jag gjorde en tråd och mod kasta den i papperskorgen, med anledning att den inte togs upp i denna tråden... så jag följer admins råd och postar här, (även om frågan rör bla svenska politiker.)
vilket jag tycker är beklagligt, eftersom det var en tråd som berör svenska arbetet i fn-rådet likväl de svenska väljarna, och inte usas utrikespolitik as much.. kanske..
läste på aftonbladet* att Trump har bombat i Syrien och så är det massa politiker som tycker att det är 'okay'..
alltså om man ska hålla på och räkna dödsfall så antar jag att 'de' med gasen vann i antal döda..
men trump döda ju barn i flygattack också..?
varför är politikerna så snabba med att hejja på honom i detta, har de mer belägg än att det är en nyhet ifrån ett land av "fake news" ?
finns det bevis på att barnen trump döda som reprisalie verkligen var skyldiga till gasattacken?
eller de vuxna.. som kanske bara gjorde vakttjänst, eller nått.
ÄVEN om det
inte finns bevis så tycker jag ju självklart att han aladsam
eller vad han heter ska prövas vid haag.. jämnsides med trump putin och alla andra
det här påminner faktiskt lite om moralhetsen angående muslimska badtider lite, vi kan väl inte bara förbjuda muslimer, för något som finns i alla andra kulturer, blir iaf bara "vi och dom".
*
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...fn-maste-agera