2019-09-16, 22:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Skojar du?
Finns det verkligen någon som fortfarande tror att skyskrapor pulveriseras när flygplan flyger in i dom?

Nej.

Men att dra av ett taktiskt kärnvapen mitt i NY, det tror jag inte på.

Att dra av en lastbil med TNT mot den svagaste punkten är desto enklare. Araberna har dessutom försökt det tidigare.

Än enklare är att bränna av ett lager termit runt centerkärnans stålbalkar o de yttre bärande och få fart på kedjereaktionen og skapa en dominoeffekt av kollapsande våningsplan.

Det stora hysch hyschet handlar om den ofantliga mängd asbest som pulvriserades och spreds med vinden.
Citera
2019-09-16, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Så är det, snöflingor. De kan inte tänka själva, därför får inget rubba deras sköra världsbild. De måste ha en TV-reporter som håller dem i handen och förklarar att -det här är en tokstolle och det han säger går emot den etablerade versionen och är fel.

Har inte sett avsnittet men oavsett vilket så tycker jag att det är bra att folk får komma till tals och även knäppa teorier, såsom flat earth, är intressanta att lyssna på ibland. Oavsett om en etablerad sanningsdiktator håller mig i handen eller ej.

Tror nästan det är bättre att de inte nämner dem vid namn och på så sätt når ut till en större publik. Den breda massan är inte redo för j-ordet än och för de som är vakna finns det gott om andra kanaler som man kan följa. JFG Livestreams, Dr. Edward Dutton: The Jolly Heretic och Mark Collett är tre kanaler som jag rekommenderar till de som vill gå full woke.

Jag håller faktiskt med. Det är fortfarande för känsligt och riskerar att stöta bort Svenssons, som har potential att tänka annorlunda om mer synliga saker och som är lättare att starta större motreaktioner inom.
Citera
2019-09-17, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Väldigt ohederligt argumenterat. Att avfärda en teori som inbegriper mer invecklade förklaringsmodeller till förmån för en enklare - som dessutom i det här fallet har en hållbar bevisföring - tyder inte nödvändigtvis på någon bristande analysförmåga.

Jag såg endast första delen. Förklarade han hur det kommer sig att byggnaderna rasade från punkten där planen träffade, snarare än nerifrån och upp som är fallet vid kontrollerad sprängning ?

Rekommenderar dig att lyssna på alla tre delarna innan du far ut med anklagelser om ohederlighet. Du verkar tro att vi som lyssnat på dem ska redogöra för innehållet, men nej det är inte så det funkar.
Senast redigerad av Sinestro 2019-09-17 kl. 00:29.
Citera
2019-09-17, 01:31
Medlem
Ja, Swebbtv sjunker mer och mer i mitt omdöme , först den närmast löjeväckande Palme mordteorin , och nu senast 11/9 och kärnvapen. Swebbtv måste sluta ta in dessa stollar i programmet, dom drar ner alla andra vettiga som medverkar, Lars Bern måste sätta stop för detta, hans trovärdighet urholkas tyvärr för varje stolle dom låter vara med i programmet.
Citera
2019-09-17, 04:24
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ja, Swebbtv sjunker mer och mer i mitt omdöme , först den närmast löjeväckande Palme mordteorin , och nu senast 11/9 och kärnvapen. Swebbtv måste sluta ta in dessa stollar i programmet, dom drar ner alla andra vettiga som medverkar, Lars Bern måste sätta stop för detta, hans trovärdighet urholkas tyvärr för varje stolle dom låter vara med i programmet.

Lars Bern? Lars Bern har inte fattat hälften så mycket som snubben som redogjorde för sin teori om kärnvapen.

(Palmeteorin var dock löjlig.)
Citera
2019-09-17, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro

(Palmeteorin var dock löjlig.)
Har du läst Hedbergs bok?
Citera
2019-09-17, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Problemet för SWEBBTV är, att de kan inte *samtidigt* vara en kanal som som profilerar sig genom att lyfta mörkad, evidensbaserad information (om t.ex. svenska politikers unika migrationspolitik) och ett kuriösakabinett för allsköns vilda spekulationer.
Nu är vi framme vid det jag har sett länge. Det är nämligen så att många människor är mer och mer kritiska till MSM och deras nyheter. De känner att MSM vinklar saker, och ibland rent ut ljuger. Men väldigt många är ändå inte beredda att så att säga släppa taget om sargen och åka ut på isen.Det finns något tryggt i att ändå vara på "rätt sida" eller det som kallas åsiktskorridoren. Vad menar jag? Jo, MSM säger sig stå för vetenskap och sanning. Jag menar att det är högst tveksamt om det stämmer så bra.
Många människor känner också en oro för att börja tro på alternativa förklaringar, konspirationer osv. Det blir jobbig och en osäker tillvaro.Det är dock så att alternativa förklaringar är ett litet frö som gror. Tillslut ser man hur sjukt precis allt i samhället är. Många känner att det nog kan vara så, men de vågar inte tänka tanken.
Citera
2019-09-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Rekommenderar dig att lyssna på alla tre delarna innan du far ut med anklagelser om ohederlighet. Du verkar tro att vi som lyssnat på dem ska redogöra för innehållet, men nej det är inte så det funkar.

