:43
Medlem
wwrs avatar
Jag tror alltså att AfS inte är intresserade av röster. Då skulle ju klistermärket eller Kasselstrands hjärndöda tweet om Durmaz kunna sänka partiet för gott eller i alla fall lång tid framöver, väl över valet.

AfS är intresserade av uppmärksamhet för att kunna sprida hat. Man har dessutom stöd av MSM. Då fungerar dessa totala hjärnsläpp.

Man kanske kan jämföra med Elon Musk. Han kallade en av de dykare som räddade barn i Thailand för "peddo", utan motivering!

Jag kan inte säga att jag direkt har sökt mycket på Musk efter detta. Men det har på något sätt resulterat i att jag sedan dess, varje dag har Musk- och Tesla-artiklar i det flöde jag ser på Googles startsida (15 artiklar med liten bild). Sällan färre än 3-4 artiklar, ofta positiva. Innan dess hade jag knappast någon.

Hur många inlägg har inte bara tråden ökat med det senaste dygnet, samma gäller frenesin i diskussionen?
Senast redigerad av wwr 2018-08-14 kl. 01:49.
Citera
2018-08-14, 02:11
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror alltså att AfS inte är intresserade av röster. Då skulle ju klistermärket eller Kasselstrands hjärndöda tweet om Durmaz kunna sänka partiet för gott eller i alla fall lång tid framöver, väl över valet.

AfS är intresserade av uppmärksamhet för att kunna sprida hat. Man har dessutom stöd av MSM. Då fungerar dessa totala hjärnsläpp.
Alltså, jag hade i princip redan glömt bort bort hela den här kontroversen om Durmaz i samband med fotbolls-VM och då följer jag både politik och AfS mer än mannen på gatan gör Kul att du påminner oss om den kontroversen som utöver partiledaren inkluderade även Viktor Södermark som också sitter i partistyrelsen. Det ger lite perspektiv på hur mycket mannen på gatan kommer att komma ihåg om en månad om att Martin Hagwall varit ute och dummat sig på tunnelbanan en månad innan valet. Minns jag rätt var väl även partiets undergång på gång även den gången. Ska vi gå vidare i diskussionen kanske?

Se även:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=concern%20troll
Citera
2018-08-14, 02:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Alltså, jag hade i princip redan glömt bort bort hela den här kontroversen om Durmaz i samband med fotbolls-VM och då följer jag AfS mer än de flesta i det här landet. Kul att du påminner oss om den kontroversen som utöver partiledaren inkluderade även Viktor Södermark som också sitter i partistyrelsen. Det ger lite perspektiv på hur mycket mannen på gatan kommer att komma ihåg om en månad om att Martin Hagwall varit ute och dummat sig på tunnelbanan en månad innan valet. Ska vi gå vidare i diskussionen kanske?
Mitt inlägg säger att partiet inte är primärt intresserat av röster. Det vinner publicitet på tilltaget. AfS har stöd av media och kan genomföra dessa upptåg.

Vi som påpekar det blir indragna i diskussionen. Jag tycker inte ditt inlägg direkt motsäger mitt, men du vill "gå vidare i diskussionen". Det handlar om att generera inlägg och annan publicitet.

Även Musk verkar ju ha tjänat publicitet på sin "idiotgrej".
Senast redigerad av wwr 2018-08-14 kl. 02:31.
Citera
2018-08-14, 02:37
Moderator
Meijis avatar
Skärpning! Tråden är en samlingstråd för Alternativ för Sverige (AfS). Diskussion av enskilda Sverigedemokrater eller av partiet SD är OT
/Moderator
Citera
2018-08-14, 04:13
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Man kanske kan jämföra med Elon Musk. Han kallade en av de dykare som räddade barn i Thailand för "peddo", utan motivering!

Jag kan inte säga att jag direkt har sökt mycket på Musk efter detta. Men det har på något sätt resulterat i att jag sedan dess, varje dag har Musk- och Tesla-artiklar i det flöde jag ser på Googles startsida (15 artiklar med liten bild). Sällan färre än 3-4 artiklar, ofta positiva. Innan dess hade jag knappast någon.

Hur många inlägg har inte bara tråden ökat med det senaste dygnet, samma gäller frenesin i diskussionen?

