Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Trump kommer hjälpa Saudi att Islamisera Väst, det är Saudis syfte, Obama och Clinton höll Saudi på en armslängds avstånd, men Republikaner är sedan Bushs dagar allierade med Saudi, eftersom Bush äger oljeintressen med familjen Bin laden sedan 30-talet.
När IS faller kommer USA försvåra rättsliga prövningar av de krigsbrott som ägd rum för att inte Saudi ska avslöjas som medfinansiär.
intressant synpunkt, vi får kolla efter det sen, jag är lite i denial här och vill inte riktigt ge upp om Trump när det gäller muslimfrågan riktigt än.
Hans vurm för Saudi är iaf märklig, man kan hoppas att det bara är att han gillade hur de smörjde honom och var bra värdar.
Det kom dock en del oroande uttalanden idag, ha ha det är lite kul. Fria Tider som hakar på Trump-KoolAid grejen bara för att det hör till alt-right paketet och som normalt framställer allt Trump gör som genialt citerar honom nu med en massa grejer som snarare indikerar att han är dum i huvudet eller att han redan är köpt av saudierna, kallar medeltidskungen "en vis man" i Bryssel bl.a.
Citat:
– Jag tog upp den här fråga i Saudiarabien. Jag tillbringade mycket tid med kung Salman, en vis man som vill förändra saker och ting snabbt. Detta har gett mig nytt hopp om att länder med olika tro kan enas och besegra terrorismen, som är ett gemensamt hot mot hela mänskligheten.
Hans övriga uttalanden var dock ok, ska dock bli kul att höra hur idén om att använda NATO till att stoppa migranter faller ut på DN:s ledarsida.
http://www.friatider.se/donald-trump-framtidens-nato-m-ste-fokusera-p-invandring