2017-04-11, 11:26
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake.
förstår precis vad du menar, benzo + alkohol brukar ju bli lite som 1+1=3, men känns inte riktigt så med denna. Hade en helg på minttu och nora där minnet är halvt fragmentariskt, men var ändå en fullt fungerande person och skötte mig bra, även bland folk. Första benzon jag tyckt riktigt bra om.
Det är en fantantastisk benso, den har frälst mig, och jag som inte ens gillqde dem innan. Ennda jag testat som är bättre är Tetrazepam, avreggad i hela Europa sedan 2013 dock

Famtastiskt benso, båda två.

Varning för muskelavslappning dock, pissar ner mig ibland, vaken som sovande.
Senast redigerad av Glossi 2017-04-11 kl. 11:31.
Citera
2017-04-11, 14:50
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Det är en fantantastisk benso, den har frälst mig, och jag som inte ens gillqde dem innan. Ennda jag testat som är bättre är Tetrazepam, avreggad i hela Europa sedan 2013 dock

Förstår att du är bensonaiv, men tänkte ändå att det var värt att fråga:

1) du flummar alltså på denna benso?
2) Har du tidigare flummat eller tagit "vassare" bensodiazepiner som vanligtvis används för insomning (stilnoct/zolpidem, imovane/zopiklon, sonata/zaleplon) eller panikattacker (xanor/alprazolam), eller tidigare starka RC-bensos (flubromazepam, flubromazolam, klonazolam)?
3) I så fall, hur jämför du flumeffekten mellan norflurazepam och andra bensodiazepiner?

Har lagt en lite större beställning och kommer förmodligen bunkra upp ganska rejält. Står på 20mg stesolid/dag, men behöver lite mer ibland (stressigt jobb). Vill dock inte verka påverkad på jobbet. Gjorde det tragiska misstaget att ta flunitrazolam på jobbet och det gick åt helvete - klarade mig enbart eftersom jag lyckades undvika ett UP eftersom jag kunde uppvisa mina recept. Gjorde dock bort mig rejält och det får fan inte hända igen (vilket det aldrig gör på stesolid/diazepam).

Tacksam för svar!
Citera
2017-04-11, 16:47
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Nu har jag nog inte trappat ut ännu då jag bestämde mig för att dra ut på CTn en dag.
Hursomhelst...Fryser väldigt lätt och klarar med lätthet av värme i mängder...
Inga muskelryck eller tung kropp ännu.
Gnagande känsla i huvudet.
Att hjärnloben blivit lite omkrinkastad känns också. Ibland börjar bä bä vita lamm spelas upp i huvudet. (Flashbacks)

Det är ingen lätt AT på denna kan jag säga nu med detsamma. Har ju inte ens gått ur min kropp ännu och ATn börjar kännas. Svullna ådror trött och konstig i huvudet.. Har inte ätit stora mängder ens så är lite förvånad..(4mg dag) ibland mer. Kommer inte "uppdatera" hur jag känner mig det blir off topic.
Får jag några symptom som kan vara relaterade till just denna substans då skriver jag det.
Citera
2017-04-11, 16:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros

2) Har du tidigare flummat eller tagit "vassare" bensodiazepiner som vanligtvis används för insomning (stilnoct/zolpidem, imovane/zopiklon, sonata/zaleplon) eller panikattacker (xanor/alprazolam), eller tidigare starka RC-bensos (flubromazepam, flubromazolam, klonazolam)?
3) I så fall, hur jämför du flumeffekten mellan norflurazepam och andra bensodiazepiner?

Har lagt en lite större beställning och kommer förmodligen bunkra upp ganska rejält. Står på 20mg stesolid/dag, men behöver lite mer ibland (stressigt jobb). Vill dock inte verka påverkad på jobbet. Gjorde det tragiska misstaget att ta flunitrazolam på jobbet och det gick åt helvete - klarade mig enbart eftersom jag lyckades undvika ett UP eftersom jag kunde uppvisa mina recept. Gjorde dock bort mig rejält och det får fan inte hända igen (vilket det aldrig gör på stesolid/diazepam).

Tacksam för svar!

