2021-12-15, 00:22
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Antagligen missbrukare eller tidigare sådan. Vet inte vad han har för social status men han hänger med den goa finska damen Pirvo. Sök på Boppe och Pirvo på Instagram.
Det är ju då skådespelat. Han heter Calle Branca egentligen. Är någon slags konstnär tror jag.
Citera
2021-12-15, 08:23
Medlem
Läste intervju igår på nätet, någon kvällstidning?, med skådespelarna som spelar personerna vars förhållande är mycket svajigt i sista avsnittet, Lisa och Patrik menar jag (alla förhållanden tycks vara det i Bonusfamiljen). De nämnde inget om kommande film. Stämmer den uppgiften jag läst här?
Citera
2021-12-15, 13:10
Medlem
Tyckte det var en rätt bra säsongsavslutning, men är en grej jag inte förstår mig på. Patrik säger till Filip att han och Elin inte får ha någon kontakt under tiden han reder ut allt med Lisa efter otroheten.
Han säger även till Elin att han inte kommer kunna ha kontakt under en period, att de måste gå igenom allt själva.

Vad är hans plan? Bli sams med Lisa och sen träffa Elin igen? Hur kan ens Lisa gå med på att han NÅGONSIN får träffa henne igen?
Citera
2021-12-15, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromir
Vad är hans plan? Bli sams med Lisa och sen träffa Elin igen? Hur kan ens Lisa gå med på att han NÅGONSIN får träffa henne igen?
Ja, det kan man fråga sig. Det hade ju varit mer naturligt att helt enkelt säga till Elin att de inte ska ha någon mer kontakt. Eller är Patrik fortfarande osäker på vem han ska vara ihop med? Ska han prata ut med Lisa först och sedan skilja sig? Då känns det ju dumt att behandla Elin som skit in the meantime.

F.ö rätt onödigt av Elin att inte kunna hålla hormonerna i styr (ja, det var Patriks fel också, men det räcker ju att en säger nej). Som singel-downie-mamma kunde hon ju haft bra nytta och stöd av Patrik som kompis. Antar att hon inte kunde låta bli, helt enkelt.
Citera
2021-12-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Hon personifierar verkligen allt som är dåligt hos den "moderna" kvinnan.

Två exempel från senaste avsnittet:
-Hon säger till Patrik att han får komma hem "om han hämtar båda barnen och fixar middag". Med andra ord, i Lisas ögon är det ett straff att tvingas till att ta hand om sina nära och kära, och det är inget hon gör frivilligt eller av kärlek utan av tvång.

-Hon förklarar att anledningen till att hon jobbat så mycket är att hon ville trygga familjens inkomst när Patrik blev arbetslös. I själva verket såg hon sin chans att dumpa allt som rör barn och hem på Patrik för att kunna lajva framgångsrik kvinnlig företagare ännu mer. Istället skulle hon självklart funnits där för sin man, tagit hand om Patrik och familjen, och stöttat och motiverat honom att hitta ett nytt jobb så snart som möjligt, vilket inte skulle varit nåt problem för honom.

Känns som Patriks A-kassa är högre än hennes inkomster :P
Citera
2021-12-15, 16:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromir
Tyckte det var en rätt bra säsongsavslutning, men är en grej jag inte förstår mig på. Patrik säger till Filip att han och Elin inte får ha någon kontakt under tiden han reder ut allt med Lisa efter otroheten.
Han säger även till Elin att han inte kommer kunna ha kontakt under en period, att de måste gå igenom allt själva.

Jag reagerade också på det. Jag misstänker att han inbillar sig att om det bara lugnar ner sig så kommer han att kunna fortsätta umgås med Elin men som vän istället. Han vill helt enkelt inte acceptera att behöva bryta upp helt från henne. Sen vill han nog även låta bli att stänga dörren till Elin ifall det inte fungerar med Lisa.
Citera
2021-12-15, 16:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Känns som Patriks A-kassa är högre än hennes inkomster :P

Tror jag inte, har du sett vad de som stylar lägenheter inför visning tar betalt för det? Lätt 20-30k för några kuddar, ett leksakstält och två fyllda champagneglas (ja, jag raljerar lite)
Citera
2021-12-15, 17:00
Medlem
fearreapers avatar
https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/lange-leve-bonusfamiljen-detaljer-om-handlingen/

Låter som en Sune kopia...
Citera
2021-12-15, 17:27
Medlem
moonclimbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
https://www.expressen.se/noje/spoiler-alert/lange-leve-bonusfamiljen-detaljer-om-handlingen/

Låter som en Sune kopia...

Vänta nu,
har man inte provat det konceptet redan, att ta två fokkära karaktärer från en svensk TV-serie, skicka upp dem till fjällen och göra en långfilm av det hela...

Jodå:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Reine_%26_Mimmi_i_fjällen!

Så nu blir det "Lisa och Patrik i fjällen", kan ju inte bli annat än succé!
Senast redigerad av moonclimber 2021-12-15 kl. 18:19.
Citera
2021-12-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, det kan man fråga sig. Det hade ju varit mer naturligt att helt enkelt säga till Elin att de inte ska ha någon mer kontakt. Eller är Patrik fortfarande osäker på vem han ska vara ihop med? Ska han prata ut med Lisa först och sedan skilja sig? Då känns det ju dumt att behandla Elin som skit in the meantime.

F.ö rätt onödigt av Elin att inte kunna hålla hormonerna i styr (ja, det var Patriks fel också, men det räcker ju att en säger nej). Som singel-downie-mamma kunde hon ju haft bra nytta och stöd av Patrik som kompis. Antar att hon inte kunde låta bli, helt enkelt.
Elin kanske ochså var rent av kåt. Och ville ta chansen när hon fick den. Men även kanske ha en relation i framtiden med sin KK...vad vet jag..
Citera
2021-12-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moonclimber
Vänta nu,
har man inte provat det konceptet redan, att ta två fokkära karaktärer från en svensk TV-serie, skicka upp dem till fjällen och göra en långfilm av det hela...

I Expressen-artikeln står det "På rollistan finns även [...] Johan Ulveson, Marianne Mörck, Christer Lindarw, Måns Nathanaelson, ..."

Vågar satsa på att ingen - varken på film eller i verkligheten - tar med sig parterapeuten, farmors inneboende och den arbetstränande inredn.arkiteksassistenten till ett nyårsfirande i fjällen...
Citera
2021-12-15, 22:49
Medlem
Håller med inlägg tidigare..satan vad man vill nita Eddie! Så jävla störig och tonårsvidrig! Bra skådespelare mao? 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in