Citat:
Ursprungligen postat av
Suup
Är du boende på Island? Om ja, vad säger ryktet på stan angående dödsorsak, tillvägagångssätt osv?
Nej, bor i Sverige men har mitt liv där så att säga, majoriteten av min dagliga kontakt är med dom som bor på ön.
Det har funderats på just att hon blev påkörd vilket förmodligen förklarar att polisen specifikt avfärdar det.
Grönlänningarna är bekanta med Reykjavik och har vänner där efter att ha besökt Reykjavik ofta.
Min närmaste väninna är advokat och rätt nära väninna och tidigare kollega till Thomas försvarsadvokat, hon skulle se om hon kunde få ut lite info "vänner emellan" idag. Att två fulla och irriterade grönlänningar ansåg Birna ett lätt byte, drog in henne i bilen men att hon gav ett så pass hårt motstånd att det spårade ur helt enkelt. Smutsigt och äckligt och hemskt helt enkelt.
Ett ganska ihärdigt och rätt välinformerat rykte säger att det finns tecken på att det varit en hel del blod i bilen, fast den var rengjord med klorin. Hon har nog fått ta emot en hel del slag. Jackan som tvättades har alltså varit indränkt kan man tänka sig.
Vidare saknade hon fler klädesplagg än bara skorna när hon hittades på stranden, men om hon har helt eller bara delvis naken har jag inte fått bekräftat.