2019-12-29, 12:48
Medlem
Zneds avatar
Undrar bara varför Ingrid Carlqvist inte är lämplig i Swebbtv. Där har jag inte hängt med.
Citera
2019-12-29, 13:08
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Undrar bara varför Ingrid Carlqvist inte är lämplig i Swebbtv. Där har jag inte hängt med.

Har inte sett henne i Swebbtv, men hört henne i podden Ingrid och Conrad och där var hon väldigt tjatig, mot muslimer och för Israel, Contrajihadist ibland var hon borta från podden och ersattes då av andra personer, och jag blev alltid väldigt glad när hon inte var med...

Så om hon ska vara med i Swebbtv, så lär jag undvika de programmen...

Nån kommenterade Arnstberg, han hade ett sommarprogram hos Ingrid och Conrad, och där var han väldigt njutbar att höra tyckte jag! (Han talade då om när han som nyutbildad lärare fick hand om en klass bestående av zigenare)

Har inte hört honom i Swebbtv.
Citera
2019-12-29, 13:38
Medlem
Belavias avatar
Vad i helvete, har Swebbtv inget team bakom sig som bedömer vad som kan sändas eller inte?

Wilgert är en klippa. Kanske den bästa och viktigaste personen inom alternativmediascenen idag - Lugn, smart, empatisk, kunnig och intellektuellt hederlig.

Men ingen är helt perfekt. Någon som jobbar med Swebbtv måste ju givetvis hindra att Wilgerts stora hjärta och empati löper amok.

Som nu senast med den här osammanhängande svamliga kärringen som återkommande hade bjudit in möjlig pedofil till sitt hem. Herregud, sånt här får inte Swebbtv sända, det skadar deras varumärke rejält.

De tar upp så mycket bra saker annars, röjer korruption, pratar om ekonomi- och klimatdebatten med alla dess faror och agendor. Superviktiga saker. Modigt hur de tar upp den ena komprometterande saken efter den andra inom MSM.

Men så varvar de med sån här skit. En överviktig gula-bländ-tant som bjudit hem invandrare av högst tveksam karaktär upprepade ggr, och nu sitter i Swebbtv och beklagar sig på ett så snurrigt och svamligt sätt att Wilgert ständigt måste sortera och reda upp i resonemangen.

De här typen av "lördagsintervjuer" får inte ske, då sänker de sitt varumärke, som annars håller på att bli något verkligt stort.
Senast redigerad av Belavia 2019-12-29 kl. 13:47.
Citera
2019-12-29, 13:56
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Vad i helvete, har Swebbtv inget team bakom sig som bedömer vad som kan sändas eller inte?

Wilgert är en klippa. Kanske den bästa och viktigaste personen inom alternativmediascenen idag - Lugn, smart, empatisk, kunnig och intellektuellt hederlig.

Men ingen är helt perfekt. Någon som jobbar med Swebbtv måste ju givetvis hindra att Wilgerts stora hjärta och empati löper amok.

Som nu senast med den här osammanhängande svamliga kärringen som återkommande hade bjudit in möjlig pedofil till sitt hem. Herregud, sånt här får inte Swebbtv sända, det skadar deras varumärke rejält.

De tar upp så mycket bra saker annars, röjer korruption, pratar om ekonomi- och klimatdebatten med alla dess faror och agendor. Superviktiga saker. Modigt hur de tar upp den ena komprometterande saken efter den andra inom MSM.

Men så varvar de med sån här skit. En överviktig gula-bländ-tant som bjudit hem invandrare av högst tveksam karaktär upprepade ggr, och nu sitter i Swebbtv och beklagar sig på ett så snurrigt och svamligt sätt att Wilgert ständigt måste sortera och reda upp i resonemangen.

De här typen av "lördagsintervjuer" får inte ske, då sänker de sitt varumärke, som annars håller på att bli något verkligt stort.

Håller med. SwebbTV är bland den viktigaste opinionsbildaren idag och just nu behövs de som mest för att konkurrera med MSM.

Sånt här får inte hända igen, jag bryr om kanalen och vill att de ska växa. Sånt här kan förhindra det. Förstår att de kanske är lite torrt med folk att intervjua men hellre hoppa en vecka nu under ledigheterna än att sända detta.

