2023-04-27, 08:35
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det blir så när folk hela tiden försöker förminska ens kunskaper.
Då blir det en slags von Oben retorik.
Det är helt naturligt.

Och hon var modig för att...?
Citera
2023-04-27, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Och hon var modig för att...?
För att hon säger saker som kommer fördärva hennes rykte hos folk som inte begriper.
Media sågar ju henne redan totalt.
Citera
2023-04-27, 10:17
Bannlyst
Sedan ska jag villigt erkänna att detta är känsliga frågor.

Vilket är bäst för ett land, att politikerna ljuger och offrar lite (eller mycket) folk för att landet ska gynnas ekonomiskt, eller att politikerna talar sanning och hela landets ekonomi drabbas?

Det är ingen lätt fråga.
Citera
2023-04-27, 20:19
Medlem
Citat:
Sedan ska jag villigt erkänna att detta är känsliga frågor.

Vilket är bäst för ett land, att politikerna ljuger och offrar lite (eller mycket) folk för att landet ska gynnas ekonomiskt, eller att politikerna talar sanning och hela landets ekonomi drabbas?

Det är ingen lätt fråga.

Slavmentalitet. Det bästa för ett land är givetvis att inte ha några yrkespolitiker överhuvudtaget. Sedan spelar det ingen som helst roll hur mycket ekonomin "gynnas" eftersom pengarna ändå inte går till folket utan till utsugarna.
Citera
2023-04-27, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Slavmentalitet. Det bästa för ett land är givetvis att inte ha några yrkespolitiker överhuvudtaget. Sedan spelar det ingen som helst roll hur mycket ekonomin "gynnas" eftersom pengarna ändå inte går till folket utan till utsugarna.
Nja det är inte riktigt så enkelt enligt mig.
Ett rikt land är oftast bättre att leva i kontra ett utfattig land.

Så det gäller att spela sina kort rätt och bluffa vid rätt tillfälle.
Citera
2023-04-28, 10:57
Bannlyst
Citat:
Skrev jag att yrkespolitiker (en förskönande omskrivning för korrumperade, illasinnade skitstövlar) är en förutsättning för att vi ska kunna leva i välstånd?
Nej.
Men tyvärr är det nog så.
Citera
2023-04-30, 01:18
Medlem
Senaste programmet. Tullberg intervjuas av Willgert i "Migrationstrycket ökar, vad händer med Sverige? - Jan Tullberg i Swebbtv Vetenskap 73"...
Tullberg en bit in i programmet, vid 38 minuter ungefär:
Citat:
Dom här spelar ju på det. Alltså. Dom flesta utav dom här som blir räddade, dom har nån gummibåt eller nånting sånt där.
Och sen när dom ser att dom har ett räddningsfartyg som är i närheten, då sätter dom ett par knivar i gummibåten och sen så pyser luften ur...
Willgert får ett lätt ansträngt ansikte och frågar Tullberg "Finns det belagt s.a.s.?".
Tullberg: "Ja, jo, men det är så det här går till".
Citera
2023-04-30, 07:30
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Det bästa för ett land är givetvis att inte ha några yrkespolitiker överhuvudtaget. Sedan spelar det ingen som helst roll hur mycket ekonomin "gynnas" eftersom pengarna ändå inte går till folket utan till utsugarna.

Bra poäng!
Du är för intelligent för att titta på SwebbTV.
Citera
2023-04-30, 10:10
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-fascist
Senaste programmet. Tullberg intervjuas av Willgert i "Migrationstrycket ökar, vad händer med Sverige? - Jan Tullberg i Swebbtv Vetenskap 73"...
Tullberg en bit in i programmet, vid 38 minuter ungefär:
Willgert får ett lätt ansträngt ansikte och frågar Tullberg "Finns det belagt s.a.s.?".
Tullberg: "Ja, jo, men det är så det här går till".

Sammanfattar ju ganska väl hur swebbtv jobbar med källkritik
Citera
2023-04-30, 12:21
Medlem
Citat:
För att hon säger saker som kommer fördärva hennes rykte hos folk som inte begriper.
Media sågar ju henne redan totalt.

Det finns en sorts fundamental motsägelse i ditt resonemang Om hon inte sagt de saker hon säger skulle hon inte vara riksdagspolitiker för SD. Om inte sagt någonting alls hade hon varit ingen.

"Näthat" riktat mot Annie Lööf har det pratats en hel del om. Det finns folk som "inte begriper", folk som "sågar henne".

Jaha. Och? Det här hör till om man ska vara en profilerad politiker. Om man ska vara kontroversiell kan man inte förvänta sig att alla ska hålla med och vara jättesnälla. Det fungerar inte så och det har aldrig fungerat så.
Citera
2023-04-30, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns en sorts fundamental motsägelse i ditt resonemang Om hon inte sagt de saker hon säger skulle hon inte vara riksdagspolitiker för SD. Om inte sagt någonting alls hade hon varit ingen.
Jag tror du missuppfattat.
Hon hade ett VÄLDIGT gott renommé tills hon började säga saker som inte passade in i narrativet.
Citera
2023-05-01, 12:29
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Jag tror du missuppfattat.
Hon hade ett VÄLDIGT gott renommé tills hon började säga saker som inte passade in i narrativet.

Inom vilka kretsar? Någon källa? Jag hade aldrig hört talas om henne förrän hon gjorde entré i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in