2018-03-06, 13:03
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Jag ger mig och formulerar om mig.

Det är barnens roller som emellanåt får mig att le lite då och då.

Ja det är väl bra rollprestationer, men INTE Regina det känns så konstlat och tillgjort allt hon gör och säger.
Sedan stör jag mig på att man drar ut på det här med faderskapet i för många avsnitt, det för inte historien framåt den bara maller på.

Ja, men jag vill mena att Regina spelar en irriterande, konstlad och tillgjord person som verkligen anstränger sig för att vara en bohemisk "fri själ" för att hon är livrädd för att vara vanlig (tror nog vi alla mött sådana personer i verkligheten). Det roliga är ju att verklighetens Regina Lund verkar påminna en hel del om hennes rollfigur, och är minst lika konstlad och tillgjord, särskilt när hon leker medium https://www.youtube.com/watch?v=MtA-1r4jXAE
Citera
2018-03-06, 13:18
Medlem
brianmolkos avatar
Vem har gjort musiken, den där lite släpiga melodin som spelas i mellanspel när de ska sova och annat, låter som någon med Sophie Zelmani, men jag vet inte ?
Citera
2018-03-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ja, men jag vill mena att Regina spelar en irriterande, konstlad och tillgjord person som verkligen anstränger sig för att vara en bohemisk "fri själ" för att hon är livrädd för att vara vanlig (tror nog vi alla mött sådana personer i verkligheten). Det roliga är ju att verklighetens Regina Lund verkar påminna en hel del om hennes rollfigur, och är minst lika konstlad och tillgjord, särskilt när hon leker medium https://www.youtube.com/watch?v=MtA-1r4jXAE
Ja, du har faktiskt rätt.
Citera
2018-03-06, 14:40
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Brrr.... Jag borde nästan titta en gång till för att försöka se om han verkligen ser vältränad ut, eller om det var som jag trodde en ofrivillig spasm på grund av kylan/avklädheten. Men JÄTTEBLÄ bara åt tanken. Men jag kanske tar mig mod och ser det med helt andra ögon. Jag hade hellre sett Paolo Roberto i hans roll men antar att smaken är som baken.... Men då hade jag nog spolat tillbaka en hel dag för att få beskåda överkroppen. Obs, ta det jag skriver med en nypa salt. Jag överdriver. Egentligen hade jag kanske bara spolat tillbaka en gång eller möjligtvis två....

Tror att Paolo och Dragomir båda har bakgrund i samma taekwondoklubb, sen blev Dragomir större inom just det medan Paolo blev boxare.

Dragomir är helt klart tränad men han är väl runt 50 år. Paolo också men Paolo kör ju mycket kondition och ser därför ut på ett annat sätt. Tror också det är just meningen att karaktären ska vara stor och hårig.

Sen är Paolo en sämre skådis, har du sett Stockholmsnatt och 9 millimeter? Sevärda filmer helt klart. Men inte för skådespelarinsatserna utan för att Paolo med flera är så jävla pajiga att filmerna blir komiska.

Så min slutsats är att jag inte hade velat se Paolo i rollen. Han är ingen skådis.
Citera
2018-03-06, 15:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jo. Det är inga konstigheter. Ju mer lik rollen är personen i verkligheten desto bättre blir det ju oftast. Regissör och skådespelare eftersträvar det så mycket det från bådas perspektiv.
Citera
2018-03-06, 15:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Fast det tror jag författarna har koll på, det jag vänder mig emot är att man lägger upp det som att det aldrig slagit Lisa förrän där och då (när Regina påpekade det om ögonfärgen) att Bianca kanske kunde ha en annan pappa.

Jo är nog mycket som tyder på att pappagrejen är det som leder till Patriks och Lisas terapisnack och kris. Antingen det eller att Lisa kommer vara otrogen med Martin (eller att otroheten blir en konsekvens av pappagrejen).
Nja. Lisa visste nog mycket väl vem pappan var men hon har inte velat ge sken av det. Sen när systern påpekade det med ögonen så blev det en bisak att ta till. Egentligen har det ingen relevans. Det intrycket fick jag iaf.
Citera
2018-03-06, 16:16
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Ja, dumt av Katja. Lider dock med henne när Branco fullkomligt rör om i hennes vardag och vänder upp-och-ner på rutiner.

Men det är ju det som gör det spännande för henne trotts allt.
"Han är en varm och spontan människa, nära till sina känslor" säger hon om honom med kärlek i ögonen <3
Hon behövde någon som är olikt henne (Henrik som Patric är ju lite för "proper")
Citera
2018-03-07, 21:32
Medlem
Regina Lunds karaktär är ju hemskt irriterande. Eddie har ju börjat bli skön nu haha
Citera
2018-03-08, 08:47
Medlem
VanDeKamps avatar
Jag hoppas verkligen att scenen när William och Katja träffade Henrik på restaurangen var ett litet intro till att Henrik kommer att komma tillbaka. Det ögonblicket när han fick syn på William var så fint så det ryckte lite i hjärteroten.
Citera
2018-03-08, 09:20
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purjo123
Regina Lunds karaktär är ju hemskt irriterande. Eddie har ju börjat bli skön nu haha

Ja, fy fan vad äckligt manhaftig hon är.
Får snart hända något i den här serien, som till exempel att Bianca ritualmördar hela övriga rollbesättningen eller nått.
Citera
2018-03-08, 21:31
Medlem
Är denna serie något att se tycker ni? Har sett ett avsnitt och tyckte det var cringe, småskrattade dock ett par gånger haha. Bör man ge hela serien en chans på riktigt?
Citera
2018-03-09, 20:27
Medlem
Måste bara beundra Dragomir, vilken talang!!!
Han gör rollen så dj-a bra, mot den bittra med-
elålderskvinnan! Varför har man inte sett honom tidigare?? Helt suverän!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in