2017-04-13, 16:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
China will offer the Trump administration better market access for financial sector investments and US beef exports to help avert a trade war, according to Chinese and US

Att Kina ens vrider några millimeter på handelsavtalet säger vilken press bonden Xi är under.

Trump ska också ha sagt fixa Nordkorea så får ni ett bättre handelsavtal.

Vips nästa dag så stoppas kol från Nordkorea och soldater skickas vid gränsen.

Måste göra ont att din store ledare Xi vek ner sig för Trump, sånt gillar inte Kineserna väntar mig att kommunismen faller snart.

China's abstention from a United Nations resolution condemning the chemical attack in Syria is the most significant sign yet of warmer ties between Xi Jinping and Donald Trump after they met last week.

hahah Kineserna lyder Trump som en hund.

Dealmaker Trump
Kan inte Trump bli kompis med Putin istället, eller är syftet att få Kina på USA'S sida?
2017-04-13, 16:03
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad menar han med detta nu då, Trumpenstein?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/852510810287075329

Frågan är inte retorisk. Jag vill ha spekulationer kring vad han menar med detta. Vad menar han med "everyone", t.ex.

Lågoddsare: Ingenting över huvud taget, han svamlar för fullt och vill låta som om han har koll på läget.

Kanske: Han tror att han ska kunna deala och övertyga a la bilförsäljare som under valkampanjen och få sedvanligt beröm av Scott Adams, typ "om ni dumpar Iran kan ni få Syrien". Eller nåt annat, för nu råkade jag ta en väldigt trolig utgång av hela den konflikten..

Högoddsare: Han sitter inne med någon ny avgörande info som han ännu inte pladdrat om. Verkar helt osannolikt.
2017-04-13, 16:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Vad menar han med detta nu då, Trumpenstein?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/852510810287075329

Frågan är inte retorisk. Jag vill ha spekulationer kring vad han menar med detta. Vad menar han med "everyone", t.ex.

Översättning: Calm the fuck down.
2017-04-13, 16:13
Medlem
E.Merckxs avatar
BBC har intervjuat gasmördaren: "the US is "hand in glove with the terrorists""

Our impression is that the US is "hand in glove with the terrorists" - Syria's President Assad http://bbc.in/2pcrN1X

https://twitter.com/BBCBreaking/status/852510080666750976?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fhotair.com%2Farchives%2F2017%2F04%2F13%2 Fassad-gave-chemical-weapons-trust%2F
2017-04-13, 16:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Något land i balkan med kustremsa verkar också vara klart för Nato, vilket gör att det är slut på möjligheter för Ryssland att få en bas i medelhavet från något EU land.

Montenegro. President Donald Trump gav dom klartecken att ansluta till NATO för ett par dagar sedan.
2017-04-13, 16:30
Medlem
baggebo1s avatar
Kan man tolka "everyone" positivt? Dvs att Trump inte bara menar Ryssland utan även de dårar inom hans egen administration som drivit det här "Assad måste bort"-ultimatumet?

Jag inser att jag greppar efter halmstrån, men tänk om det finns en tysk Drumpf kvar där inne i Trumpenstein?
2017-04-13, 16:34
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Montenegro. President Donald Trump gav dom klartecken att ansluta till NATO för ett par dagar sedan.
Tror du att Ukraina kommer att få klartecken av Trump att gå med i NATO?
2017-04-13, 16:50
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Kan man tolka "everyone" positivt? Dvs att Trump inte bara menar Ryssland utan även de dårar inom hans egen administration som drivit det här "Assad måste bort"-ultimatumet?