De har verkligen levererat bra de senaste (Hoa Hoa, Östling m.m.) och växer så det knakar. Fortsätt med det och varva med Lars Bern så kommer de växa ytterligare. Klart vi inte kan kräva någon Östling varje vecka, men detta var katastrof.
Citera
2019-12-29, 14:13
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har inte sett henne i Swebbtv, men hört henne i podden Ingrid och Conrad och där var hon väldigt tjatig, mot muslimer och för Israel, Contrajihadist ibland var hon borta från podden och ersattes då av andra personer, och jag blev alltid väldigt glad när hon inte var med...

Nån kommenterade Arnstberg, han hade ett sommarprogram hos Ingrid och Conrad, och där var han väldigt njutbar att höra tyckte jag! (Han talade då om när han som nyutbildad lärare fick hand om en klass bestående av zigenare)

Tack för infot om I Carlqvist.

Ja, Arnstberg är mycket bra. Han är ju etnolog och har studerat olika kulturer. Här ett avsnitt där han kommenterar bland annat den Zigenska kulturen med en specialitet på åldringsrån. Där de hade en hel garderob full med Hemtjänstens arbetskläder komplett med falsk namnbricka o.s.v. Allt för att kunna komma in hos åldringar och stjäla. Denna undersökning, när den publicerades gav till resultat att han blev svartlistad och undanträngd i samhället och en stor del av hans bekantskapskrets lämnade honom. Det var för farligt att ha honom som bekant.

Det har tidigare i tråden antytts att detta skall vara en förklaring till hans butterhet och övriga kännetecken.

Citat:
Titta på ”Lördagsintervju 45 del 2 - professor Arnsberg om vad som gör en kultur stark.” på YouTube
https://youtu.be/p0ZbETkRMew
Senast redigerad av Zned 2019-12-29 kl. 14:15.
Citera
2019-12-29, 14:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion

Då tycker jag omvänt. Jag gillar Carlqvist. Hon har på ett bra sätt vid ett flertals gånger belyst hur feminism, hedersförtryck och islamism förenas i likartad fanatism som uppmuntras av etablissemanget.
Citera
2019-12-29, 15:01
Medlem
Har dom tagit bort det senaste programmet med Willgert?
Citera
2019-12-29, 15:06
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Hennes utseende eller bildning har ingenting med saken att göra, hon kan fortfarande ha något viktigt att berätta. Men historien var konstig och dåligt underbyggd, och inte vidare sorterad eller begriplig. Det var felet.
Citera
2019-12-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hennes utseende eller bildning har ingenting med saken att göra, hon kan fortfarande ha något viktigt att berätta. Men historien var konstig och dåligt underbyggd, och inte vidare sorterad eller begriplig. Det var felet.

Finns den o se? tänkte se den senare o nu är den borta - man får väl ladda ner så fort något nytt kommer
Citera
2019-12-29, 16:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Men vad är senaste videon för obegriplig, osynkad märklighet? Ursäkta, men vad för tusan pratar kvinnan om?! Var är själva storyn?

Som jag förstod den osystematiska berättelsen, så handlade det om att män söker kontakt med barn via barnens mammor och mormödrar som t.ex. annonserat ut barnkläder via Facebook.

Det ligger ju i sakens natur, att det är kvinnor som är lite (eller rejält) bakom flötet, som är sårbara och faller för sådant. Och det är naturligtvis svårt att få till en rimlig intervju med en sådan kvinna... men Willgert borde ha styrt upp det mycket mer. Nu är intervjun bortplockad och det är nog lika bra, eftersom den var så dålig.
Citera
2019-12-29, 17:23
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
...
Det ligger ju i sakens natur, att det är kvinnor som är lite (eller rejält) bakom flötet, som är sårbara och faller för sådant. Och det är naturligtvis svårt att få till en rimlig intervju med en sådan kvinna... .

Vad...? Den här personen är inte på något vis könstypisk. Det går på intet vis att identifiera sig med en sån där person.
Och är det kvinnor som är bakom flötet för att de faller för skitprat? Män faller för allt - och för skitprat.
Citera
2019-12-29, 17:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vad...? Den här personen är inte på något vis könstypisk. Det går på intet vis att identifiera sig med en sån där person.
Och är det kvinnor som är bakom flötet för att de faller för skitprat? Män faller för allt - och för skitprat.

Förstår inte hur du läser. Videon handlade om mammor och mormödrar (dvs kvinnor) som blev lurade. Det ligger i sakens natur, att det är den sortens kvinnor som är lite (eller rejält) bakom flötet, som är sårbara och lätta att lura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in