Jag har vart trög nog att "flumma" på följande Alprazolam, Imovane. Flunitrazolam. Vanliga Flunisar. Iktorivil. 3-hydroxyphenezepam. Diazepam. Samt dessa.
Jag har svårt o jämföra dessa med någon av dom andra följande, då dom andra följande förutom imovane och 3 hydroxy,diazepam, har slutat upp med att man har 0 minne av flera dagar.
Men dessa i kombination med tex alkohol eller opioider/opiater har boostat på det andra ruset utan att det gått över gränsen. Inga minnesförluster. Ett extra lugn och lite muskelavslappning.
Favorit gaba pillrena för mig är iaf Iktorivil i lagom dos. Jag själv söker främst något som är bra muskelavslappnande . Men om jag ska jämföra dem här så är dom ganska lika diazepam.
Citera
2017-04-12, 00:40
Medlem
Glossis avatar
Citat:

Citat:
Stämmer mycket väl, min gode herre.

Citat:
Tagit alla dessa förutom de två sistnämnda, så kanske inte är så bensonaiv? Även använt nitrazepam, oxazepam, klonazepam, lorazepam och som sagt tetrazepam innan i både flumsyfte och mer medicinskt.
Citat:
Annorlunda, den påminner om tramadol/lyrica i sin effekt tycker jag förutom att man är mycket klarare i huvudet på norfluran, och man måste dosera lite högre. Som bensotjack om du förstår vad jag menar, den gör mig sjukt social och motiverad vid doser kring 12-16.
Citat:

Tacksam för svar!
Om du vill verka nykter på jobbet är denna perfekt. Som sagt är de största effekterna att man blir social och motiverad. Dock anmärkte min chef att jag verkade påverkad vid 16 mg runt de första gångerna jag tog, så lyssna inte på tomtarna som säger att denna kräver >20 för att vara värd något.
Senast redigerad av Glossi 2017-04-12 kl. 00:48.
Citera
2017-04-12, 10:57
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Jag har vart trög nog att "flumma" på följande Alprazolam, Imovane. Flunitrazolam. Vanliga Flunisar. Iktorivil. 3-hydroxyphenezepam. Diazepam. Samt dessa.
Jag har svårt o jämföra dessa med någon av dom andra följande, då dom andra följande förutom imovane och 3 hydroxy,diazepam, har slutat upp med att man har 0 minne av flera dagar.
Men dessa i kombination med tex alkohol eller opioider/opiater har boostat på det andra ruset utan att det gått över gränsen. Inga minnesförluster. Ett extra lugn och lite muskelavslappning.
Favorit gaba pillrena för mig är iaf Iktorivil i lagom dos. Jag själv söker främst något som är bra muskelavslappnande . Men om jag ska jämföra dem här så är dom ganska lika diazepam.
Mycket bra beskrivning då jag känner igen alla bensodiazepiner du jämför med. Postnord skulle ha levererat idag, men de är så jävla värdelösa att jag under 15 månaders tid nu allvarligt har funderat på att dra in brevbäraren ner i källaren när han kommer nästa gång och låsa in honom i mitt källarförråd tills hans lovar att bättra sig ordentligt.

Citat:
Stämmer mycket väl, min gode herre.

Tagit alla dessa förutom de två sistnämnda, så kanske inte är så bensonaiv? Även använt nitrazepam, oxazepam, klonazepam, lorazepam och som sagt tetrazepam innan i både flumsyfte och mer medicinskt.

Annorlunda, den påminner om tramadol/lyrica i sin effekt tycker jag förutom att man är mycket klarare i huvudet på norfluran, och man måste dosera lite högre. Som bensotjack om du förstår vad jag menar, den gör mig sjukt social och motiverad vid doser kring 12-16.

Om du vill verka nykter på jobbet är denna perfekt. Som sagt är de största effekterna att man blir social och motiverad. Dock anmärkte min chef att jag verkade påverkad vid 16 mg runt de första gångerna jag tog, så lyssna inte på tomtarna som säger att denna kräver >20 för att vara värd något.

Tack så mycket för dina svar! Du besvarade alla frågor väldigt väl!

Bensonaiv räknas man väl när man har låg eller ingen tolerans. Men knappast är du bensonaiv i det hänseendet att du inte är van vid bensodiazepiner och dess effekt. Så tack för ett objektivt svar!

Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Hoppas ni som vill "verka nyktra" på arbetet på jobbar med ofarliga uppgifter på ett kontor. Skulle inte vilja att någon som "verkar nykter" är pilot eller chaufför tex. Eller ansvarig för tunga maskiner på ett bygge.

