Citat:
Ursprungligen postat av
Continental Op
Är det bara jag som tänker att det ligger i farans riktning att folk börjar demonstrera genom att bojkotta USA? Slutar resa dit, slutar köpa amerikanska produkter etc.?
Det kommer ju komma mer såna här nyheter, dvs där Trumps politik kommer att medföra direkt negativa konsekvenser för omvärlden, t.ex. när de börjar strula med klimatavtalet och FN:s klimatkonvention.
Det ser jag också som absolut ligger i farans riktning. Bara alla de privatpersoner som slutar beställa olika varor därifrån kommer att göra stor skillnad för många amerikanska företag. Det är ju inte som att man måste handla där för att butiken är fysisk och den enda som man kan ta sig till. Det är lätt att leta reda på andra nätbutiker och shoppa loss på.
Men så klart företag också drar öronen åt sig.
Och att resa dit på arbetsresa eller semester lockar ju knappast. Risken för terroristdåd är ju överhängande. Flygplatser, köpcentra, konserter, idrottsarenor och alla möjliga ställen kan ju råka ut nu. Detta måste trigga varenda en med minsta lilla rakikaliseringssinne. Och de som redan är extrema har ju rena julafton nu.
Jag tror att det kan hända fruktansvärda händelser med många döda som följd på flera ställen och inte otroligt i samordnade attacker.
Och sen, jag skulle aldrig beställa något från USA nu. Vem vill inte sabba för någon nu när hatet brinner.
I wan't punsh'im in the face och så. Heja Trump!