2017-01-27, 16:38
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Om det stämmer att det var en hel del blod i bilen samt att hon blev dödad i bilen, som polisen tror så borde de själva fått blod på sig..

Det får mig att tro att de körde till golfbanan för att dumpa kroppen där men fick syn på övervakningskameran och kom på "klarare" tankar - inget bra ställe för dumpning. Så de åker vidare till hamnen och anser att det är bäst att ena går ombord och TO tar på sig jobbet med att göra sig av med kroppen. Det tar ca. 50 minuter innan han åker ifrån hamnen, under den tiden kollar han upp lämpliga platser i sin telefon där kroppen kan dumpas.

Ett mycket ihärdigt rykte säger nu att N blev avsläppt, TMO parkerade längre bort och gjorde klart jobbet.
Citera
2017-01-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Ett mycket ihärdigt rykte säger nu att N blev avsläppt, TMO parkerade längre bort och gjorde klart jobbet.

Fy farao, det är knappt så att jag vill läsa mer... Vad menas med att han gjorde klart jobbet?
Citera
2017-01-27, 16:43
Medlem
Citat:
De slår henne medvetslös/döende någonstans på vägen i bilen (Därav den långa resetiden) -> åker till hamnen -> släpper av N -> TMO dödar B någonstans i hamnområdet. Typ så?
Senast redigerad av Suup 2017-01-27 kl. 16:46.
Citera
2017-01-27, 16:49
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
De slår henne medvetslös/döende någonstans på vägen i bilen (Därav den långa resetiden) -> åker till hamnen -> släpper av N -> TMO dödar B någonstans i hamnområdet. Typ så?

Det är vad min ganska välinformerade källa berättade, fast jag vill ändå understryka att detta inte är ett officiellt uttalande. Men obduktion visar dödsorsak och liket hade synlig påverkan av yttre våld.
Citera
2017-01-27, 16:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det verkar ju som att TMO är "mer" skyldig då han kör iväg och är den som dumpar liket, men det anses också så att dom är lika skyldiga till hennes död. Att hon nog redan var död/döende när N släpptes av, så då är dom mördare båda två i mina och andras ögon.

Om N är delaktig i mordet så kan man ju undra varför han blev avsläppt vid båten på morgonen. En död kropp är tung och otymplig så det hade ju varit lättare om de hade hjälpts åt att forsla bort och gömma den. Det var nog inte lätt för T att ensam göra sej av med den och det kanske även var orsaken till att den snabbt dök upp igen så synlig. Men det kan ju ha varit så att N var så berusad att det inte fanns någon hjälp att få där och det bästa var att släppa av honom vid båten.
Citera
2017-01-27, 16:58
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Fy farao, det är knappt så att jag vill läsa mer... Vad menas med att han gjorde klart jobbet?

Slog ihjäl henne? Knivade?
Citera
2017-01-27, 17:05
Medlem
Citat:
Det är vad min ganska välinformerade källa berättade, fast jag vill ändå understryka att detta inte är ett officiellt uttalande. Men obduktion visar dödsorsak och liket hade synlig påverkan av yttre våld.
Okej, usch.

Vet du något om ett ev. mordvapen? Eller tror man att de har använt nävarna så att säga (Har för mig att TMO tränar MMA)? Känns ju jävligt rått.

Också en sista fråga; Man arbetar alltså utifrån att B redan är grovt misshandlad när de når hamnen? Tänkte om TMO hade släppt av N och "bara" skulle köra hem henne. Han kör till någon annan del av hamnen och försöker sig på henne och det är där allt sker.
Citera
2017-01-27, 17:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Gjorde klart jobbet".

Citat:

Först vill jag säga ett stort tack till stardust74 som medverkar i tråden för mycket intressanta inlägg.

Det låter rent utsagt fördj*vligt detta "gjorde klart jobbet" om det skulle visa sig vara med sanningen överensstämmande. Skulle inte förvåna mig det minsta om det skulle vara på detta sätt.

En sak är säker att detta omskrivna och mycket tragiska mordfall kommer att få konsekvenser i framtiden.
Citera
2017-01-27, 17:12
Medlem
Om dem vet vart Birnas telefon befunnit sig fram tills den dör måste ju polisen även veta vart dem misstänktas mobiler befunnit sig... Eller?
Citera
2017-01-27, 17:12
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Först vill jag säga ett stort tack till stardust74 som medverkar i tråden för mycket intressanta inlägg.

Det låter rent utsagt fördj*vligt detta "gjorde klart jobbet" om det skulle visa sig vara med sanningen överensstämmande. Skulle inte förvåna mig det minsta om det skulle vara på detta sätt.

En sak är säker att detta omskrivna och mycket tragiska mordfall kommer att få konsekvenser i framtiden.

Varsågod, jag är mycket berörd och ledsen över det som hänt på min vackra ö. Jag är 40+ och kan bara minnas ett enda "riktigt" mordfall men inget som detta. "Hon var jag" är nåt många av våra systrar kommenterar nu, jag har själv vandrat upp Laugavegur i exakt det tillståndet, i Doc Martens med fyllekäk i handen. Blivit erbjuden att besöka nån trålare ett par gånger, men aldrig tackat ja.

Och så spelade hon så vackert också 😥

https://instagram.com/p/BNxSoizheAY/
Senast redigerad av stardust74 2017-01-27 kl. 17:30.
Citera
2017-01-27, 17:16
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Okej, usch.

Vet du något om ett ev. mordvapen? Eller tror man att de har använt nävarna så att säga (Har för mig att TMO tränar MMA)? Känns ju jävligt rått.

Också en sista fråga; Man arbetar alltså utifrån att B redan är grovt misshandlad när de når hamnen? Tänkte om TMO hade släppt av N och "bara" skulle köra hem henne. Han kör till någon annan del av hamnen och försöker sig på henne och det är där allt sker.

Dom har fortsatt letande i det område som är rimligt som dumpningsplats, bl.a. efter ett eventuellt vapen som ska dock inte vara skjutvapen.

Och ja, den tesen kanske är rimlig, fast dom samtalar ändå en längre stund när N blir avsläppt, och många tvivlar på att hon skulle snällt ha väntat i bilen. Hon var liksom inte en sån tjej om du fattar, inte nån som bara hakade på en skjuts med lite halvskumma fiskare.
Citera
2017-01-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Om dem vet vart Birnas telefon befunnit sig fram tills den dör måste ju polisen även veta vart dem misstänktas mobiler befunnit sig... Eller?
Ja polisen har en god uppfattning om hur de har rört sig fram till 07. Det är från 07 - 1130 man inte riktigt vet hur bilen har färdats. Man kan inte se exakt var mobilerna befinner sig, utan bara i vilket område den befinner sig genom att den kopplar upp sig till olika master om jag förstår det rätt. Men det verkar som TMO har stängt av sin telefon alt. kanske lämnat den med NO efter 07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in