2017-01-25, 23:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Drack Thomas på puben? Kommer inte ihåg om det skrevs nåt om det?

Vet du om det finns nån statistik på alkoholintag hos män som begår grova överfallsvåldtäkter/mord på kvinnor som är okända för gm och som sker utomhus typ? Jag funderar på om Thomas kan ha gjort nåt mot Birna även om han skulle ha varit spik nykter.

Nu behöver det ju inte handla om sexbrott alls här. Men jag undrar ändå.

Min huvudteori går ut på att det är TO som är mördaren, han körde ju bilen om jag har förstått saken rätt, eftersom att han inte drack, men jag kan ha missförstått något?
Citera
2017-01-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Skornas placering tror jag har att göra med var den/dem stängde av telefonen,enligt polisen slocknade telefonen i området runt hamnen.

Idekortet om det stämmer,plockades säkert ur plånboken in i egen ficka och märktes först ombord på båten.

Nikolaj har inte ändrat sin profilbild på facebok sedan 26/9 men samma dag hon mördeades ändrade han till en fin familjebild tillsammans med sin dotter och dennes barn,käns lite som dåligt samvete kommit fram.

Sin dotter? Det är väl hans syster och systerbarn på bilden?

EDIT: strunt samma, förstår att du råkade skriva dotter i stället för syster.
Senast redigerad av helsan 2017-01-25 kl. 23:21.
Citera
2017-01-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet vi inte, men en gissning kan vara runt 06:44, provar kanske att ringa för att berätta att han har fått skjuts och att det ordnat sig. Han kan ju ha börjat gå mot hamnen och blir upplockad av TO som finns i närheten och just blivit klar med våldtäkt?

Bilen kom till hamnen 06:10 så du måste mena 05:44?
Citera
2017-01-25, 23:24
Medlem
Citat:
Min huvudteori går ut på att det är TO som är mördaren, han körde ju bilen om jag har förstått saken rätt, eftersom att han inte drack, men jag kan ha missförstått något?

TM drack minst en öl och en snaps enligt servitrisen,sen gick väl han och Nikolaj till övervåningen om jag fattade saken rätt?

Nikolaj slocknade och blev utkastad,vart TM tog vägen vet jag ej
Citera
2017-01-25, 23:24
Medlem
[quote=helsan|59716880]Sin dotter? Det är väl hans syster och systerbarn på bilden?

EDIT: strunt samma, förstår att du råkade skriva dotter i stället för syster.[/QUOTE

Syrra förstås
Citera
2017-01-25, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
TM drack minst en öl och en snaps enligt servitrisen,sen gick väl han och Nikolaj till övervåningen om jag fattade saken rätt?

Nikolaj slocknade och blev utkastad,vart TM tog vägen vet jag ej

Vet vi vid vilken tid som TM drack en öl och en snaps?
Citera
2017-01-25, 23:44
Medlem
Citat:
Vet vi vid vilken tid som TM drack en öl och en snaps?

Nej,men tänk om det är så enkelt att dom erbjöd Birna skjuts och TM körde först till båten och släppte av Nikolaj ,sen 300 meter bort till platsen där skorna hittades och våldtog och dödade henne där?

För bilden befann sig väl i området där skorna hittades i ca 25 minuter om jag minns rätt?

Dom kom till båten 06:10 de steg ur och pratade och Nikolaj gick ombord TM kvar i bilen och körde till området där skorna hittades,det är vad polisen tror och stannade där minst 25 minuter.

Kan ju vara mer för bilden kommit i hamnen 06:10 och 07:00 sågs den kör ut ur hamnen för att sedan komma tillbaka ca 11:30 tiden.
Senast redigerad av Jussom 2017-01-25 kl. 23:52.
Citera
2017-01-26, 00:01
Medlem
Citat:
Nej,men tänk om det är så enkelt att dom erbjöd Birna skjuts och TM körde först till båten och släppte av Nikolaj ,sen 300 meter bort till platsen där skorna hittades och våldtog och dödade henne där?

För bilden befann sig väl i området där skorna hittades i ca 25 minuter om jag minns rätt?

Dom kom till båten 06:10 de steg ur och pratade och Nikolaj gick ombord TM kvar i bilen och körde till området där skorna hittades,det är vad polisen tror och stannade där minst 25 minuter.

Kan ju vara mer för bilden kommit i hamnen 06:10 och 07:00 sågs den kör ut ur hamnen för att sedan komma tillbaka ca 11:30 tiden.

TM körde i så fall först till golfklubben och sedan till hamnen, det var vid golfklubben Kian var synlig innan hamnen. Varför åkte de till golfklubben först?
Citera
2017-01-26, 00:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Hennes telefon stängs av 5.50. Tror inte det är en slump? Hon syns sista gången 5.25. Resan blir då knappt 45 min till båten. Hur långt är det till hamnen från Rejkavik? Vet du det? Läste nån uppgift på det nånstans men minns inte var.
Citera
2017-01-26, 00:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
TM körde i så fall först till golfklubben och sedan till hamnen, det var vid golfklubben Kian var synlig innan hamnen. Varför åkte de till golfklubben först?
Bilen stannade väl bara kort där och körde vidare sen? Som om killarna fått syn på kameran?
Citera
2017-01-26, 00:06
Moderator
OYs avatar
Citat:

Ja, så kan det vara, det är ett rimligt antagande.

Det kan förklara att NO kanske inte kände till att Birna var försvunnen, han var full, gick till sängs och när han är ute till havs så uppdateras han inte med nyheter?
Citera
2017-01-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Bilen stannade väl bara kort där och körde vidare sen? Som om killarna fått syn på kameran?

Ja, det gjorde den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in