2018-03-05, 22:10
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Håller med om det du sa i spoilern,
Man såg glädjen i williams ögon samt H's. Dumma katja som gjorde så mot honom. Martin också bra spelat.

Ja, dumt av Katja. Lider dock med henne när Branco fullkomligt rör om i hennes vardag och vänder upp-och-ner på rutiner.

Martin har blivit betydligt mer ödmjuk och förnuftig.
Citera
2018-03-05, 22:11
Medlem
fearreapers avatar
Tror branco bara utnjyttjar katja för cash &
sex, Martin har blivit en bra karaktär.
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Ja, dumt av Katja. Lider dock med henne när Branco fullkomligt rör om i hennes vardag och vänder upp-och-ner på rutiner.

Martin har blivit betydligt mer ödmjuk och förnuftig.
Citera
2018-03-05, 22:15
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Känns som att de har med det som utfyllnad. Jag tror dock inte att hon har en annan pappa utan att det är Martin som faktiskt är hennes biologiska. Jag anar ett spår av grönt i Lisas ögon, vilket gör att Bianca fullt rimligt (om serien varit på riktigt) kunnat få bruna ögon. Ena föräldern måste verkligen inte ha knallbruna ögon för att kunna bära på det dominanta anlaget. Min pappa är ett exempel på det då hans föräldrar har blåa respektive blågröna ögon, och han själv har bruna (och det är inget snack om att hans pappa är den biologiska pappan heller)

Det skulle ju vara kul om det är så (att Martin är biologisk pappa), och att allt drama uppstått för att de, mot bättre vetande, tagit Regina Lund på allvar
Och precis som du säger är det en allvarlig miss om manusförfattarna verkligen tror att två blåögda inte kan få ett brunögt barn.

Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
De bästa roll prestationerna står barnen för, manus är skräp i hur många avsnitt till skall syrran bo där ?
Skit säsong blev det av detta.

Jag tycker nog alla skådisar är väldigt bra. Klart man stör sig som fan på Lisa och Emma, men man kan ju knappast påstå att de inte är välspelade
Citera
2018-03-06, 09:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det skulle ju vara kul om det är så (att Martin är biologisk pappa), och att allt drama uppstått för att de, mot bättre vetande, tagit Regina Lund på allvar
Och precis som du säger är det en allvarlig miss om manusförfattarna verkligen tror att två blåögda inte kan få ett brunögt barn.

Fast det tror jag författarna har koll på, det jag vänder mig emot är att man lägger upp det som att det aldrig slagit Lisa förrän där och då (när Regina påpekade det om ögonfärgen) att Bianca kanske kunde ha en annan pappa.

Jo är nog mycket som tyder på att pappagrejen är det som leder till Patriks och Lisas terapisnack och kris. Antingen det eller att Lisa kommer vara otrogen med Martin (eller att otroheten blir en konsekvens av pappagrejen).
Citera
2018-03-06, 09:58
Medlem
Är rätt säker på att han är pappa till Bianca, däremot tror jag att det blir en tvist om vem som är hans pappa i sin tur.
Har det ens förts på tal vart Biancas farfar är?
Citera
2018-03-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det tror jag författarna har koll på, det jag vänder mig emot är att man lägger upp det som att det aldrig slagit Lisa förrän där och då (när Regina påpekade det om ögonfärgen) att Bianca kanske kunde ha en annan pappa.

Jo är nog mycket som tyder på att pappagrejen är det som leder till Patriks och Lisas terapisnack och kris. Antingen det eller att Lisa kommer vara otrogen med Martin (eller att otroheten blir en konsekvens av pappagrejen).
Ja...Jag kan tycka att alla de vuxna omkring Bianca, plus Bianca själv, borde ha reflekterat över att hon har bruna ögon trots att föräldrarna har blå. Men förmodligen visar det sig att hon ändå är Martins dotter och så skall alla tittare få sig en "Aha-upplevelse" att "Nä men! Blåögda KAN få ett brunögt barn!". Zzzzzz.... Sen kommer säkert tjafset av att Patrik blir misstänksam om han verkligen är pappa till Lo för Lisa verkar ju ha vissa problem med sanningsenligheten..
Citera
2018-03-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Är rätt säker på att han är pappa till Bianca, däremot tror jag att det blir en tvist om vem som är hans pappa i sin tur.
Har det ens förts på tal vart Biancas farfar är?
Nej... Det har nog inte förts på tal. Jag tror inte heller att det förts på tal vilka Lisas,Patriks, Katjas eller Brancos föräldrar är och tycker att skall det börja tjafsas om DET så blir det för mycket och totalt ointressant.
Citera
2018-03-06, 11:10
Medlem
Citat:

