2017-04-04, 21:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northstand169
Riktigt bra säsongsavslutning tycker jag. Var första gången under hela seriens gång som jag tyckte om Eddie. Tyckte det var jävligt gulligt när han stod upp för William , hoppas det håller i sig och att dom kan bli bästa vänner.

Skönt att Lisas och Martins skillsmässa äntligen gick igenom, nu hoppas jag att alla kan gå vidare (framförallt Martin)

Ser fram emot nästa säsong. Nån som vet när den kommer? Antagligen till hösten eller nästa vår skulle jag gissa på

Behövs en säsong 2 egentligen? Det verkar som att många knutar löstes upp i detta sista avsnitt.
Citera
2017-04-04, 23:12
Medlem
Jag gillade serien.
Tyckte de var realistiska i föräldraskapet.

Katja och hennes relationer kändes som sidospår. Martins relationer hade mer inverkan på familjen "i mitten" dvs Patrik och Lisa, men Katja gav varken mer eller mindre.

Grälen med dottern kändes realistiska. Mammans sätt att reagera när hon tappar humöret och inte vet vad hon ska säga, kändes mer naturligt än det brukar på TV, det brukar vara mer "jag älskar dig vad som än händer".

Däremot störde farmors homosexualitet lite. Jag hade utgått från att de bodde ihop och att det var officiellt. Att Martins förklaring för flickvännen att de var väninnor bara var ett sätt att förminska förhållandet, lite nonchalant och ointresserat liksom. Inte att han inte visste. Det blev konstigt när fokus lades på nåt som jag trodde var utrett och klart.

Jag förstår inte heller vad en säsong 2 ska tillföra, det blev ingen cliffhanger. Bröderna är sams, skilsmässan klubbad, Martin har ett boende och Katja hämnades på chefen.

Slutligen. Skådespelaren som spelar William, han är inget vidare va. Visst ska karaktären vara lite torr och uttryckslös, men han är inte särskilt övertygande. Dorsins grabb däremot. Nu i sista avsnittet när han ber om frukost så visade han att han kan spela även sårbar och känslig. Han lär vi se mer av! William däremot, han har nog en annan karriär framför sig.
Senast redigerad av regnessem 2017-04-04 kl. 23:18.
Citera
2017-04-05, 20:02
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Behövs en säsong 2 egentligen? Det verkar som att många knutar löstes upp i detta sista avsnitt.

Detta är en drama/komedi-serie, där man följer denna familj i vardagen. Ingen thriller/kriminal-serie som kräver massa spännande och saker att fundera på. Här finns en perfekt grund att mata ur säsong efter säsong, och göra det till en riktig långkörare.
Citera
2017-04-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
När kommer säsong 2?

29 januari 2018 sänds första avsnittet av säsong 2.
Citera
2017-04-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Antar det bara blir två säsonger då, barnen är ju typ vuxna efter det. Förstår inte varför public service ska dröja så länge med en säsong som redan är inspelad. Det är vi som betalat för skiten.

Edit, glömde att jag inte betalar licens men någon annan får klaga.
Citera
2017-04-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Antar det bara blir två säsonger då, barnen är ju typ vuxna efter det. Förstår inte varför public service ska dröja så länge med en säsong som redan är inspelad. Det är vi som betalat för skiten.

Edit, glömde att jag inte betalar licens men någon annan får klaga.

Lite konstigt är det ju att det dröjer så länge innan nästa säsong visas. Känns som det mesta ordnade upp sig i sista avsnittet så vad säsong 2 har att bjuda på återstår att se.
Citera
2017-04-05, 21:46
Medlem
-charliesheens avatar
Det är inte klokt, alltså. Manuset är bedrövligt. Man älskar inte en enda jävla karaktär, man inte ens gillar någon av dom. Henrik möjligtvis, men han lämnar ju inga avtryck öht heller. Fan, man vill så gärna stötta svensk film och tv, och man ser hela första säsongen nu. ELler ärligt talat stängde jag av en bit in idag. Det gick inte mer. Jag blir nedstämd alltså. Och jag menar, alla är dåliga skådespelare, det är hemskt att se Henrik Johansson (Patrik), att veta att han hållit på så länge, men har trots det inte någon fallenhet för yrket. Eddie gör att det händer nått med en åtminstone. Hon som spelar Eddies mamma ok, och attraktiv på nått sätt. Tänderna kanske. Men annars vilket jävla haveri. GUD

edit: Jag såg nu klart sista avsnittet. En toppenserie!!
Senast redigerad av -charliesheen 2017-04-05 kl. 22:33.
Citera
2017-04-05, 21:48
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Han gör en blek insats. Men han har å andra sidan inte haft speciellt många repliker och han kanske skulle visa sig vara en riktigt bra skådespelare om man fick se honom göra en större rolltolkning.

Du menar att om han skulle få ännu mer uppmärksamhet framför kameran så skulle han sluta vara så vettskrämd att han knappt stå normalt, han är så stel och har så dålig känsla att det gör ont att se
Citera
2017-04-05, 21:57
Medlem
Citat:
Känns som det mesta ordnade upp sig i sista avsnittet så vad säsong 2 har att bjuda på återstår att se.
För alla var det underbart, förutom för Henrik. Men varför ska alla ha det bra och varför inte ge en ensam man ett helvete. Det passar liksom in i dagens samhälle.
Citera
2017-04-06, 13:07
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
För alla var det underbart, förutom för Henrik. Men varför ska alla ha det bra och varför inte ge en ensam man ett helvete. Det passar liksom in i dagens samhälle.

Påtal om Henrik så kan jag förutse vad som kommer hända eftersom allt redan varit förutsägbart redan så kommer de fortsätta på den inslagna vägen.

Henrik är lämnad och har sagt upp sig och William gick hem till honom och snackade med honom. Eftersom ungen är så smart så kom han ihåg allt Henrik sa om Petra Mede. Man såg att Petra föll för det, osv, osv.

Nästa säsong kommer Petra Mede och Henrik bli ett par och Patrik kommer bli grinig som Martin varit i den första säsongen. Det kommer bli ombytta roller helt enkelt och Patrik kommer få känna hur det känns att en annan man kommer in i hans barns liv.

Det är vad som kommer hända. Jag kan säga det med säkerhet för den här serien fortsätter på den inslagna vägen. Så, nu behöver ni inte kolla nästa säsong.
Citera
2017-04-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Påtal om Henrik så kan jag förutse vad som kommer hända eftersom allt redan varit förutsägbart redan så kommer de fortsätta på den inslagna vägen.

Henrik är lämnad och har sagt upp sig och William gick hem till honom och snackade med honom. Eftersom ungen är så smart så kom han ihåg allt Henrik sa om Petra Mede. Man såg att Petra föll för det, osv, osv.

Nästa säsong kommer Petra Mede och Henrik bli ett par och Patrik kommer bli grinig som Martin varit i den första säsongen. Det kommer bli ombytta roller helt enkelt och Patrik kommer få känna hur det känns att en annan man kommer in i hans barns liv.

Det är vad som kommer hända. Jag kan säga det med säkerhet för den här serien fortsätter på den inslagna vägen. Så, nu behöver ni inte kolla nästa säsong.
Jo att de två får ihop det igen är nog ingen högoddsare. Det visade de tydligt men jag trodde att det skulle ske direkt efter hämnden mot chefen. Varför liksom fira nyår utan den man älskar? Förresten, var det receptionisten Henrik hade haft på nattbesök, tyckte där fanns likheter? Det kanske blir ett triangeldrama!
Citera
2017-04-06, 18:34
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in