2017-02-26, 19:28
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du verkar vara mer insatt än jag i jude-frågan.

Jag tycker att Trumps relationer med judarna är väldigt intressant. Han går aldrig på "du måste ta avståndet från X"-dyngan, men han verkar vara ganska positivt inställd till Israel (+ Kushner/Ivanka). Det kan du inte neka.
Att flytta ambassaden till Jerusalem är symboliskt. Men om man tittar på USAs försvarsbidrag till Israel så är det frågan om det kommer påvverka Israel positivt.
http://www.timesofisrael.com/idf-concerned-trump-administration-may-cut-defense-aid/

När Obama ökade USAs försvarsbidrag medan Israel drog ner på sin egen försvarsbudget. Om Trump minskar bidraget så kommer Israel antagligen att öka sin egen budget.
2017-02-26, 19:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ditt svar var dock inte saklig. Try one more time
Det var mer sakligt än din citering av mig - "jävla judar" - något jag aldrig har skrivit.

Det är intressant med Trumps förhållande till Israel, visst, och väldigt mycket är förvirrat just nu utrikespolitiskt. Inte minst eftersom många av dem Trump har tagit in i administrationen har en helt annan syn på de frågorna än vad Trump genomgående kommunicerat genom kampanjen. Det är många intressen som strider. Jag avvaktar beslut och faktisk politik, inte uttalanden från Trumphatande svartskallar som "Nikki Haley".
2017-02-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det var mer sakligt än din citering av mig - "jävla judar" - något jag aldrig har skrivit.

Det är intressant med Trumps förhållande till Israel, visst, och väldigt mycket är förvirrat just nu utrikespolitiskt. Inte minst eftersom många av dem Trump har tagit in i administrationen har en helt annan syn på de frågorna än vad Trump genomgående kommunicerat genom kampanjen. Det är många intressen som strider. Jag avvaktar beslut och faktisk politik, inte uttalanden från Trumphatande svartskallar som "Nikki Haley".

Om judarna har sån makt som påstås, så kanske är helt enkelt överlägsna människor än alla efterblivna goyer? Kanske dags att byta sida till de smarta och överlägsna?
2017-02-27, 21:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då är det bäst han stoppar Tyskland som nu kräver tillbaka sin guldreserv, ta din medicin och gå o lägg dig.
Tyskland har krävt tillbaks sin guldreserv i över tre år och de har inte fått ut mycket av det. Mitt stalltips är att guldet är borta, stulet för länge sen. Ser inte att Tyskland kommer anklaga Trump för det. Tror du det?
2017-02-28, 09:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tyskland har krävt tillbaks sin guldreserv i över tre år och de har inte fått ut mycket av det. Mitt stalltips är att guldet är borta, stulet för länge sen. Ser inte att Tyskland kommer anklaga Trump för det. Tror du det?

Inte Trump men de lär kräva att USA ersätter Tysklands guldreserv om den saknas och det kommer endast att leda till en kedjereaktion som kan sätta USA i en riktig ekonomisk kris
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-02-28 kl. 09:37. Anledning: Skriver från telefonen
2017-02-28, 10:07
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tyskland har krävt tillbaks sin guldreserv i över tre år och de har inte fått ut mycket av det.
Tyskland har fått tillbaks allt guld de krävt(300 ton) nu enligt en ny press release från Bundesbank för några veckor sen. Och det var 3 år tidigare än planerat.
https://www.bundesbank.de/Redaktion/EN/Pressemitteilungen/BBK/2017/2017_02_09_transfer_gold.html

De har fortfarande(kanske) kvar 1236 ton hos Federal Reserve. Så 300 ton är lite ur den aspekten.
2017-02-28, 10:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Tyskland har fått tillbaks allt guld de krävt(300 ton) nu enligt en ny press release från Bundesbank för några veckor sen. Och det var 3 år tidigare än planerat.
https://www.bundesbank.de/Redaktion/EN/Pressemitteilungen/BBK/2017/2017_02_09_transfer_gold.html

De har fortfarande(kanske) kvar 1236 ton hos Federal Reserve. Så 300 ton är lite ur den aspekten.
Ja, det har nog inget med Trump att göra men är i allra högsta grad oroande ur en annan synvinkel. Fast det får bli i en annan tråd än denna.
2017-02-28, 10:54
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, det har nog inget med Trump att göra men är i allra högsta grad oroande ur en annan synvinkel. Fast det får bli i en annan tråd än denna.
Detta är en del av amerikansk utrikespolitik.

Tyskland har inte krävt tillbaka allt sitt guld, de har bara krävt tillbaka en delmängd. Och den har de ju fått tillbaka utan en sekunds försening. Så frågan är vad som är oroande?

Påpeka mig gärna om jag har fel!
2017-02-28, 11:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Detta är en del av amerikansk utrikespolitik.

Tyskland har inte krävt tillbaka allt sitt guld, de har bara krävt tillbaka en delmängd. Och den har de ju fått tillbaka utan en sekunds försening. Så frågan är vad som är oroande?

Påpeka mig gärna om jag har fel!
Varför, är väl den uppenbara frågan.
2017-02-28, 11:30
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför, är väl den uppenbara frågan.
För att det saknas politiskt intresse att hämta hem allt guld Man ville bara ha den majoriteten i Tyskland vilket man fick nu. De har fortfarande guld i London och Paris, är det också oroande?
2017-02-28, 12:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
För att det saknas politiskt intresse att hämta hem allt guld Man ville bara ha den majoriteten i Tyskland vilket man fick nu. De har fortfarande guld i London och Paris, är det också oroande?
Att de tar hem det, ja. Men då har jag också en ganska dystopisk bild av Tyskland de närmaste åren.
2017-02-28, 15:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Det är alltid nåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte Trump men de lär kräva att USA ersätter Tysklands guldreserv om den saknas och det kommer endast att leda till en kedjereaktion som kan sätta USA i en riktig ekonomisk kris
Jag tror ingen vill se den krisen och att båda parter håller tyst om guldet är borta. De får helt enkelt låtsas som att guldet finns där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in