Jag tycker nog alla skådisar är väldigt bra. Klart man stör sig som fan på Lisa och Emma, men man kan ju knappast påstå att de inte är välspelade

Intressant att vi kan se så olika. Jag tycker att Regina spelar uselt och är besviken.
Citera
2018-03-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamel-kellogs
Hade velat att Henrik och Katja skulle varit tillsammans!☹☹☹
Ja, de hade passat och William hade blivit glad. Men då kanske det inte blivit någon "uppvisning" i vad "tokigt" det kan bli när olika finner tycke för varandra. Jag tycker betydligt bättre om Katja i den här säsongen än förra, men har inte riktigt förstånd nog att förstå hur hon kunde falla för Branco. Inte hur någon skulle kunna falla för honom, att det hade varit roligare om det varit en atlet och för de flesta attraktiv skådespelare som spelat Branco. Men nu känns han som en halvsunkig farfar och det är väl också vad han skall framstå som....Sitta där med bar överkropp och låta knäckebrödssmulorna falla på en kropp som åtminstone inte jag kan få ihop med att den skulle tillhöra en kampsportstränare. Men jag kan ju ha missat att de kan se ut precis så.... Jag kanske borde åka runt på olika kampsportställen och be tränarna klä av sig på överkroppen så jag får se om de är välmusklade eller inte... Skojar. Men OM jag skulle göra det så skulle jag nog få känna av att bli ivägslängd och anmäld till "me to" ggr flera.
Citera
2018-03-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
... "uppvisning" i vad "tokigt" det kan bli när olika finner tycke för varandra. Jag tycker betydligt bättre om Katja i den här säsongen än förra, men har inte riktigt förstånd nog att förstå hur hon kunde falla för Branco. Inte hur någon skulle kunna falla för honom, att det hade varit roligare om det varit en atlet och för de flesta attraktiv skådespelare som spelat Branco. Men nu känns han som en halvsunkig farfar och det är väl också vad han skall framstå som....Sitta där med bar överkropp och låta knäckebrödssmulorna falla på en kropp som åtminstone inte jag kan få ihop med att den skulle tillhöra en kampsportstränare.
Det är ju precis såhär naturen ofta fungerar att den ordentliga städade kvinnan faller för den starka farliga mannen. Biologi. Sen, visst ser han lite ovårdad ut och med blatte utseende. Men han är otroligt vältränad och är väldigt högt inom kampsport i verkligheten (så det är inget han bara spelar). Lite kul när han spelade med musklerna där vid frukosten även om man kan klä på sig vid matbordet.
Citera
2018-03-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju precis såhär naturen ofta fungerar att den ordentliga städade kvinnan faller för den starka farliga mannen. Biologi. Sen, visst ser han lite ovårdad ut och med blatte utseende. Men han är otroligt vältränad och är väldigt högt inom kampsport i verkligheten (så det är inget han bara spelar). Lite kul när han spelade med musklerna där vid frukosten även om man kan klä på sig vid matbordet.

Brrr.... Jag borde nästan titta en gång till för att försöka se om han verkligen ser vältränad ut, eller om det var som jag trodde en ofrivillig spasm på grund av kylan/avklädheten. Men JÄTTEBLÄ bara åt tanken. Men jag kanske tar mig mod och ser det med helt andra ögon. Jag hade hellre sett Paolo Roberto i hans roll men antar att smaken är som baken.... Men då hade jag nog spolat tillbaka en hel dag för att få beskåda överkroppen. Obs, ta det jag skriver med en nypa salt. Jag överdriver. Egentligen hade jag kanske bara spolat tillbaka en gång eller möjligtvis två....
Citera
2018-03-06, 12:21
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:

Jag ger mig och formulerar om mig.

Det är barnens roller som emellanåt får mig att le lite då och då.

Ja det är väl bra rollprestationer, men INTE Regina det känns så konstlat och tillgjort allt hon gör och säger.
Sedan stör jag mig på att man drar ut på det här med faderskapet i för många avsnitt, det för inte historien framåt den bara maller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in