Citat:
Ursprungligen postat av
Ovrall
Med riktig journalist menar jag medarbetare med någon form av journalistik utbildning..
Med den inställningen är alltså inte Abraham Lincoln politiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ovrall
Jag anser inte att det är medias uppgift att formulera förslag till samhällsförändring, inte heller att ställa samhällsproblem till rätta.
Instämmer. Desto mer chockerande när jag insåg att vi lever i Nordkorea (eftersom du verkar vara lite av en arrogant besservisser: "Nordkorea" menas med här bildligt talat, symboliskt, inte bokstavligt). Att media i Sverige hamrar in propaganda i oss varje dag, varje timme. En av dessa sanningar varande att invandring är bra, invandring skall vi ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ovrall
Sen är inte massmedia svart eller vitt, det finns bättre och sämre exempel, även inom alternativmedia och diskussionen om det är ju ständigt pågående.
Jo, det är precis vad massmedia är. Totalt fullständigt enfärgat i vissa frågor, speciellt invandringen. Det finns inte och har minst under de trettio år jag varit politiskt aktiv existerat någon form av "ständigt pågående" diskussion om vissa frågor, framför allt frågan om invandring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ovrall
1. Vet inte riktigt hur jag ska bemöta din sakfråga då jag
2. 1. inte vet om det stämmer eller är ett hypotetiskt exempel, och
3. 2. inte tycker att tidningen Metro (visste inte ens att den fanns kvar) ensamt kan få representera massmedia i den här diskussionen.
4. Men, citatet du använder var ett svar på grelins tidigare inlägg om "att ge svenskar en röst
1 Jo, det vet du visst det. Du använder retoriska tekniker för att ducka för frågan. Du ifrågasätter min källa för att inte svara på det jag säger. Mig lurar du inte. Har hållit på med detta i trettio år.
2. Varför skulle jag säga det om det inte stämmer? Svaret är ja, det stämmer, jag har räknat. Varför skulle jag använda en hypotetisk siffra utan att säga det? Hade det varit en hypotetisk sak så hade jag väl sagt det?
3. Om en tidning med 1,1 miljoner läsare mot slutet av sin levnad, långt fler än de flesta av konkurrenterna, med mediakändisar från TV, radio, film, kultur med mera, som fanns i gratis varje butik, varje, tunnelbane, spårvagn, bussstation, som lästes och diskuterades överallt i samhället, inte är representativ för medieklimatet i Sverige mellan säg 2010 och 2017 , då kan man ju fråga sig vad som är det. Nejdu, du lurar inte mig, du ifrågasätter representativiteten för att slippa bemöta argumentet. För att inte svara på frågan.
4? Det där fattade jag inte alls. En faktauppgift som inte spelar roll. Min poäng är att det finns ingen röst för svenskar, det finns en medie, politisk och finanselit som har total kontroll över varje del av massmedia, liksom alla andra delar av samhället. De formar våra tankar, de styr våra åsikter. Ingen kan komma undan. Och hjältar som jag kämpar för folket.