Grattis! Du vinner pris för årets mest verklighetsfrämmande inlägg, ovh bara drygt halva 2018 har gått. Återigen, grattis!!
Citera
2018-08-14, 07:15
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Alltså, jag hade i princip redan glömt bort bort hela den här kontroversen om Durmaz i samband med fotbolls-VM och då följer jag både politik och AfS mer än mannen på gatan gör Kul att du påminner oss om den kontroversen som utöver partiledaren inkluderade även Viktor Södermark som också sitter i partistyrelsen. Det ger lite perspektiv på hur mycket mannen på gatan kommer att komma ihåg om en månad om att Martin Hagwall varit ute och dummat sig på tunnelbanan en månad innan valet. Minns jag rätt var väl även partiets undergång på gång även den gången. Ska vi gå vidare i diskussionen kanske?

Se även:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=concern%20troll
Och jag är ett die hard AfS-fan och jag har aldrig ens hört talas om den här Durmaz-grejen.
Citera
2018-08-14, 07:33
Bannlyst
Kasselwave har mött dagens ljus!

In och gilla, rätt skön låt måste jag säga https://www.youtube.com/watch?time_continue=184&v=LJ53WdDNgBM
Citera
2018-08-14, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Finns valaffischer från AfS uppsatta någonstans i landet? Eller existerar de bara digitalt? Det har sett lite spartanskt ut vid valturnéerna hittills och några plakat med politiska budskap vore inte fel.

Sen hoppas jag att talarna börjar pusha för Återvandringsverket igen, ungefär som i Almedalen när det effektfullt låtsades som att verket redan fanns och ersatt Migrationsverket.

Tråden har spårat ur det senaste dygnet. Baertling och DrPork håller dock stilen. Keep it up, ni två!

Kanske meningslöst med plakat de får inte sitta uppe en timme innan de åker ner. Afs startade lite för sent det är så mycket som måste hinnas med och medlemmarna tid är begränsad.

Det bästa är utskick till alla hushåll genom PostNords försorg men det kostar många miljoner som inte finns.
Citera
2018-08-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
*Sådana* skandaler behöver AfS.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EAOjA/moderaterna-utsatta-for-hogerextrem-plakatkupp
Moderaterna utsatta för högerextrem plakatkupp

Massa uppmärksamhet som AfS så desperat behöver just nu. Sno idén, AfS, det är inte för sent ännu...
Inte jävla klistermärken...

NU har tyvärr sedan fera år tillbaka utvecklats till en smått bisarr katolsk sekt men detta upptåg och en del annat de har gjort är mycket bra. Jag har saknat lite mer såna här fyndiga grejer från AfS. Har man i princip noll i budget så måste man hitta på sätt att slå sig igenom bruset eller lura sig igenom bruset på något sätt. AfS har ju kört "Återvandringsverket", "Dags att åka hem" och flera andra grejer men jag hade velat se lite mer "gerillamarknadsföring" av den typ som NU ibland har genomfört med lyckat resultat.
Citera
2018-08-14, 08:32
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Kasselwave har mött dagens ljus!

In och gilla, rätt skön låt måste jag säga https://www.youtube.com/watch?time_continue=184&v=LJ53WdDNgBM

Grym! Den tycker jag man kan skicka till sina vänner istället för trötta memer.

Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Kanske meningslöst med plakat de får inte sitta uppe en timme innan de åker ner. Afs startade lite för sent det är så mycket som måste hinnas med och medlemmarna tid är begränsad.

Det bästa är utskick till alla hushåll genom PostNords försorg men det kostar många miljoner som inte finns.

Är väl samma för de flesta partier. Man hade, om budgeten var särskilt god, kunnat köpa reklam på bussar och dylikt.
Citera
2018-08-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej han roades över tyskarnas beteende som råkade vara judehat. Det är en jävla skillnad. Jag roades tex lite när nazisterna i Schindlers list kastade ut judegubben i rullstol över balkongräcket för det var så oväntat och såg lustigt ut. Det var judehat. Jag hatar inte judar för det eller roas generellt av judehat.

Att man kan skratta åt känsliga skämt tycker jag är bra och sunt. SDare har högre i tak. Vi måste få bort kränktheten i samhället. Den driver feminister och vänsterpack framåt så de kan skylla på alla andra (ofast vita män) så de slipper ta ansvar själva.

Precis så håller Afs på just nu med judar.

Det är judar som har skapat och drivit fram "PK" och dagens "kränkthetssamhälle". Feminismen är skapad och populariserad av judar. HBTQP-vansinnet är skapat och genomdrivet av judar. Massinvandringen till alla vita nationer på jorden är iscensatt av judar. Osv.

Just nu är det taktiskt olämpligt att springa runt och klistra näsor om man vill in i riksdagen, men alla bör ändå veta om hur det faktiskt ligger till, även om man just nu inte driver frågan öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in