Tror McDonalds passar er som handen i handsken!

Jag jobbar som lärare. FÖRSTÖR MIG INTE NU. Jag är högstadielärare på en problemskola. Jag går runt med öronproppar när jag har vissa klasser. Eleverna leker bara med sina jävla iPads (fucking jävla Snapchat) och vi är otroligt begränsade i hur vi får disciplinera eleverna. De gör vad fan de vill och avstängning ligger aldrig på bordet.

Så jag behöver vara "sedated" under mina lektioner. Och ta betablockerare. Annars skulle jag gå in i väggen. 38% av våra nior går ut med godkänt i matte.

Så jag behöver vara: bensad; dock inte påverkad på så sätt att jag sluddrar eller går runt och velar eller säger konstiga saker i lärarrummet.
Citera
2017-04-12, 16:30
Medlem
Detta är en utmärkt benso. Enough said. Jag håller mig till 4rna, dock.
Citera
2017-04-13, 00:06
Medlem
StyrmanJanssons avatar
Oinitierad fråga från en som aldrig brukar dylika preparat. Om man tar en halv-en tablett (alltså 4-8 mg) varje kväll för att få en smula lugn -hur länge kan man göra detta innan det blir ett problem att lägga av? Och hur yttrar sig dessa eventuella problem?
Citera
2017-04-13, 07:25
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanJansson
Oinitierad fråga från en som aldrig brukar dylika preparat. Om man tar en halv-en tablett (alltså 4-8 mg) varje kväll för att få en smula lugn -hur länge kan man göra detta innan det blir ett problem att lägga av? Och hur yttrar sig dessa eventuella problem?
En månad. Sen blir det alla möjliga sorters problem. Kolla tråden benso AT.
Eller lite längre upp där jag beskrev en del av min AT.
Citera
2017-04-13, 10:19
Medlem
Relentless666s avatar
Citat:
Mycket bra beskrivning då jag känner igen alla bensodiazepiner du jämför med. Postnord skulle ha levererat idag, men de är så jävla värdelösa att jag under 15 månaders tid nu allvarligt har funderat på att dra in brevbäraren ner i källaren när han kommer nästa gång och låsa in honom i mitt källarförråd tills hans lovar att bättra sig ordentligt.

Tack så mycket för dina svar! Du besvarade alla frågor väldigt väl!

Bensonaiv räknas man väl när man har låg eller ingen tolerans. Men knappast är du bensonaiv i det hänseendet att du inte är van vid bensodiazepiner och dess effekt. Så tack för ett objektivt svar!

Jag jobbar som lärare. FÖRSTÖR MIG INTE NU. Jag är högstadielärare på en problemskola. Jag går runt med öronproppar när jag har vissa klasser. Eleverna leker bara med sina jävla iPads (fucking jävla Snapchat) och vi är otroligt begränsade i hur vi får disciplinera eleverna. De gör vad fan de vill och avstängning ligger aldrig på bordet.

Så jag behöver vara "sedated" under mina lektioner. Och ta betablockerare. Annars skulle jag gå in i väggen. 38% av våra nior går ut med godkänt i matte.

Så jag behöver vara: bensad; dock inte påverkad på så sätt att jag sluddrar eller går runt och velar eller säger konstiga saker i lärarrummet.

Håller med. Jobbar också som lärare och detta har gjort mig lugnare, gladare och utför mitt arbete allmänt mycket bättre. MEn som du säger, självklart tar man ju inte så att man går omkring och sluddrar, vinglar osv. 1 st 8 mg är perfekt för mig.

Detta har inget med inlägget åvan att göra men, beställde från asken för 2 dagar sen idag. Står fortfarande: Status - på väg. Det har inte hänt något sedan de lämnade in den till postne för att skickas till mig. Kommer de att ta mitt paket eller? De är ju inget olagligt. De har tidigare tagit paket för mig.
Citera
2017-04-13, 10:22
Medlem
Citat:

Håller helt med, alltid varit anti benzo, aldrig använt det annat än för att landa efter hårda CS-race, men detta är första benzon där jag känner ett rekreationellt värde
Citera
2017-04-13, 15:34
Medlem
Igår drog jag i mig 30mg efter att ha hållit upp i ett dygn mest för att se om jag fick nån effekt. Den effekt jag fick påminde om 25mg atarax och jag blev något lugnare, thats it. Sorglig toleransökning på denna tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in