2021-12-16, 07:47
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Elin kanske ochså var rent av kåt. Och ville ta chansen när hon fick den. Men även kanske ha en relation i framtiden med sin KK...vad vet jag..

Jag tror faktiskt inte hon haft något emot att ha en okomplicerad KK-relation eller FWB eller vad man vill kalla det.
Det var ju uppenbarligen Patrik den fjollan som drog på stora dramakostymen och skulle börja prata känslor och gråta ut som ett litet vilset flickebarn…
Helt stick i stäv med hans tidigare karaktär vilket jag påpekat i tidigare inlägg.
Citera
2021-12-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
I Expressen-artikeln står det "På rollistan finns även [...] Johan Ulveson, Marianne Mörck, Christer Lindarw, Måns Nathanaelson, ..."

Vågar satsa på att ingen - varken på film eller i verkligheten - tar med sig parterapeuten, farmors inneboende och den arbetstränande inredn.arkiteksassistenten till ett nyårsfirande i fjällen...
Ska man göra långfilm så krävs ju ett miljöombyte eller liknande, annars blir det bara ett långt serieavsnitt (=inte säljande). Och det var väl inte riktigt aktuellt att filma i Thailand.

Jag gissar att Jan och Ylva antingen kommer att "råka vara där", eller köra med terapi över videosamtal. Assistenten har väl inget liv, så han får följa med av ren vänlighet. Frågan är om även Martin Luuk kommer att nästla sig in?

Danny räknas väl nästan som farmors respektive, så jag antar att han ingår i familjen.
Citera
2021-12-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromir
Tyckte det var en rätt bra säsongsavslutning, men är en grej jag inte förstår mig på. Patrik säger till Filip att han och Elin inte får ha någon kontakt under tiden han reder ut allt med Lisa efter otroheten.
Han säger även till Elin att han inte kommer kunna ha kontakt under en period, att de måste gå igenom allt själva.

Vad är hans plan? Bli sams med Lisa och sen träffa Elin igen? Hur kan ens Lisa gå med på att han NÅGONSIN får träffa henne igen?

Håller med. Borde ju varit ”inte ha någon kontakt mer NÅGONSIN” om han haft som mål att rädda förhållandet med Lisa. Är tanken att de ska bryta upp och reda ut hur de ska göra med hus och barn osv kanske det är mer troligt.
Citera
2021-12-16, 19:22
Medlem
Är inte Martins förändring i sista avsnittet också ganska abrupt? Från tydligt deprimerad till inriktad på studier och ny karriär, allt bara genom att ta en promenad med Danny? Jag unnar verkligen Martin att det ska gå lite bättre för honom, men frågan är om han inte skulle behöva en lite mer professionell och löpande samtalskontakt. Jan och Ylva verkar ju dyra, men man brukar kunna få remiss via vårdcentralen om man mår som han verkade i början av sista avsnittet.
Citera
2021-12-16, 23:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Är inte Martins förändring i sista avsnittet också ganska abrupt? Från tydligt deprimerad till inriktad på studier och ny karriär, allt bara genom att ta en promenad med Danny? Jag unnar verkligen Martin att det ska gå lite bättre för honom, men frågan är om han inte skulle behöva en lite mer professionell och löpande samtalskontakt. Jan och Ylva verkar ju dyra, men man brukar kunna få remiss via vårdcentralen om man mår som han verkade i början av sista avsnittet.

Att han säger att han ska börja plugga och ta tag i sitt liv är långt ifrån samma sak som att han faktiskt gör det i slutändan.

Märkligt för övrigt att han inte fick några sjukdomsymptom av separationen, det var ju ett stående tema i säsong 1
Citera
2021-12-17, 12:30
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
I Expressen-artikeln står det "På rollistan finns även [...] Johan Ulveson, Marianne Mörck, Christer Lindarw, Måns Nathanaelson, ..."

Vågar satsa på att ingen - varken på film eller i verkligheten - tar med sig parterapeuten, farmors inneboende och den arbetstränande inredn.arkiteksassistenten till ett nyårsfirande i fjällen...

Står inte Tuva Novotny med?
Vilken sorts man är man om man åker på semester i fjällen utan att ta med sig älskarinnan?!?
Citera
2021-12-17, 14:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Står inte Tuva Novotny med?
Vilken sorts man är man om man åker på semester i fjällen utan att ta med sig älskarinnan?!?

Varför skulle hon vara med? Helt obetydlig roll då hon knappt haft att göra med serien innan.
Citera
2021-12-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
jaja skulle aldrig få för mig att försörja och ta hand om en annan mans barn

Ganska omoget och förenklat…
Barn är människor, inte prylar, klart det kan bli konstigt men allt handlar om vad man känner för både mamman och barnet?

Tex. människor som slutar älska ett barn pga. att dom i ett senare skede får reda på att det inte är deras bör inte ha barn överhuvudtaget, psykopat/narcist drag deluxe…
Citera
2021-12-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Barn är människor, inte prylar, klart det kan bli konstigt men allt handlar om vad man känner för både mamman och barnet?

Tex. människor som slutar älska ett barn pga. att dom i ett senare skede får reda på att det inte är deras bör inte ha barn överhuvudtaget, psykopat/narcist drag deluxe…
Är det, det är biologi
Citera
2021-12-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate

Det finns ganska många inlägg & rubriker här på FB som handlar om hur dum i huvudet man är om man blir tillsammans med en kvinna som redan har barn (som att det per automatik innebär att dessa barn inte har engagerade pappor på en annan adress.
Citera
2021-12-17, 20:44
Medlem
Pinsamt att denna tråd ligger högst upp
i populära ämnen. Trodde Flashbacksrns var coolare än att kolla på (och framförallt diskutera) Felix Herngrens kassako, vars dialog känns skriven i sömnen.
Citera
2021-12-19, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Pinsamt att denna tråd ligger högst upp
i populära ämnen. Trodde Flashbacksrns var coolare än att kolla på (och framförallt diskutera) Felix Herngrens kassako, vars dialog känns skriven i sömnen.
Det var en cool tråd. Tills vi upptäckte att du var här inne....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in