Citat:
Ursprungligen postat av
estone
Nu är vi framme vid det jag har sett länge. Det är nämligen så att många människor är mer och mer kritiska till MSM och deras nyheter. De känner att MSM vinklar saker, och ibland rent ut ljuger. Men väldigt många är ändå inte beredda att så att säga släppa taget om sargen och åka ut på isen.Det finns något tryggt i att ändå vara på "rätt sida" eller det som kallas åsiktskorridoren. Vad menar jag? Jo, MSM säger sig stå för vetenskap och sanning. Jag menar att det är högst tveksamt om det stämmer så bra.
Många människor känner också en oro för att börja tro på alternativa förklaringar, konspirationer osv. Det blir jobbig och en osäker tillvaro.Det är dock så att alternativa förklaringar är ett litet frö som gror. Tillslut ser man hur sjukt precis allt i samhället är. Många känner att det nog kan vara så, men de vågar inte tänka tanken.
Fantasin sätter inte några gränser för "alternativa förklaringar, konspirationer osv".
Tänk om månen består av grön ost? Hur kan du avfärda det? Är du beredd - eller är du inte beredd - "att så att säga släppa taget om sargen och åka ut på isen"?
Drar du en gräns för vad du är beredd att betrakta som möjligt och/eller sannolikt?
Avfärdar du kanske att månen består av grön ost? Hur kan du i så fall veta, att de astronauter som besökt månen inte undanhåller oss, vad månen egentligen består av (nämligen grön ost)? Hur kan du veta att ngr astronauter har besökt månen??
-----
Somliga människor - du kanske hör dit? - drar ingen gräns alls för vad de 1. ifrågasätter och 2. (som en konsekvens) är beredda att tro på. Eller med dina ord: "De släpper sargen och och åker ut på isen" och avfärdar hela det kunskapsbygge, som Västerlandet har utfört.
Det är emellertid inte dessa människor, som SWEBBTV vänder sig till (om jag inte helt har misstolkat SWEBBTV:s målsättning).
Och det är därför, som SWEBBTV har problemet, att de kan inte *samtidigt* vara en kanal som som profilerar sig genom att lyfta mörkad, evidensbaserad information (om t.ex. svenska politikers unika migrationspolitik) som kanalen är ett kuriösakabinett för allsköns vilda spekulationer.