Citat:
Ursprungligen postat av
Suup
Okej, tack för informationen! Låter brutalt om hon skulle ha blivit ihjälslagen med nävarna i bilen. Måste varit ett jävla tumult och lämnat mycket spår i form av blod etc.
Hur tror du en eventuell rättegång skulle gå om det inte framkommer så mycket mer i bevisväg? Båda blånekar och "minns inget". Nikolaj verkar ju skylla på att han har varit väldigt full och minns inte så mycket. Vi har väl inte fått veta så mycket om vad Thomas har sagt, bara att han nekar till brott.
Det vi vet med all säkerhet är att hon var död när hon hamnade i vattnet, och polisen har sagt att dom utgår ifrån att hon dog i bilen, blodspår och prov pekar på det.
Indiciemål är lättare att döma på Island, så fängelse får dom med all säkerhet. Redan nu har diverse fd fångar samt interner gått ut med att det blir jävligt tufft för grönlänningarna att sitta inne på Island. Mordet har väckt enorm vrede och ilska, och vi ser inte snällt på att utlänningar kommer och gör så mot en av våra systrar.
Jag vet dessutom att polisen har mer än vad vi vet, men vad det är vet jag däremot inte. Väntar på min advokat vännina med ytterligare info.