Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Idag styrs Trump helt av etablissemanget, det vill säga av Det millitärindustriella komplexet ( av vad som finns kvar av det) Wall Street och Wasp-Familjerna som styr makten i USA.
Så länge USA styrs på detta sätt kommer ingenting förändras.
Det där tror jag de flesta håller med om, d v s att ingenting kommer att förändras. Om man varit Trump-supporter, som jag varit, så bör man ha så mycket integritet och ärlighet att man erkänner det. Snart kommer väl någon skriva en bok med undertoner som går i still med "the disenchantment of the Rust Belt". Det är nog många i dessa stater som är uppgivna inför det Trump nu genomför, eller rättare sagt inte genomför. Eliten lurades ännu en gång och vi gick på Trumps lögner. För övrigt står väl Wasp för White Anglo-Saxon Protestants.
Citat:
Då tänker jag på att det inte är underligt varför Trump la ner sitt ordkrig mot Kina och nafta, Kina äger mängder med intressen inom USA:s landområden, de äger till stora delar aktieposter i stora amerikanska företag.
Det skulle gå åt helvete med USA om Trump hade gjort verklighet av sina hot mot KIna.
Det fetade håller jag dock inte med om. Den som skulle kunna omsätta det Trump sa 2016 i praktik vore den personen som skulle rädda USA från totalt mörker, både angående en möjlig ekonomisk uppsving och ingjuta framtidstro i befolkningen. Det finns ingenting så farligt och demoraliserande för en stat som en befolkning som tappat framtidstron. Det var det som hände Romarriket. Det är det som kommer hända i USA. Eliten klarar sig, de börjar bara om på ny kula och i ny regi. Tyvärr drabbas miljoner av befolkningen. Jag tror inte vi kommer få se något Bretton Woods 2.0, de kommer inte hinna implementera det. Inte någon återgång till guldmyntfoten heller. Det ligger inte längre i elitens intressen.