Citat:
Ursprungligen postat av
IPAD-SWE
Får jag passa på att fråga: Är Du själv en AfS sympatisör, som tänkt rösta på dem, eller?
Bara för att du ska slippa oroa dig, så är jag en
normie som för några år sedan kunde tänka mig att överge SD för att rösta på KD, när jag såg tendenser till gott gry i KDU och SD ändå var så utslätade. Jag var också på SDU:s sida i de interna konflikterna hela vägen, för jag tyckte de hade en positiv image och utstrålade mindre ängslighet än moderpartiet. Populism och nationalism är för mig koncentriska begrepp med demokrati.
Populus-demos-folk-nation.
I nuläget är det optimala ett jättestort SD och AfS in i riksdagen som konkurrent. Det senare är viktigare än det förra.
Om jag ger råd, så är det alltså av samma anledning som jag i åratal propagerade för oproblematiskt accepterande av att etniska svenskar existerar och återvandring som enda funtionella svar på invandringsrelaterade problem. Inte för att det är "extremt" - utan rätt. När jag raljerade över att
bara låg-energi-cucks går med på att definiera sönder sin identitet, så är det en variant på
"it's the economy, stupid". Inte illasinnade påhopp, utan pragmatiska råd.
Hitta ett bra, enkelt budskap som alla i partiet kan kommunicera - och håll sedan den linjen.
"Svensk kultur, svensk etnicitet, svensk nation FINNS och vi som svenska nationalister vill tjäna detta folks intressen - inte definiera det!"
Om då en partimedlem tar sig friheten att uttryckligen säga att etnicitet inte är en del av svenskheten, så blir budskapet lika förvirrat som när Jimmie Åkesson förnekade att etniska svenskar ens finns. Det är dålig kommunikation.