Citat:
Ursprungligen postat av
rhymenoceros
Förstår att du är bensonaiv, men tänkte ändå att det var värt att fråga:
Citat:
1) du flummar alltså på denna benso?
Stämmer mycket väl, min gode herre.
Citat:
2) Har du tidigare flummat eller tagit "vassare" bensodiazepiner som vanligtvis används för insomning (stilnoct/zolpidem, imovane/zopiklon, sonata/zaleplon) eller panikattacker (xanor/alprazolam), eller tidigare starka RC-bensos (flubromazepam, flubromazolam, klonazolam)?
Tagit alla dessa förutom de två sistnämnda, så kanske inte är så bensonaiv? Även använt nitrazepam, oxazepam, klonazepam, lorazepam och som sagt tetrazepam innan i både flumsyfte och mer medicinskt.
Citat:
3) I så fall, hur jämför du flumeffekten mellan norflurazepam och andra bensodiazepiner?
Annorlunda, den påminner om tramadol/lyrica i sin effekt tycker jag förutom att man är mycket klarare i huvudet på norfluran, och man måste dosera lite högre. Som bensotjack om du förstår vad jag menar, den gör mig sjukt social och motiverad vid doser kring 12-16.
Citat:
Har lagt en lite större beställning och kommer förmodligen bunkra upp ganska rejält. Står på 20mg stesolid/dag, men behöver lite mer ibland (stressigt jobb). Vill dock inte verka påverkad på jobbet. Gjorde det tragiska misstaget att ta flunitrazolam på jobbet och det gick åt helvete - klarade mig enbart eftersom jag lyckades undvika ett UP eftersom jag kunde uppvisa mina recept. Gjorde dock bort mig rejält och det får fan inte hända igen (vilket det aldrig gör på stesolid/diazepam).
Tacksam för svar!
Om du vill verka nykter på jobbet är denna perfekt. Som sagt är de största effekterna att man blir social och motiverad. Dock anmärkte min chef att jag verkade påverkad vid 16 mg runt de första gångerna jag tog, så lyssna inte på tomtarna som säger att denna kräver >20 för att vara värd något.