Jag har varit involverad i den här diskussionen förr. Således hört alla argument som "truthers" fört fram. De som argumenterar för att tornen skulle ha sprängts kan inte förklara varför tornen rasade så som de faktiskt gjorde.
Citera
2019-09-17, 11:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nu är vi framme vid det jag har sett länge. Det är nämligen så att många människor är mer och mer kritiska till MSM och deras nyheter. De känner att MSM vinklar saker, och ibland rent ut ljuger. Men väldigt många är ändå inte beredda att så att säga släppa taget om sargen och åka ut på isen.Det finns något tryggt i att ändå vara på "rätt sida" eller det som kallas åsiktskorridoren. Vad menar jag? Jo, MSM säger sig stå för vetenskap och sanning. Jag menar att det är högst tveksamt om det stämmer så bra.
Många människor känner också en oro för att börja tro på alternativa förklaringar, konspirationer osv. Det blir jobbig och en osäker tillvaro.Det är dock så att alternativa förklaringar är ett litet frö som gror. Tillslut ser man hur sjukt precis allt i samhället är. Många känner att det nog kan vara så, men de vågar inte tänka tanken.

Fantasin sätter inte några gränser för "alternativa förklaringar, konspirationer osv".

Tänk om månen består av grön ost? Hur kan du avfärda det? Är du beredd - eller är du inte beredd - "att så att säga släppa taget om sargen och åka ut på isen"?

Drar du en gräns för vad du är beredd att betrakta som möjligt och/eller sannolikt?

Avfärdar du kanske att månen består av grön ost? Hur kan du i så fall veta, att de astronauter som besökt månen inte undanhåller oss, vad månen egentligen består av (nämligen grön ost)? Hur kan du veta att ngr astronauter har besökt månen??

-----

Somliga människor - du kanske hör dit? - drar ingen gräns alls för vad de 1. ifrågasätter och 2. (som en konsekvens) är beredda att tro på. Eller med dina ord: "De släpper sargen och och åker ut på isen" och avfärdar hela det kunskapsbygge, som Västerlandet har utfört.

Det är emellertid inte dessa människor, som SWEBBTV vänder sig till (om jag inte helt har misstolkat SWEBBTV:s målsättning).

Och det är därför, som SWEBBTV har problemet, att de kan inte *samtidigt* vara en kanal som som profilerar sig genom att lyfta mörkad, evidensbaserad information (om t.ex. svenska politikers unika migrationspolitik) som kanalen är ett kuriösakabinett för allsköns vilda spekulationer.
Citera
2019-09-17, 11:47
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Jag har varit involverad i den här diskussionen förr. Således hört alla argument som "truthers" fört fram. De som argumenterar för att tornen skulle ha sprängts kan inte förklara varför tornen rasade så som de faktiskt gjorde.
Lol, det är ju bara att tajma laddningarna så att explosionerna börjar där man vill att raset ska börja. Det är så själklart så att det inte ens behöver förklaras, ändå har AE911Truth m.fl. förklarat det, bara utifall att det skulle finnas någon som inte kan räkna ut det själv.
Citera
2019-09-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Lol, det är ju bara att tajma laddningarna så att explosionerna börjar där man vill att raset ska börja. Det är så själklart så att det inte ens behöver förklaras, ändå har AE911Truth m.fl. förklarat det, bara utifall att det skulle finnas någon som inte kan räkna ut det själv.

För det första så påstod mannen som intervjuades att sprängningarna skedde under byggnaden.
Citera
2019-09-17, 12:40
Medlem
DoggingDoriss avatar
Förtroendet för Swebbtv sjunker som en sten med sådana här konspirationsteorier. Jag undrar hur länge vettiga personer som Jensevik, Tullberg och Arnstberg vill ställa upp för swebbtv när de riskerar att bli sammankopplade med rena rättshaverister som menar att varenda terrorattentat är beordrad av globalistjudarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in