Jag inser att jag greppar efter halmstrån, men tänk om det finns en tysk Drumpf kvar där inne i Trumpenstein?
Nä, har svårt att tro det. Trump har bevisat att han är ännu en falsk politiker, och att ingenting har förändrats, efter hans attack mot Syrien, u-sväng kring NATO osv. Med tanke på hans beteende den senaste tiden tvivlar jag numera på att han ens kommer att bli omvald, jag menar, han gick ju till val på att han inte är köpt, inte är korrumperad, inte är puppet osv, och nu har han totalt sålt ut, gjort Jared Wormtongue Kushner till USA:s president och lirar golf varje helg eller semestrar i Mar-a-Lago osv. Så Trump har 0% trovärdighet idag. 0%.

Sedan skall man inte förvänta sig för mycket från en gammal gubbe som är så girig att han gifter bort alla hans ungar till judar och judinnor (och det är för övrigt Trump själv som bestämmer vem hans barn skall gifta med; Trump berättade på Oprah att äktenskapet mellan Don Trump Jr. och Vanessa Haydon var ett arrangerat äktenskap). Jag menar, kolla bara på Jared Kushner's utseende liksom, det skriker "ond skurk" från hans fysiognomi. Det står liksom "jag är ond" i pannan på honom, bara av den orsaken gifter man inte bort sin första dotter till en sådan ful man, men Trump är så imponerad av penningens makt att han inte bara ignorerar alla tribalistiska familjespärrar, han går även och gör Kushner till USA:s president. Finns ingen som är så lättimponerad som Trump är, när det kommer till pengar. Är du rik, då tror han att du är smart, kompetent och fattar något om avancerade ämnen. Så gammaldags är Trump, att han förväxlar pengar med kvalitet och intelligens.

Just nu är jag mer orolig över ett eventuellt tredje världskrig eller katastrofala miljöproblem, än debaclet i Syrien, som Trump har absolut gjort klart att han absolut inte vill eller tänker lösa eftersom han hellre vill blidka den hjärntvättade amerikanska massan genom att tala på deras språk: "Assad is a butcher" osv.

Ärligt talat är det hög tid att nedmontera USA som land. Det landet har helt klart bevisat sig vara obotligt iGnorant, och en fiende till mänskligheten. Kanske borde man ge bort USA till negrerna eller något, så att de kan totalt förstöra hela området, så att vi slipper världskrig, islamoterrorism och miljöförstörelse.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-04-13 kl. 16:59.
2017-04-13, 17:01
Medlem
NirvanAs avatar
Så Trump helomvänder gällande Nato, Assad/syrien, Ryssland/Putin, kina som valutamanipulerare... vad kommer härnäst?
2017-04-13, 17:04
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så Trump helomvänder gällande Nato, Assad/syrien, Ryssland/Putin, kina som valutamanipulerare... vad kommer härnäst?
Muren, deportering av mexare, muslimförbudet osv. Trump är samma president som Obama nu, absolut ingen skillnad mellan dem, utöver hudfärgen alltså. Så med andra ord hade det varit bra om vi kunde få tillbaka Obama nu, eftersom Obama trots att han var kass rakt igenom, åtminstone försökte göra något för miljön (och var ineffektiv/inkompetent i den frågan, men Trump kommer bara vara dålig utan att leverera något bra framöver).
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-04-13 kl. 17:06.
2017-04-13, 17:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Att han lyfter bort Federal Spending Cuts. Än så länge obekräftat men jag tror att det flimrade förbi någonstans där jag var ute och tittade. Vi får se. Återkommer om jag ser något mer.
2017-04-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att han lyfter bort Federal Spending Cuts. Än så länge obekräftat men jag tror att det flimrade förbi någonstans där jag var ute och tittade. Vi får se. Återkommer om jag ser något mer.

Var en 90 dagars freeze som nu är över.

Sen måste man förstå vad Trump får i utbyte mot att han ändrar sig.

Nato chefen sa att 3 länder till har börjat med 2% av bdp på försvar och fler börjar höja sina utgifter. Gud vet vad han fick från Kina men ser vi på Nordkorea så fick Trump en bra deal för att ändra sig.

Så ta det lugnt han är en dealmaker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in